در نشست خبری قصیده گاو سفید مطرح شد؛
قصد ما زیر سوال بردن قانون نبود/ گاو نشانی سمبلیک بود/ بدون شهاب حسینی اتفاق بهتری رخ داد
نشست خبری فیلم «قصیده گاو سفید» در سالن رسانههای پردیس ملت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «قصیده گاو سفید» با حضور غلامرضا موسوی (تهیهکننده)، بهتاش صناعیها (نویسنده و کارگردان)، مهرداد کوروشنیا (نویسنده)، رضا درستکار (منتقد)، پوریا رحیمیسام، علیرضا ثانیفر، مریم مقدم (بازیگران)، امین جعفری (مدیر فیلمبرداری) در سالن رسانههای پردیس ملت برگزار شد.
غلامرضا موسوی (تهیهکننده) ابتدای این نشست گفت: این فیلم یکی از آرامترین کارهایی بود که در عمر ۴۰ ساله کار خود داشتم و از این موضوع خوشحالم.
رضا درستکار (منتقد) نیز در این نشست اظهار داشت: ما به رسانههای خود یاد دادیم که فقط آدمها را تخریب کنیم و مرتب مثل بولدوزر از روی حقیقت رد میشویم. این تحلیلی است که درباره این فیلم نیز اتفاق افتاده و دما و شرایط امروز در آن وجود دارد. برای دومین بار این فیلم را دیدم و حس کردم تا چه اندازه شخصیتهای تمیزی در آن حضور دارد. این فیلم تلاش میکند به سهم خود دمای جامعه را پیدا کند.
بهتاش صناعیها(نویسنده و کارگردان) نیز درباره استفاده از عنوان گاو در این فیلم بیان کرد: ما از گاو به عنوان یک سمبل استفاده میکنیم که یکی از برداشتها از آن میتواند قربانیشدن یکی از شخصیتهای درون فیلم باشد.
وی همچنین درباره اینکه آیا این فیلم برداشتی از پرونده واقعی بوده یا خیر، گفت: پروندههای زیادی در مملکت ما بوده و اعدامهای اشتباهی رخ داده اما پرونده خاصی مد نظر ما برای ساخت این فیلم نبوده اما برداشتی از کلیت اتفاقها و اشتباههایی بوده که این سالها رخ داده است.
مهرداد کوروشنیا نیز درباره فیلمنامه این اثر توضیح داد: اولین نسخه فیلمنامه دیماه ۹۱ نگاشته شده و مربوط به اتفاقهای یکی دو سال اخیر نیست.
بهتاش صناعیها(نویسنده و کارگردان) درباره حضور شهاب حسینی در این فیلم توضیح داد: قرار بود شهاب حسینی فیلم را بازی کند اما این اتفاق رخ نداد و حس میکنم اکنون اتفاق بهتری رخ داده است. درباره قصه نیز باید بگویم این قصه در هر زمانی میتواند رخ دهد و ارتباطی به موضوعات اخیر ندارد. ما فیلمی ساختیم که دغدغههای انسانی در آن مهم بوده و قصدمان زیر سوال بردن قانون نبوده اما به هر حال هر قانونی باگهایی دارد و ما انتخاب کردیم که در این فیلم به آن بپردازیم.
وی همچنین درباره نبود موسیقی متن در این فیلم بیان کرد: این انتخاب خود من بود که فیلم موسیقی نداشته باشد زیرا وجود موسیقی ابعاد دراماتیک به اثر میداد که مورد نظر من نبود. ترجیح دادم بیشتر افکتهای محیطی لحظات موسیقیایی اثر را شکل دهد.