خبرگزاری کار ایران

حسین علیزاده در مراسم رونمایی از اپلیکیشن آموزش موسیقی «لیمبا» مطرح کرد؛

کلاس حضوری مثمر ثمر است و اپلیکیشن‌ها مکمل‌های آموزشی هستند

کلاس حضوری مثمر ثمر است و اپلیکیشن‌ها مکمل‌های آموزشی هستند
کد خبر : ۱۵۴۵۰۸۴

اجرای «اشتیاق» توسط علیرضا قربانی

مراسم رونمایی از برنامه آموزشی موسیقی «لیمبا» شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در این رویداد فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر توسط کیهان کلهر، حسین علیزاده مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار، مراسم رونمایی از اپلیکیشن آموزش موسیقی «لیمبا» عصر روز گذشته ۲۸ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

حسین علیزاده، کیهان کلهر، علیرضا قربانی، فرهاد فخرالدینی، محمدسعید شریفیان، اردشیر کامکار، پوریا اخواص، وحید تاج، احمد عبایی،  زکریا یوسفی، سامان احتشامی، علی اصغر عربشاهی، حسین بهروزی نیا،شهرام صارمی، فردین خلعتبری ، نیلوفر محبی،میثم مروستی، پویا سرایی، سینا جهان آبادی،حمید قنبری، علی اکبر قربانی، شهرام صارمی پرواز همای، میلاد کیایی ، سامان صمیمی،  شروین مهاجر برخی از اساتید و هنرمندانی بودند که در این رویداد حضور داشتند.

این رویداد توسط میثم مروستی، خواننده، آهنگساز، کارشناس موسیقی و کارآفرین که ایده‌پرداز و بنیان‌گذار این اپلیکیشن آموزش موسیقی است، برگزار شده بود. 

روایت صدو پنجاه سال آموزش موسیقی

در ابتدای این مراسم تاریخچه ۱۵۰ ساله آموزش موسیقی در ایران را به همراه گروهی از نوازندگان روایت شد و باران نیک‌راه اجرا را به عهده داشت. 

پس از روایت تاریخچه موسیقی ایران بابک خضرائی (رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر) درباره ارزش و جایگاه هنری استاد آواز ایران محمدرضا به ارائه توضیحاتی پرداخت. او شجریان را با شاعری چون حافظ مقایسه کرد که جمع‌بند آوازخوانان پیش از خود بوده است. وی گفت: حافظ نیز چنین بود و عرفان مولانا و عشق زمینی سعدی . نگرش خیام را در آثارش داشت.

او تاکید کرد: محمدرضا شجریان به‌عنوان نقطه عطف موسیقی ایران پرداخت. 

 

کلاس حضوری مثمر ثمر است و اپلیکیشن‌ها مکمل‌های آموزشی هستند

 

توضیحاتی درباره لیمبا و آموزش موسیقی 

میثم مروستی، ایده‌پرداز و بنیان‌گذار لیمبا نیز دقایقی درباره اپلیکیشن لیمبا صحبت کرد. او گفت: بیش از هشت سال برای راه‌اندازی و شکل‌گیری این اپلیکیشن زمان گذاشته‌ایم. 

وی افزود: این فرصت آموزشی در سطح استانداردترین نمونه‌های خارجی و حتی با کیفیت و کاربری راحت‌تر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. «لیمبا» مجموعه‌ای آموزشی است که از سال ۹۵ با ایده آموزش حرفه‌ای و قابل دسترس موسیقی برای همه متولد شد. هدف ما معرفی پلتفرمی بود که همه به آن دسترسی داشته و بهترین استادان موسیقی ایران در آن حضور داشته باشند. 

مروستی با تشکر از هنرمندانی که طی این سال‌ها او را یاری کرده‌اند، افزود: وسواس‌ها و حساسیت‌هی زیادی وجود داشت که باعث شد انتشار اپلیکیشین زمان‌بر باشد. در این میان برخی از آموزش‌ها که توسط استادان موسیقی کشور انجام شده بارها ضبط شده‌اند. 

او اذعان داشت: می‌خواستیم هیچ آموزشی برای هر مخاطب با هر سطح سواد و دانش گنگ و مبهم نباشد. در این سال‌ها، به دلیل ارتباط زیادی که با نسل‌های مختلف موسیقی و هنرمندان در ایران داشته‌ام، احساس کردم فرصت مناسبی دارم تا مجموعه کاملی از آموزش موسیقی با حضور همه استادان تهیه کنم؛ اتفاقی که تاکنون در ایران به این گستردگی رخ نداده است. 

مروستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: سال نود و پنج بود که ایده «لیمبا» شکل گرفت و از کمی بعدتر با همراهی تعدادی از استادان، ضبط ویدئوها را شروع کردیم.

او ادامه داد: ما می‌خواستیم تمام سطوح آموزشی را پوشش دهیم؛ بنابراین از اساتید دانشگاهی و آن‌هایی که آزاد تدریس می‌کنند برای آموزش دعوت به عمل کردیم . معتقد هستیم در برخی موارد معلمانی هستند که نوازندگان شناخته شده‌ای نیستند ولی می‌توانند با هنرجو به ویژه در بستر آموزش مجازی ارتباط برقرار کنند و توانایی این نوع ارائه را به خوبی دارند پس از حضور آن‌ها نیز بهره بردیم. 

مروستی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این اپلیکیشن در سطح بین‌المللی خواهد بود، توضیح داد: نام ابتدایی این اپلیکیشن «نَم» بود که به دلیل همانی با یک موسسه بین‌المللی و برای سهولت در فعالیت بین‌المللی، این نام به «لیمبا» تغییر کرد. همچنین در روند تولید ویدئوهای آموزشی به ترجمه انگلیسی تخصصی و تحت‌اللفظی آن برای استفاده کاربران و هنرجویان غیرایرانی اقدام کردیم. 

وی در پایان مطرح کرد: کار فرهنگی بدون توجه به بعد اقتصادی آن عملاً شکست‌خورده است، اما تمام دغدغه تیم ما مسائل اقتصادی نیست زیرا معتقدیم که اقتصاد و هنر دو بال پرنده یک کار هنری هستند و تنها با تکیه بر یک بال نمی‌توان پرواز کرد. 

نصراللهی (مدیر فنی اپلیکیشن جامع آموزش موسیقی لیمبا) میز روی صحنه رفت  و درباره ابعاد فنی این پروژه، مانند پهنا و جامعه مخاطب، کارکردهای فنی و ظرفیت‌های آن برای استفاده جامعه مخاطب بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفری، توضیح داد. 

 

کلاس حضوری مثمر ثمر است و اپلیکیشن‌ها مکمل‌های آموزشی هستند

 

صحبت‌های حسین علیزاده درباره اهمیت آموزش 

در ادامه، حسین علیزاده (نوازنده و آهنگساز)  دقایقی با حضار صحبت کرد. 

او گفت: در دنیای عجیبی به سر می‌بریم و شاهدیم که پیشرفت‌های بشری باعث دور شدن انسان‌ها از یکدیگر شده است.

علیزاده با نام بردن از فرهاد فخرالدینی و تقدیر از او بیان کرد: ارتباطی که طی ۶۰ سال گذشته بین من و استاد فخرالدینی شکل گرفته در هیچ اپلیکیشنی نمی‌‌گنجد.و این مورد نشان دهنده جایگاه استادی است. 

او بیان کرد: امیدوارم روند آموزش موسیقی همچنان به گونه‌ای پیش رود که ضمن استفاده از تکنولوژی روز، آن فضای رود رروی استاد و شاگردی هم حفظ شود. 

این نوازنده سه‌تار و تار، بیان کرد: من به شاگردانم آموخته‌ام و گفته‌ام که اگر شخصی زمانی معلم تو بوده، تا آخر عمرت و تا همیشه معلمت خواهد بود. و حتی اگر به لحاظ علمی به درجات بالاتر  برسید بر استاد و معلم خود برتری نخواهید داشت. حضور و نفس استاد بسیار تاثیرگذار است. اگر یک هنرجوی موسیقی به استاد خود اعتقاد و عشق نداشته باشد، هیچگاه نمی‌تواند یک هنرمند موفق و تاثیرگذار باشد. 

علیزاده در پایان مطرح کرد: معتقدم که این اپلیکیشن گام بزرگی در راستای آموزش موسیقی است و از زحمات میثم مروستی قدردانی می‌کنم، اما به علاقه‌مندان موسیقی تاکید می‌کنم که عاطفه را نمی‌توان از موسیقی جدا کرد و در کنار آموزش توسط استادان بزرگ موسیقی در این اپلیکیشن، به همنشینی با استادان موسیقی هم توجه داشته باشند و این رابطه را نادیده نگیرند. 

 

کلاس حضوری مثمر ثمر است و اپلیکیشن‌ها مکمل‌های آموزشی هستند

 

تقدیر از یک عمر فعالیت فرهاد فخرالدینی

در ادامه میثم مروستی کیهان کلهر، حسین علیزاده و اردشیر کامکار روی صحنه رفتند. آنها تا روی  صحنه فرهاد فخرالدینی را همراهی کردند. 

فخرالدینی دقایقی به صحبت با حضار پرداخت. او گفت: از اتفاقی که امشب شاهدش بودم خیلی خوشحال و خرسند هستم. خرسندم از اینکه سال‌ها زحمات من و دیگر هنرمندان هدر نرفته است. 

در پایان علیرضا قربانی قطعه «اشتیاق» که استاد فرهاد فخرالدینی آن را ساخته است، اجرا کرد. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز