با رد پیشنهاد احمد سالک:
تبلیغات سازمانی در معروف و منکر بلامانع است
احمد سالک در هنگام بررسی ماده ۱۱ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیشنهاد ممنوعیت تبلیغات سازمانها و نهادهای آموزشی به منظور جلوگیری از سوءاستفادههای تبلیغاتی سازمانها را داد که به تصویب نرسید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر ممنوعیت تبلیغات سازمانها در امر به معروف و نهی از منکر مخالفت کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا, احمد سالک در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در هنگام بررسی ماده ۱۱ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیشنهاد ممنوعیت تبلیغات سازمانها و نهادهای آموزشی به منظور جلوگیری از سوء استفادههای تبلیغاتی سازمانها را داد.
ایرج ندیمی, نماینده لاهیجان در مخالفت با این پیشنهاد طی تذکری شفاهی در صحن علنی افزودن تبصره به ماده ۱۱ را یک کار تکراری و بینتیجه خوانده و از نمایندگان خواست تا به این پیشنهاد رای ندهند.
احمد سالک در این هنگام از هیات رییسه درخواست کرد تا با ایراد تذکر شکر خدا موسوی موافقت کرده و میکرفون او را باز کنند.
شکر خدا موسوی, طی تذکر شفاهی خود در صحن علنی ضمن حمایت از پیشنهاد احمد سالک اصلاح به هنگام قوانین را یک نقطه قوت و مثبت خوانده و اظهار کرد: اگر این اصلاح اکنون صورت بگیرد اولا باعثمیشود تا در مناسبت های مختلف تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر سازمانهای مروبطه سوء استفاده نکنند. ثانیا باعثمیشود تا در آینده دوباره مجلس برای رفع این اشکال به اصلاح قانون نپردازد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت مجلس صرف اصلاح قوانین میشود که یک اتفاق ناپسند است.
در پایان نمایندگان در حالی با پیشنهاد احمد سالک مخالفت کردند که محمدرضا خباز, نماینده دولت هم مخالفت خود را با این تبصره اعلام کرد و کمیسیون شتکر نیز اعلام کرد که نظر خاصی در مورد این پیشنهاد ندارد.