خبرگزاری کار ایران

راز خرید بهترین غذاسازها

راز خرید بهترین غذاسازها
کد خبر : ۱۵۴۱۸۱۲

یکی از پرکاربرد ترین وسایل در آشپزخانه های مدرن غذاسازها هستند. این دستگاه ها به شما کمک می‌کنند تا فرآیند آماده سازی غذاهای مختلف را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید از خرد کردن و رنده‌کردن گرفته تا مخلوط کن و ورز دادن خمیر، غذاسازها وظایف متنوعی را برعهده می‌گیرندکه به شما امکان می‌دهد تا با صرفه‌جویی در زمان و انرژی، غذاهای متنوع‌تری تهیه کنید.

ایلنا؛ با توجه به تنوع مدل‌ها، برندها و ویژگی های موجود در بازار، انتخاب یک غذاساز مناسب می‌تواند برای افراد چالش هایی را ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای کامل برای خرید غذاساز را برایتان ارائه دهیم تا به شما در انتخاب بهترین مدل کمک کنیم.

 کاربردهای غذاساز

غذاسازها ابزارهایی چندمنظوره هستند که می‌توانند بسیاری از وظایف روزمره آشپزی را ساده‌تر و سریع‌تر کنند. اما شاید برایتان سوال شده باشد که چطور استفاده از غذاساز می‌تواند شما را در آشپزی کمک کند. در ادامه برخی از دلایل اصلی نیاز به استفاده از غذاساز را برایتان آورده‌ایم: 

  1. صرفه‌جویی در زمان و انرژی: یکی از اصلی‌ترین ویژگی های استفاده از غذاسازها این است که می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند. اگر بخواهید مواد غذایی را به‌صورت دستی خردکنید. ممکن است ساعت ها طول بکشد؛ اما با استفاده از یک غذاساز این فرآیند در طی چند دقیقه انجام می‌شود. 
  2. یکنواختی در خرد کردن و آماده‌سازی مواد: از آنجایی که غذاسازها با دقت بالایی موادغذایی را خرد می‌کنند، در نتیجه  باعث می‌شود تا خرد کردن شما یکنواخت و بی‌نقص باشد. این ویژگی برای پخت و پز هایی که دقت در اندازه مواد غذایی مهم است می‌تواند بسیار کاربردی باشد. 
  3. چندکاره بودن: در بسیاری از غذاسازها کاربرد تنها به خرد کردن محدود نمی‌شود؛ بلکه کارهای دیگری همچون رنده کردن، له کردن، مخلوط کردن و حتی ورز دادن خمیر را نیز انجام می‌دهند. این ویژگی ها می‌تواند باعث شود تا با تهیه یک دستگاه دیگر نیازی به ابزار دیگر درون آشپزخانه شما باشد. 

راز خرید بهترین غذاسازها

 انواع غذاساز و کارکردهای آن‌ها 

انواع مختلفی از غذاسازها در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز ها و فضای آشپزخانه خود نیاز داشته باشید یکی از موارد زیر را  انتخاب کنید. 

  • غذاسازهای استاندارد: این نوع از غذاسازها که برای مصارف خانگی طراحی شده اند و قابلیت انجام بسیاری از وظایف مثل خردکردن، رنده کردن و ورز دادن خمیر را دارند تا پاسخگوی اکثر نیازهای خانواده باشد. این مدل ها معمولاً از ظرفیت و توان مناسبی برخوردار هستند و به راحتی برای نیازهای مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
  • غذاسازهای چندکاره: این مدل‌ از غذاسازها علاوه بر قابلیت های غذاساز استاندارد؛ ویژگی های بیشتری مثل مخلوط‌کردن، خرد کردن یخ و میوه ها برای تهیه‌ی اسموتی را نیز دارند. 
  • مینی غذاسازها: اگر در آشپزخانه خود فضای محدودی دارید؛ یا نیاز به یک دستگاه ساده و کوچک دارید، مینی غذاسازها گزینه مناسبی برای شماست. این مدل ها کوچکتر هستند و اکثراً برای خرد کردن مقدار کمتری از مواد غذایی استفاده می‌شود.

 ویژگی‌های مهمی که باید در غذاساز مدنظر داشته باشید

زمان خرید غذاساز باید به‌ویژگی های متنوعی توجه کنید تا مطمئن شوید دستگاهی را انتخاب می‌کنید که پاسخگوی نیازهای شماست 

  1. قدرت موتور: یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کارایی غذاساز قدرت موتور آن است. موتورهای قدرتمند تر می‌توانند مواد سخت‌تر مانند سبزیجات ریشه‌ای، آجیل و یخ را به‌راحتی برایتان خرد کنند. توان موتور غذاسازها معمولاً بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ وات تغییر می‌کند. برای مصرف خانگی ، موتوری که دارای توان ۶۰۰ وات است مناسب است؛ اما اگر به‌دنبال استفاده‌های حرفه‌ای از دستگاه هستید ممکن است نیازمند مدل هایی باشید که توان بالاتری دارند. 
  2. ظرفیت کاسه:  یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه غذاساز؛ ظرفیت کاسه‌ی آن است. اگر خانواده‌ی پرجمعیتی دارید یا قصد دارید مواد غذایی بیشتری را در یک بار استفاده آماده نمایید توصیه می‌کنیم مدلی را انتخاب کنید که کاسه‌ی بزرگتری داشته باشد.

ظرفیت کاسه های غذاساز معمولاً بین ۱.۵ تا ۳ لیتر است. مدل های کوچکتر برای خانواده‌های کم‌جمعیت ویا استفاده‎های روزمره مناسب هستند، اما اگر نیاز به حجم بیشتری از مواد غذایی دارید مدل های با کاسه بزرگتر پیشنهاد می‌شود. 

  1. تعداد و نوع تیغه ها: تیغه‎‌ی غذاسازها اکثراً از جنس استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند که دوام و کارایی بالایی دارد. برخی از غذاسازها با تیغه های متنوعی عرضه می‌شوند که امکان خرد کردن، رنده‌کردن و له‌کردن مواد را فراهم می‌کنند. تعداد و نوع تیغه ها می‌توانند تعیین کننده باشد که دستگاه چند منظوره است. 
  2. جنس و مواد ساختاری: غذاسازها معمولاً از پلاستیک، شیشه ویا فلز ساخته می‌شوند. بدنه های فلزی دوام بیشتری دارند اما در عین حال می‌تواندسنگین‌تر هم باشند. در مقابل، مدل های پلاستیکی سبک‌تر هستند اما ممکن است در گذر زمان دوام کمتری داشته باشند. با این حال مدل های شیشه‌ای میتوانند انتخاب مناسبی باشند در این مدل ماندگاری دستگاه بالاست و درعین حال وزن زیادی دارند. همچنین جنس تیغه‌ها نیز باید استیل ضد زنگ باشد تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت کند.

راز خرید بهترین غذاسازها

سیستم های ایمنی و کنترل ها 

سیستم های ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، از آنجایی که غذاسازها با سرعت بالا کار می‌کنند و ممکن است با استفاده نادرست خطرناک بوده و اتفاقات ناگوار را رقم بزنند؛ توجه به ویژگی های ایمنی حین خرید غذاساز اهمیت بالایی دارد. 

  • قفل ایمنی: قفل ایمنی یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه غذاساز است. این ویژگی از روشن شدن دستگاه در زمانی که قطعات به‌شکل صحیح در جای خود قرار نگرفته باشند، جلوگیری می‌کند. این قابلیت علاوه بر آنکه از خرابی دستگاه جلوگیری می‌کند، از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری می‌کند. 
  • پایه‌های ضد لغزش: یکی دیگر از ویژگی های ایمنی که باید در نظر گرفته شود، پایه های ضد لغزش است. این پایه ها در زمان استفاده از دستگاه مانع از جابه‌جایی غذاساز می‌شوند و از لرزش و سرخوردن دستگاه از روی سطوح می‌کند. 
  • سیستم حفاظت از موتور: بسیاری از غذاسازها به سیستم حفاظت از موتور مجهز هستند . در صورتی که بارگذاری مواد غذایی بیش از حد باشد این سیستم وارد عمل شده و دستگاه را به‌صورت خودکار خاموش می‌کند تا از سوختن موتور دستگاه جلوگیری کند. این ویژگی عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. 
  • کنترل‌های سرعت: غذاسازهای مدرن معمولاً دارای چندین تنظیم سرعت هستند که این امکان را به‌شما می‌دهند.بسته به نوع مواد غذایی سرعت مناسب را انتخاب کنید. مواد نرم‌تر  ممکن است نیازمند سرعت کمتری باشند، در حالی که مواد سخت‌تر مانند آجیل یا سبزیجات ریشه‌ای به سرعت های بالاتری نیاز دارند.  

نکاتی برای نگهداری و استفاده صحیح از غذاساز

برای افزایش طول عمر و کارایی غذاساز تان ؛ می‌توانید چند نکته را در نگهداری و استفاده از آنها رعایت کنید . برخی از این نکات شامل مواردی همچون: 

  1. تمیزکاری مناسب: یکی از نکاتی که باید به‌آن توجه کنید این است که پس از هربار استفاده قطعات غذاساز را به‌خوبی بشویید تا از تجمع باقی‌مانده مواد غذایی جلوگیری نمایید. بیشتر قطعات غذاسازها این امکان را دارند تا در ماشین ظرفشویی شسته شوند، اما بهتر است قبل از هر اقدامی دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمایید.
  2. جلوگیری از بارگذاری بیش از حد: هر غذاساز یک ظرفیت معین دارد، توجه داشته باشید هرگز بیشتر از ظرفیت توصیه‌شده مواد غذایی در درون غذاساز بارگذاری نکنید. این کار می‌تواند باعث کاهش عملکرد دستگاه و آسیب به موتور آن شود.
  3. استفاده از سرعت مناسب: بیشتر غذاسازها دارای تنظیمات مختلفی برای سرعت هستند. بهتر است با توجه به نوع موادی که استفاده می‌کنید سرعت مناسب را انتخاب کنید. برای مواد نرم سرعت بالا و برای مواد سخت تر سرعت پایین توصیه می‌شود. 

سخن پایانی

خرید یک غذاساز مناسب می‌تواند کارایی شما در آشپزخانه را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد. بنابراین زمان انتخاب غذاساز به عواملی مثل قدرت موتور، ظرفیت کاسه و نوع تیغه ها توجه کنید. و با توجه به نیازهای خود و خانواده متناسب بابودجه‌ی خود اقدام به خرید غذاساز نمایید. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز