خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در نطق میان دستور:

حضور مردم در ۲۲ بهمن دست مذاکره کنندگان را قوی‌تر کرده است

کد خبر : ۱۴۸۰۴۴

مهمترین موضوعی که این روزها باید اندیشه و عمل ما را به خود معطوف کند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، که رهبری آن را در روزهای اخیر به قوای سه گانه ابلاغ فرمودند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: مسلما حضور باشکوه دست مذاکره کنندگان ایرانی را در مذاکرات هسته‌ای در مقابل دشمنان قوی‌تر کرده است، ملت حق انقلاب را با این راهپیمایی‌ها به جا آورد

به گزارش ایلنا، غلامعلی حداد عادل در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: نمایندگان مجلس ملت شریف ایران در آغاز سخن وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک خدمتگزار کوچک از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کنم، ملت ایران با این حضور به هنگام دوستان انقلاب را در سراسر جهان خوشحال و دشمنان انقلاب را مایوس کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: روح امام راحل(ره) و دل رهبر معظم انقلاب از راهپیمایی ۲۲ بهمن شاد شد، ملت با این راهپیمایی که به قول رهبری پیام آن استقامت و وحدت بود به یاوه‌سرایی‌های آمریکایی‌ها پاسخ داد.

وی تصریح کرد: مسلما حضور باشکوه دست مذاکره کنندگان ایرانی را در مذاکرات هسته‌ای در مقابل دشمنان قوی‌تر کرده است، ملت حق انقلاب را با این راهپیمایی‌ها به جا آورد، انشاء الله گروه مذاکره کننده کشورمان نیز در مذاکرت اخیر هسته‌ای توانسته باشند حق مردم را ادا کرده و بر سر حق ملت چنانچه باید استقامت کرده باشند.

حداد عادل ادامه داد: از رئیس جمهور نیز به خاطر سخنرانی متینی که در روز ۲۲ بهمن ایراد کرد سپاسگزاری می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس نهم به مهم‌ترین موضوع این روز‌ها اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعی که این روز‌ها باید اندیشه و عمل ما را به خود معطوف کند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، که رهبری آن را در روزهای اخیر به قوای سه گانه ابلاغ فرمودند.

وی گفت: این سیاست‌ها نسخه درمان بخش مشکلات اقتصادی ما است و می‌تواند کشور را در مقابل تهدیدات بیمه کند، بدیهی است طبیب هر اندازه حاذق باشد و نسخه هر اندازه مجرب باشد تا وقتی به آن نسخه عمل نشود اثر نخواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مخاطب این سیاست‌ها همه مردم کشورند به ویژه فعالان و کارآفرینان اقتصادی و بالاخص مسئولان قوا و دولتمردان و نمایندگان مجلس، خوشبختانه روسای قوای مجریه و مقننه بلافاصله اهتمام خود را نسبت به اجرای این سیاست‌ها با ابلاغ راهکارهای مناسب نشان دادند.

حدادعادل افزود: رهبر معظم انقلاب رویکردهای حاکم بر این سیاست‌ها را جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا و برون گرا بودن دانستند، این‌ها اصولی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: موفقیت در اجرای سیاست‌های کلی بدون آگاهی و همکاری عموم مردم حاصل نخواهد شد بر این اساس رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و همه کسانی که با مردم سروکار دارند نظیر روحانیون و دانشگاهیان و اهل منبر و قلم و هنر وظیفه دارند مردم را از ماهیت این سیاست‌ها و اهمیت آن‌ها و نقش مردم در اجرای آن‌ها آگاه کنند و چنانچه در بند ۲۱ سیاست‌ها آمده به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی و آموزشی و رسانه‌ای بپردازند تا به یک گفتمان فراگیر و رایج ملی مبدل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به ملت ایران ادامه داد: لازمه دست یافتن به اقتصاد مقاومتی حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است، اگر بخواهیم سبک زندگی خود را از غربیان بیاموزیم و پای تبلیغات آن‌ها بنشینیم و سعادتمند شدن را در تقلید سبک زندگی غربی بدانیم به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

حداد عادل افزود: اصلاح الگوی مصرف قطعا یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است، که در گفتمان اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود اقتصاد مقاومتی بدون صرفه جویی حاصل نخواهد شد، باید فرهنگ صرفه جویی را در جامعه خود احیا کنیم.

وی با تاکید بر کار و تلاش در تمامی ابعاد زندگی گفت: هیچ ملتی با کم کاری و تن پروری و کسالت به جایی نخواهد رسید، در جامعه ما باید کار کردن امری مقدس تلقی شود و سستی ورزیدن و شانه خالی کردن از کار مایه ننگ باشد به ویژه جوانان باید در صرف اوقات خود در فضای مجازی که روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شود دقت کنند، نباید سرگرمی جای کار کردن را بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد، فرآیند تصویب بودجه در مجلس گواه صحت این مدعا است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور با شعار اعتدال به پیروزی رسید، مردم انتظار دارند اعتدال توضیح داده شود تا هر‌کس نتواند خود را زیر نقاب اعتدال مخفی کند این‌‌ همان بلایی است که بر سر شعار اصلاحات آمد ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه ۸۸ با شعار اعتدال به دولت شما راه پیدا کنند.

حداد عادل گفت: آنان می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ افراط‌‌گرا ببندند، به نظر می‌رسد عده‌ای که خود به علت افراط گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند با انتصاب شعار دو قطبی اعتدالگرا، افراط گرا از هم اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه ریزی کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: هر افراطی، افراط دیگری را در مقابل خود موجب می‌شود، وقتی روزنامه‌های موسوم به اصلاح طب بعد از تغییر رئیس دانشگاه تهران با حروف درشت بر صفحه اول خود آنرا با عبارت «عزل شیرین فرهاد» یاد می‌کنند و یا رفتن او را آمدن امید قلمداد می‌کنند مردم از خود می‌پرسند چرا باید همه مدیرانی که مشغول خدمت بوده‌اند عزل شوند؟ مگر آن مدیران چه گناهی کرده بودند که در دولت اعتدال با همه آن‌ها چنین رفتاری می‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مردم از خود می‌پرسند این همه خوشحالی در عزل رئیس دانشگاه تهران برای چیست؟ این کار‌ها و روش‌ها با اعتدال نمی‌سازد و نمی‌خواند و خود نوعی افراط است که به افراط دیگری منتهی خواهد شد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس عنوان کرد: نمی‌توان گفت که چون دیگران و قبلی‌ها چنین کرده‌اند ما هم باید‌‌ همان روش را در پیش گیریم، یک بار برای همیشه باید به این شیوه خاتمه داده شود نمی‌توان مدیریت کشور را مانند توپ فوتبال هر چهار سال یا هشت سال یکبار از پای یک جناح به پای جناح دیگر پرتاب کرد، اصلاح این روش اگر دولت اعتدال میسر نباشد کی میسر خواهد بود؟

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز