خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ هپکو مطرح کرد؛

به سود نشستن هپکو پس از 15 سال / یک هزار میلیارد تومان قطعات CKD تأمین شد

به سود نشستن هپکو پس از 15 سال / یک هزار میلیارد تومان قطعات CKD تأمین شد
کد خبر : ۱۵۱۳۳۷۴

مدیرعامل هلدینگ هپکو با اشاره به سوددهی این شرکت پس از 15 سال، از تأمین یکهزار میلیارد تومان قطعات CKD در بازه زمانی 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: شرکت در جریان پروسه خصوصی‌سازی در دهه 90 با مشکلات بسیاری مواجه شده بود. اما پس از واگذاری هپکو به سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1399، اعضای هیئت مدیره رویکرد تحول‌گرایانه و برنامه‌ریزی دقیقی برای خروجی از مشکلات و استقلال شرکت به کار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین قربانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، از اتفاقی جدید در تاریخ شرکت هپکو رونمایی کرد و افزود: برای نخستین بار در تاریخ شرکت هپکو خریدهای خارجی شرکت که 80 درصد مخارج شرکت را به خود اختصاص می‌دهد به صورت اعتباری 2 تا 6 ماهه انجام شد و با رایزنی و مذاکرات، امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که بیش از 50 درصد از خریدهای خارجی به صورت اعتباری است.

وی ادامه داد: براساس رویکرد جدید مدیریت شرکت در حوزه بازاریابی و فروش ماشین‌آلات و پروژه‌ها فصل جدیدی آغاز شد و به سمت تولید ماشین‌آلات معدنی حرکت کردیم. با برنامه‌ریزی انجام شده، مذاکرات و رایزنی با معادن کشور انجام گرفت و مشتریان و معدنکارانی که نقدینگی خوبی داشتند مورد هدف قرار گرفتند. بخش عمده‌ای از قراردادهای معدنی امروز مربوط به قراردادهای بخش خصوصی است.

مدیرعامل هلدینگ هپکو با تاکید بر اینکه نبض هپکو در تأمین قطعات CKD است، اظهار داشت: از تیر ماه سال 1401 با حضور هیئت مدیره جدید تا تیرماه 1403 و با حل مشکلات ارزی، مالی و تخصیص ارز، رشد خوبی در شرکت حاصل شده است. به طوری که از تیر ماه سال 1401 تا تیر ماه سال 1402 به لحاظ تعداد دستگاه، 360 دستگاه با رشد 195 درصدی تولید شده است.

قربانی به دیگر تولیدات هپکو و کسب موفقیت و سودآوری در این حوزه اشاره داشته و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 20 نوع محصول راه‌سازی و معدنی و پروژه‌های صنعتی در شرکت هپکو تولید شده و پس از 15 سال برای نخستین بار به مرحله سودآوری رسیده است. این امر نشان از قرار گرفتن هپکو بر روی ریل تولید و به ثمر نشستن برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت تحول‌گرایانه در شرکت دارد.

وی بیان داشت: در سال 1396 و در فرایند مدیریت و حضور بخش خصوصی در شرکت هپکو، روند تولید در این شرکت نزولی بوده و شرایط به گونه‌ای بود که تولیدات در این شرکت به 8 دستگاه در سال رسید. اما در زمان واگذاری شرکت هپکو به سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1399 تولید در این شرکت روند صعودی به خود گرفت به گونه‌ای که در سال گذشته 368 دستگاه تولید شد و در سال جاری نیز 929 دستگاه تولید شده و یا در جریان تولید است.

مدیرعامل هلدینگ هپکو تأکید کرد: 2000 میلیارد تومان به صورت کاملا خودکفا، بدون استقراض از سهامدار و بدون افزایش سرمایه طبق عملکرد شرکت، تأمین قطعات CKD صورت گرفته است. همچنین در 4 ماهه نخست سال جاری نیز یکهزار میلیارد تومان تأمین قطعات CKD انجام شده است. این در حالی است که در سال گذشته 186 میلیارد تومان تأمین قطعات انجام شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز