خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در حاشیه اختتامیه جشنواره اتقان مطرح کرد:

آثار هنرهای تجسمی در راهروی ورودی نمایندگان در ساختمان مجلس نمایش داده شود

آثار هنرهای تجسمی در راهروی ورودی نمایندگان در ساختمان مجلس نمایش داده شود
کد خبر : ۱۵۳۰۹۲۶

احمد میدری با حضور در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری اتقان که فعالیت مشترک حوزه هنری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است در جمع خبرنگاران از میزبانی خوب حوزه هنری برای برپایی این رویداد تقدیر و بر کیفیت بالای آثار این جشنواره تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حوزه هنری انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه همزمان با برپایی نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان که در رشته‌های گوناگون هنری از جمله تئاتر، کارتون و کاریکاتور، پوستر، عکس و شعر برگزار شد میزبان احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. 

میدری در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره اتقان با تقدیر از تلاش‌های حوزه هنری برای برپایی این رویداد گفت: ایده اجرایی چنین رویدادی بسیار جذاب و تاثیرگذار است. امید است تا آثار تولیدی حاصل از برگزاری این جشنواره به ارتقای فرهنگ کار کمک شایانی کند. 

آثار هنرهای تجسمی را در وزارتخانه‌ها نمایش دهیم

وی در پیشنهادی برای بهره‌برداری کاربردی از آثار تولیدی و برگزیده این جشنواره گفت: آثار رشته‌های تجسمی این جشنواره می‌تواند در راهروی ورودی نمایندگان در ساختمان مجلس شورای اسلامی، در وزارتخانه و جاهای مختلف نمایش داده شود تا تاثیرات مثبت خود را بگذارد.

او افزود: از آنجایی که ذهنیت روی واقعیت تاثیر می‌گذارد و ذهنیت‌ها مستقل از واقعیت‌ها شکل می‌گیرند برپایی چنین جشنواره‌ای با تنوعی که دارد اهمیت پیدا می‌کند. 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و نقش هنر و رسانه بر مدیریت اجتماعی هر جامعه‌ای گفت: می‌شود سیاه را سفید و سفید را سیاه نمایش داد. همانطور که یک دفعه از آقای حاتمی‌کیا سوال کردند رسانه یعنی چه؟ گفت یعنی دروغ بزرگ. لذا در رسانه خیلی حرف‌ها را می‌شود وارونه جلوه داد. اما این جشنواره با به کارگیری هنر متعهدانه؛ ارزش و اهمیت «کار» را به مخاطب القا و نگاه تازه‌ای ارائه می‌کند. جامعه هم به شدت در سطوح مختلف نیازمند این تغییر نگاه است. 

از مسائل اتباع رنج می‌بریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به معضل نیروهای مهاجر در ایران اشاره کرد و گفت: ما از مسئله اتباع رنج می‌بریم، این‌همه بیکاری وجود دارد ولی بازار کار ما توسط نیروهای مهاجر و بعضا با دستمزدهای بالاتر از نیروهای کار خودمان اشباع شده است. بخاطر اینکه آن‌ها افق را چیز دیگری می‌بینند. این نیروهای مهاجر در شبکه‌ای قرار گرفته‌اند که می‌دانند مثلا پنج سال دیگر نیروی کار ماهر می‌شوند و این امید به آینده است که سختی کار کارگر ساده را قابل تحمل می‌کند. این امید را کارگر ما ندارد، بخاطر اینکه آن شبکه ارتباطی را ندارد. سطح توقعات شاید متفاوت باشد ولی این نگاه هنرمندانه شما است که خلاقیت و سختکوشی می‌آورد. 

امید برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره «اتقان»

میدری در ادامه با اشاره به نیاز جامعه به تغییر نگاه به مقوله کار و ارزش آن از کیفیت آثار جشنواره اتقان ابراز رضایت کرد و افزود: به هرحال این واقعیت‌ها باید نشان داده شود. ما در وزارت کار خیلی به آن احتیاج داریم و جامعه به آن نیازمند است که نگاه ما به کار تغییر کند. امیدواریم این جشنواره هرسال غنی‌تر و پربارتر برگزار شود. فکر نمی‌کردیم آثاری با این کیفیت و در این سطح به جشنواره ارسال شود. امیدوارم با هماهنگی‌های لازم، دوره‌های دوم و آتی جشنواره اتقان را بتوانیم به صورت سالانه و یا دوسالانه برگزار کنیم. 

وی در پایان گفت: حوزه هنری در قامت برنامه‌ریز، میزبان و مدیر اجرایی این جشنواره به خوبی عمل کرد و سطح کیفی بسیار خوبی را ارائه کرد. از همه زحمات حوزه هنری تقدیر می‌کنم و آرزوی موفقیت دارم.

عکس: رضا ذاکری

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز