خبرگزاری کار ایران

یک مستندساز:

باید فضاهای نمایش مستند را بیشتر کنیم

باید فضاهای نمایش مستند را بیشتر کنیم
کد خبر : ۱۴۳۷۳۳۵

کارگردان مستند «تکثیر در اسارت» معتقد است نمایش مستندهای مربوط به محیط زیست در اقلیمی که فیلم ساخته شده، جذاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی ایمانی شهمیری، کارگردان مستند «تکثیر در اسارت» درباره اکران این مستند در سینماهای هنروتجربه پس از جشنواره «سینماحقیقت» گفت: مستندسازها همیشه از نمایش آثارشان در سینماهای بیشتر، شهرستان‌ها و فروش بلیت و دیده شدن فیلمشان، استقبال می‌کنند.

او درباره اهمیت اکران مستند در استان‌ها بیان کرد: اکران مستند در استان‌ها می‌تواند بسیار به اقتصاد این سینما کمک کند اما بحث تبلیغات پر اهمیت است؛ هزینه ساخت مستند نسبت به فیلم‌های سینمای داستانی پایین‌تر است و عموما مستندسازان درآمد کم‌تری به دست می‌آورند، تبلیغات در مراحل ساخت جایی ندارد و بودجه‌ای برای آن درنظر گرفته نمی‌شود همین امر باعث می‌شود، فیلم‌های مستند مهجورتر باشند.

این فیلمساز ادامه داد: اگر برای تبلیغات فیلم‌های مستند، ساز و کاری انجام شود و پیشنهادهایی در این زمینه داشته باشد، اکران بهتری هم خواهد داشت و به طبع درآمد تولیدکنندگان نیز از اکران اثر بیشتر می‌شود.

ایمانی شهمیری درباره برنامه اکران مستند خود مطرح کرد: برای نمایش «تکثیر در اسارت» برنامه اکران بزرگ‌تر و بیشتر در هنروتجربه را داریم و باید ببینیم ساز و کارمان در آینده و جشنواره فیلم فجر چگونه خواهد بود. «تکثیر در اسارت» ظرفیت اکران عمومی را دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: «تکثیر در اسارت» درباره یوز ایرانی‌ست و یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌ها آن سمنان یعنی توران شاهرود است. سمنان به طور کلی استان محیط زیستی مهمی برای ایران است و شاید مردم در آن نسبت به دیگر استان‌ها، بیشتر جویای اکران مستند باشند که قطعا حس بهتری را هم به من منتقل می‌کند. اکران «تکثیر در اسارت» برای استان سمنان نیز از ویژگی‌هایی برخوردار است و فیلم‌های محیط زیستی در آنجا اهمیت بیشتری می‌یابند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز