خبرگزاری کار ایران

جزئیاتی از برنامه‌های مدارس جامعه تعلیمات اسلامی برای دانش‌آموزان

جزئیاتی از برنامه‌های مدارس جامعه تعلیمات اسلامی برای دانش‌آموزان
کد خبر : ۱۵۱۷۶۲۴

آموزش سبک زندگی مومنانه، فرهنگ دفاع و مقاومت، حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت هویت ملی و توجه به مدیریت تغییرات فرهنگی از اولویت‌های برنامه‌های آموزشی مدارس جامعه تعلیمات اسلامی است.

به گزارش ایلنا، هشتاد و دومین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان حقوقی مدارس جامعه تعلیمات اسلامی روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان تهران واقع در خیابان کمالی خیابان کاشان آغاز به کار کرد.

در اولین روز از این اجلاس سراسری که با حضور تمامی مدیران کشوری و نمایندگان حقوقی جامعه تربیت اسلامی برگزار شد، محمودلولاچیان قیومی (رئیس هیئت مدیره جامعه تعلیمات اسلامی) گفت: با توجه به سطح توقع مردم از مدارس جامعه تعلیمات اسلامی مدیریت مدارس کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است. خانواده‌ها فرزندان خود را به نهاد جامعه می‌سپارند فلذا باید فرزندانشان در محیطی امن، اسلامی و علمی تربیت شوند. مدیران باید در جذب نیروها دقت فراوان داشته باشند تا نیروهای متخصص و انقلابی جذب مجموعه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی (مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی) نیز با اشاره به موقعیت حساس کنونی آموزش سبک زندگی مومنانه، فرهنگ دفاع و مقاومت، حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت هویت ملی و توجه به مدیریت تغییرات فرهنگی را از اولویت‌های برنامه‌های آموزشی مدارس دانست.

وی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش چشمگیر استفاده از فضای دیجیتال و الکترونیک از مدیران خواست پیرو منویات و فرمایشات مقام معطم رهبری، دانش آموزان خود را که همگی از خانواده‌های متدین و انقلابی هستند در استفاده صحیح از این مسیر سوق دهند و ترویج مبانی ارزشی را اصل قرار دهند.

افزایش فضاها و دوره‌های مهارتی و نحوه استفاده از آن خواسته دیگر امرودی از مدیران بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد بهشتی به لزوم تبیین جایگاه نماز فهم قرآن و نشاط در برپایی آموزش قرآن، نماز و سیره زندگانی اهل بیت (علیهم السلام) جهت علاقمندتر شدن دانش آموزان در مدارس پرداخت و سپس کمیسیون‌های تخصصی فعالیت خویش را با موضوع نماز در مدارس آغاز نمودند.

این اجلاس به مدت ۳ روز به صورت عمومی و تخصصی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز