خبرگزاری کار ایران

نظام‌نامه جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصویب شد

نظام‌نامه جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصویب شد
کد خبر : ۱۵۴۰۳۰۲

نظام‌نامه جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور شفاف شدن فرآیندهای علمی و اجرایی این جشنواره تصویب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در راستای سیاست‌گذاری و قاعده‌مند شدن فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی و پژوهشی این سازمان و با هدف ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و شفاف‌سازی فرایند پذیرش، داوری و انتخاب آثار پژوهشی و نیز انتخاب پژوهشگران برتر جشنواره‌های پژوهش و فناوری سازمان، «نظام‌نامه جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران» به‌عنوان سندی مرجع در شورای معاونان به تصویب رسید.

پیش‌نویس این نظام‌نامه با بهره‌گیری از مستندات و تجربه‌های به‌دست آمده از دوره‌های پیشین در معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان به‌عنوان متولی اصلی برگزاری جشنواره، همزمان با فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره در سال گذشته، تنظیم شد و طی شش جلسه در شورای سیاست‌گذاری و تدوین آن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در شورای معاونان سازمان به تصویب رسید.

سابقه برگزاری «جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران» در ایام هفته پژوهش به‌ سال ۱۳۸۹ برمی‌گردد. این جشنواره هرسال به منظور معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه‌‌های علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی، علم آرشیو، مطالعات ایران‌‌شناسی، مطالعات اسلام‌‌شناسی، مطالعات تاریخ معاصر، و نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهی برگزار می‌شود. تصویب «نظام‌نامه جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران» در آستانه برگزاری جشنواره پانزدهم، راهگشا و هموارکننده مسیر این دوره جشنواره و جشنواره‌های آینده خواهد بود.

این نظام‌نامه شامل: کلیات، اهداف، ارکان و بخش‌ها، محورها، ضوابط و فرایندهای پذیرش، داوری و انتخاب آثار و پژوهشگران و نیز شیوه اجرای جشنواره است که در 10 ماده و 14 تبصره تنظیم شده است. از ویژگی‌های این نظام‌نامه می‌توان به تعیین وظایف هر بخش، ارائه شاخص‌های قابل سنجش و نیز درج هفت پیوست اشاره کرد که کاربرگ‌های داوری متناسب با هر قالب و محور، برنامه جامع اطلاع‌رسانی و نیز نمونه کاربرگ گواهی‌نامه‌ها و تعهدنامه‌های مرتبط از جمله آنهاست.

«نظام‌نامه جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران» در پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره سازمان در دسترس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز