خبرگزاری کار ایران

در طرح هر مسجد یک حقوقدان؛

مشکلات حقوقی 700 نفر از مردم قزوین در مساجد رسیدگی شد

مشکلات حقوقی 700 نفر از مردم قزوین در مساجد رسیدگی شد
کد خبر : ۱۵۳۶۳۴۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از رسیدگی به 713 درخواست مردمی با اجرای 10 مرحله از طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم و نهادینه سازی فرهنگ احترام به قانون و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی طرح هر مسجد یک حقوقدان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: از مهترین و شاخص‌ترین نتایج اقدامات صورت گرفته در طرح فوق، جلب رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی از طریق استماع مسائل و مشکلات مردم در مساجد اقصی نقاط استان و تلاش در جهت رفع آن‌ها از طریق پیگیری مستمر مطالبات مردمی از دستگاه‌های اجرایی با حضور مسئولین قضایی در پای میز خدمت مساجد است.  

وی، تسهیل در ملاقات حضوری مردم با مسئولان و مدیران اجرایی استان در جهت پاسخگویی مستقیم به سوالات مراجعین و بررسی و رفع مشکلات محله‌ها را از دیگر مزایای اجرای این طرح یاد کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: افراد کم‌بضاعتی که مشکلات حقوقی فردی و یا (اجتماعی/ عمومی) دارند و قادر به پرداخت هزینه‌های وکالت نیستند، می‌توانند با حضور در مساجدی که طرح هر مسجد یک حقوقدان در آن اجرا می‌شود، به صورت رایگان، خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان از قضات و وکلای حاضر در طرح، دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۰ نفر وکیل از کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه در اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان همکاری دارند.

فولیان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در 10 مرحله از اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، 122 مورد درخواست مردمی در حوزه مسائل کیفری، 154 مورد در حوزه مسائل حقوقی، 133 مورد در حوزه مسائل خانواده، 43 مورد در حوزه زندانیان و خانواده آنان و 261 مورد مطالبات عمومی مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جمله مسائل مطرح از سوی مراجعان در این طرح در حوزه مسائل کیفری را مزاحمت ملکی، ممانعت از حق، غصب، فروش مال غیر، خیانت در امانت، کلاهبرداری خودرویی، سرقت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به درخواست‌های مراجعان در زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان جهت دریافت بسته‌های حمایتی، اعطای مرخصی، درخواست اخذ پا بند الکترونیکی برای زندانیان و ... نیز گفت: در حین اجرای این طرح، رفع مشکلات مالی خانواده زندانیان، فراهم کردن مقدمات آزادی محکومین مالی از طریق معرفی وکیل معاضدتی در جهت طرح پرونده اعسار برای زندانی با محکومیت مالی و اعطای کمک هزینه معیشتی برای خانواده آن‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز