پیمان جبلی مطرح کرد؛
تقویت درامنویسی در تلویزیون با همراهی ناشران رخ میدهد
رئیس رسانه ملی گفت: اگر بخواهیم گرایش جدیدی در فضای درامنویسی ایجاد کنیم، باید به تولید محتوا در آنتن توجه کنیم که این اتفاق با همراهی ناشران و پدیدآورندگان آثار میتواند رخ دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی که چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته بود، با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی و هنری وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب دیدار و گفتوگو کرد.
وی ضمن قدردانی از همکاریهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبا رسانه ملی در جریان پوشش رادیویی و تلویزیونی این رویداد بزرگ فرهنگی کشور، گفت: نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رویدادی منطبق با مأموریتهای ذاتی دو دستگاه بزرگ فرهنگی کشور، یعنی صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همکاران ما از مدتها قبل برای پوشش مناسب آن تدارک دیدند که اکنون نتیجه این تلاش را میتوان روی آنتن شبکههای رادیویی و تلویزیونی مشاهده کرد.
جبلی با تأکید بر استفاده از ظرفیتهای فرهنگی رویداد ملی و فراملی نمایشگاه کتاب افزود: حضور در نمایشگاه و پوشش آن برای مخاطبان، زمینهای مفید برای استفاده از تجربیات مختلف و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دریچه تولیدات تلویزیون و برنامههای رادیویی است.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: امسال شبکههای مختلف، برنامههای خود را با رویدادهایی که برای نمایشگاه کتاب طراحی شده بود، هماهنگ کردند تا از حداکثر ظرفیت رسانه در معرفی کتاب در فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب، معرفی اندیشمندان، نخبگان و نویسندگان بهرهمند شوند.
وی حضور رسانه ملی در نمایشگاه کتاب را فراتر از اطلاعرسانی و پوشش خبری اعلام و اظهار کرد: تلاش کردیم پوشش خبری محدود به بخشهای خبری نباشد و تقریباً تمام شبکههای صدا و شبکههای سیما در پوششدهی و اطلاعرسانی از سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، فعال و تشویق شدند که حداکثر توان خود را در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی به کار بندند.
جبلی با اشاره به اهمیت نگاه برنامهسازی به موضوع کتاب تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب، برنامهسازان در حوزه نگارش، فیلمنامهنویسی و تهیهکنندگی در آشنایی هرچه نزدیکتر و ارتباطگرفتن با اهالی نشر و پدیدآورندگان آثار مختلف فعال بودند تا متناسب با موضوعات پیش رو از ظرفیتهای این حوزه بهرهمند شوند.
رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر ورود حوزه نشر به رسانه گفت: همانطور که برنامهسازان ما به سمت پژوهش و کتاب سوق پیدا میکنند، حوزه نشر هم باید به فضای رسانه نزدیک شود و در تولید محتوا، به سمت و سوی رسانهای آن نیز اهمیت بدهد.
وی افزود: اگر بخواهیم گرایش جدیدی در فضای درامنویسی ایجاد کنیم، باید به تولید محتوا در آنتن توجه کنیم که این اتفاق با همراهی ناشران و پدیدآورندگان آثار میتواند رخ دهد.
گفتنی است رئیس رسانه ملی در بازدید از غرفههای مختلف نمایشگاه، با غرفهداران و ناشران سخن گفت و در جریان وضعیت نشر و بازار کتاب قرار گرفت.