خبرگزاری کار ایران

«توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد

«توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد
کد خبر : ۱۳۸۳۷۹۶

کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» اثر آرش رجبی و سیده معصومه طباطبایی منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» اثر آرش رجبی و سیده معصومه طباطبایی است که در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ۱۷۶ صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

از منظر قرآن کریم و میراث مکتوب اسلام، ایمان و باور صحیح به آموزه‌های اعتقادی اسلام، به ویژه توحید، نقش خاصی در بهداشت روانی و معنوی انسان دارد، به گونه‌ای که اساس خودسازی، جامعه‌سازی و بهداشت روانی فردی و اجتماعی مبتنی بر باور صحیح به توحید است.

کتاب حاضر، در قالب سؤال و جواب که صیغه‌ای قرآنی و تأثیری کارآمد دارد، در زمینه توحید باوری و روان‌شناسی دین به سامان رسیده است تا بخش مهمی از پرسش‌ها و دغدغه‌های جامعه امروز را پاسخ بدهد و شبهات را از چهره دین بزداید.

این کتاب در چهار فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان مفاهیم پژوهش به بیان دین و توحید پرداخته و روانشناسی دین، بهداشت روانی و سیر تاریخی رابطه دین و روانشناسی را بررسی کرده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «مبانی و اصول نظریه پژوهش» به تبیین نظام‌واره جامع توحیدی (تبیین حقیقت توحید و مراتب آن: توحید ذاتی، توحید در خالقیت و… و روابط چهارگانه انسانی: رابطه انسان با خداوند، رابطه انسان با خویشتن، رابطه انسان با جامعه انسانی و رابطه انسان با نظام هستی) پرداخته و نظام‌واره بهداشت روانی و مبانی انسان شناختی بهداشت روانی (فطرت و طبیعت مشترک انسانی، اصل کرامت ذاتی انسان و توسعه زندگی از طبیعت تا ماورا طبیعت و زندگی پس از مرگ) را به رشته تحریر درآورده است.

«کارکردهای توحید باوری در بهداشت روانی فردی» عنوان سومین فصل از کتاب مذکور است که در آن آرامش و سازواری روانی و معناداری و هدفمندی زندگی مورد تأکید قرار گرفته و اصلاح و تهذیب اخلاق و سلامت جسمانی و طول عمر بررسی شده است.

نویسنده در چهارمین و آخرین فصل از کتاب حاضر با عنوان «کارکردهای الهیات در بهداشت روانی اجتماعی» به تشریح انسجام و وفاق اجتماعی و کاهش جرم و انحراف پرداخته و رفتارهای پسندیده اجتماعی و جامعه یار را بیان کرده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز