خبرگزاری کار ایران

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری اربعین از امروز آغاز شد

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری اربعین از امروز آغاز شد
کد خبر : ۱۵۱۳۵۵۹

پیش فروش بلیت قطارهای تابستان و اربعین امروز صبح (15 مردادماه) از ساعت ۹صبح آغاز شده است. مدیر عامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد، از ساعت ۱۱ صبح به بعد نیز دسترسی آژانس های مسافرتی به بلیت ها باز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید میعاد صالحی (مدیرعامل شرکت راه آه) گفت: پیش فروش بلیت‌ قطار به مقصد مرز‌های منتهی به کشور عراق در ایام اربعین، از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۵ مردادماه و از طریق ۲۵ سکوی مجاز فروش اینترنتی بلیت، آغاز می شود.

او با تاکید بر اینکه قیمت بلیت تغییر نداشته و با همان قیمت قبل به زائران فروخته می‌شود ادامه داد:پیش فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی (نهم ماه صفر به بعد) ۲ الی ۴ ساعت بعد از آغاز فروش اینترنتی از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی مانده انجام می‌شود. در این ایام قطارهای فوق العاده از مشهد به کرمانشاه، تهران به کرمانشاه، مشهد به اهواز و مشهد به خرمشهر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایام اربعین مجموعا ۶۰۰ هزار صندلی رفت و برگشت از مبادی شهرهای مختلف برای جابجایی ریلی مسافران پیش بینی شده است. در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی در قالب هزار و ۱۰۰ رام قطار به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

سید میعاد صالحی گفت: در حوزه تمهیدات قطارهای مسافری خطوطی برای مسیرهای تهران به کرمانشاه، مشهد به کرمانشاه و همچنین مسیر جنوب و تهران خرمشهر و مشهد به خرمشهر را داریم و قطارهای فوق العاده ای را پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: برای این که بتوانیم حداکثر تسهیل را برای زائران امام حسین داشته باشیم امسال هم به مانند سال گذشته به صورت ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه قطار گذاشته‌ایم. ظرفیت هر قطار ما در این بخش ۴۰۰ نفر است که دو قطار را به شکل کوپه استفاده می‌کنیم.

در ایام پیک و به طور ۲۴ ساعته و رایگان از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی که حدود ۲۰ کیلومتر است به زائرین امام حسین سرویس می دهیم به ویژه این که براساس پیش بینی ها در روز دما تا حول و حوش ۵۰ درجه افزایش پیدا می کند و بسیاری از زائران ترجیح می دهند که بعد از غروب آفتاب طی مسیر کنند و همین طور در هنگام بازگشت هم ممکن است ساعات نصفه شب مراجعت کنند. این قطار سال گذشته گذاشته شد و امسال با ظرفیت بیشتر به شکل ۲۴ ساعته این کار را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز