خبرگزاری کار ایران

اقامت در کاروانسرای شاه عباسی با حسِ صفوی

اقامت در کاروانسرای شاه عباسی با حسِ صفوی
کد خبر : ۱۴۹۱۸۵۹

روبان کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی بریده شد. این کاروانسرا با سرمایه‌گذاری بیست میلیارد تومانی بخش خصوصی، مرمت، احیا و تجهیز شده است و با افتتاح آن تعداد ۲۴ اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت مجموعا هشتاد نفر به امکانات گردشگری استان افزوده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء، کاروانسرایی که یادگار معماری صفوی است و در کیلومتر یک جنوب شهر ایوانکی شهرستان گرمسار و در کیلومتر ۸۲ جاده تهران- مشهد واقع شده است. 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی در آیین گشایش این کاروانسرا گفت: این بنا با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و در قالب هتل سنتی با کاربری اقامتی – پذیرایی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان، آماده خدمات‌رسانی به زائران حرم امام هشتم (علیه السلام) و گردشگران است. 

شهاب طلایی گفت: این کاروانسرا با سرمایه‌گذاری بیست میلیارد تومانی بخش خصوصی، مرمت، احیا و تجهیز شده است و با افتتاح آن تعداد ۲۴ اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت مجموعا هشتاد نفر به امکانات گردشگری استان افزوده می‌شود. 

وی افزود: کاوانسرای ایوانکی همچنین دارای دو سالن مجزا برای مراسم و پذیرایی است که جمعا ۳۰۰ نفر گنجایش دارد. راه‌اندازی این مجموعه، علاوه بر اینکه موجب رونق منطقه و افزایش گردشگر می‌شود، به طور مستقیم نیز برای ۶۸ نفر اشتغال‌زایی در پی داشته است. 

گفتنی است این کاروانسرا از معروف‌ترین کاروانسراهای استان سمنان است که قدمت آن به دوره صفوی بازمی‌گردد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران و با شماره ثبت ۱۷۶۳ به ثبت رسیده است. کاروان سرای شاه عباسی ایوانکی اولین منزلگاه کاروان‌هایی بود که از تهران عازم خراسان می‌شدند. 

در آیین افتتاح این کاروانسرا مدیران استان سمنان و شهرستان گرمسار نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز