خبرگزاری کار ایران

«ایلنا» بررسی کرد؛

چشم انداز طرح‌های توسعه‌ای تجلی تا ۱۴۰۴

چشم انداز طرح‌های توسعه‌ای تجلی تا ۱۴۰۴
کد خبر : ۱۵۳۴۰۴۴

سال گذشته عملکرد شرکت تجلی در بازار سرمایه عملکرد قابل قبولی بود و در مجمعی که در تابستان امسال برای این شرکت برگزار شد سهامداران از عملکرد مالی و سودآوری آن رضایت داشتند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا»، شرکت تجلی با به سرانجام رساندن پروژه فولاد سرمد چشم‌انداز روشنی برای طرح های توسعه‌ای آینده خود دارد. به اعتقاد ناظران، این شرکت با دستاوردهای اخیر و چشم‌انداز روشن، به نمادی پر امید در بازار سرمایه تبدیل شده است. آنطور که مدیران این شرکت گفته‌اند سهم تجلی به دلیل  بنیادهای قوی شرکت، چشم‌انداز مثبت صنعت، پروژه‌های جدید، و ... پتانسیل رشد قابل توجهی دارد.

در شرایط فعلی بازار سرمایه که اکثر سهام‌ها با افت قیمت مواجه شده‌اند، ثبات قیمت سهم تجلی رو به رشد بوده است.

در زمینه طرح‌های توسعه‌ای تجلی با موفقیت پروژه فولاد سرمد و ثبات قیمت سهم، چشم‌انداز روشنی برای آینده خود رقم زده است.

پروژه‌های شرکت فولاد سرمد شامل، پروژه ۶۰۰ هزار تنی فولاد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فولاد کشور است و برآورد می‌شود در ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

همچنین  پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی که احتمالاً تا پایان سال ۱۴۰۳ بتواند تولید آزمایشی را آغاز کند. از سوی دیگر پروژه ۴۵۰ هزار تنی کلاف ‌سازی که پیشرفت قابل ملاحظه ‌ای داشته و به افتتاح نزدیک است و می‌تواند سودآوری موثری برای شرکت داشته باشد.

در عین حال سال ۱۴۰۳ سال بسیار مهمی برای شرکت تجلی است. چرا که قرار است پروژه‌ها یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسند. یکی از این پروژه‌ها پروژه کلاف است که سودآوری بالایی برای شرکت دارد. از طرفی هم پروژه‌هایی مثل فولاد شرق خراسان و سایر پروژه هایی که سرمد به بهره‌برداری می رساند قرار است در صورت تامین نقدینگی به بهره‌برداری برسند. در این صورت بهره‌برداری آزمایشی این پروژه‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۴ آغاز می شود.

آنطور که مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی گفته است، دو معدن در اختیار این شرکت است که جزء معادن نادر خاکی محسوب می‌شوند که به پراونه بهره برداری رسیده است؛ این دو معدن شامل مروست ۱ و ۲ یا همان باختری می‌شود که در مرز بین شیراز و یزد واقع است.

در بخش جزئیات پرداخت و آخرین وضعیت پرداخت سود سهام مطابق مصوبه آخرین مجمع در گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ این شرکت آمده است؛ از سود سهام پرداختنی عملکرد منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ بر مبنای هر سهم ۸۰ ریال( مجموعا ۴.۹۶۰.۰۰۰ میلیون ریال و مانده سود سهام پرداختنی تاکنون مبلغ ۳۳۳.۳۶۰ میلیون ریال توسط سجام پرداخت شده است و مابقی سود سهام پرداختنی طبق مصوبه مجمع شرکت به مطالبات افزایش سرمایه در جریان انتقال یافته است.

همچنین در راستای رعایت ماده ۱۷ دستورالعمل انظباطی ناشران با توجه به توان شرکت و ضرورت تامین مالی پروژه‌های تعریف شده در راستای افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه‌پذیر و همچنین طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۹۶۰.۰۰۰ میلیون ریال سود سهام پرداختنی مصوب و ثبت شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز