خبرگزاری کار ایران

افزایش جهانی تولید محصولات بالادستی زنجیره مس

افزایش جهانی تولید محصولات بالادستی زنجیره مس
کد خبر : ۱۵۴۰۷۸۰

تولید محصولات بالادستی زنجیره مس جهانی طی ۷ ماهه میلادی، افزایش یافت به طوری که در این مدت تولیدات و همچنین ظرفیت مس تصفیه شده و معادن مس با رشد همراه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) در گزارش جدید خود اعلام کرد که فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۴ میلادی، با ۵.۹ درصد افزایش، حدود ۱۶ میلیون و ۹۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۵ میلیون و ۲۰۵ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۷ ماهه مذکور، ۱۹ میلیون و ۱۴ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تن)، حدود ۲.۶ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳ درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان طی ۷ ماهه ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۱۳ میلیون و ۳۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲ میلیون و ۶۶۴ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، ۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۵۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۵۰۸ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۳ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۶ میلیون و ۵۳۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۳ درصدی است.

عبور قیمت جهانی مس از مرز ۱۰ هزار دلار

بنابراین گزارش، قیمت جهانی مس طی ۲ هفته اخیر، ۲ بار از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد اما در اواخر هفته گذشته، این روند کاهشی شد و در روز جاری (۱۷ مهر ۱۴۰۳)، به حدود ۹۷۵۷ دلار در تن رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز