در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی طرح تبلیغی اوقات فراغت تابستان تاکید شد؛
اوقات فراغت تابستان فرصت طلایی برای تبلیغ معارف اسلامی است
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اوقات فراغت تابستان را فرصت طلایی برای تبلیغ معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: در طرح تابستان فرصت تبلیغی برای مبلغان از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۹مردادماه به مدت ۴۰ روز خواهد بود.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی طرح تبلیغی «اوقات فراغت تابستان» اظهار داشت: ایام فراغت تابستان، فرصتی مناسب برای تبلیغ ویژگیهای مکتب اهل بیت (ع)، گسترش و تعمیق دین، طرح مواسات و همدلی، امدادهای فرهنگی، تواصی به حق و کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان فعال در این عرصه، ایجاد امید به زندگی و آینده، پاسخ به سؤالات و شبهات مختلف، متنوع و رو به افزایش مردم میباشد.
وی گفت: مبلغان و سربازان مکتب اهل بیت (ع) میتوانند با حضور در مناطق مختلف تبلیغی از این فرصت طلایی، حداکثر استفاده را نموده و به رسالت و وظیفه اصلی خود جامعه عمل بپوشانند.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه، تصریح کرد: با دقت در این آیه در مییابیم اصلیترین رسالت حوزه و مبلغان، تبلیغ، گسترش و تعمیق دین و مقابله با شبهات دینی، اجتماعی و فرهنگی مختلف در میان مردم میباشد و تعلیم و تعلم، آموزش و کسب علم دین نیز مقدمه این رسالت بزرگ و وظیفه مقدس است.
وی افزود: نهادهای تبلیغی با توجه به محدودیتهای بودجه ای، اعتباری و شرایط همه گیری کرونا، شاید نتوانند تعداد زیادی از این دسته از مبلغان را برای اعزام و تبلیغ بکار گیری نمایند ولی مبلغان گرامی خود میتوانند با بهره گیری از مشارکتهای مردمی، خیرین، همکاری نهادهای تبلیغی مناطق و توکل به خدا فرصتهای تبلیغ دین در مناطق را برای خود فراهم سازند.
یحیی کمال اظهار داشت: اداره کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در فرصت اوقات فراغت تابستان سال جاری با توجه به محدودیت بودجهای و اعتباری و کرونایی، با رعایت تمامی پروتکلهای مصوب بهداشتی ستاد مقابله با کرونا نسبت به بکارگیری بیش از ۶۵۰ مبلغ توانمند و دارای سابقه موفق تبلیغ در طرح تابستان و در قالب گروههای تبلیغی و انفرادی برادران و خواهران مستقر در مناطق بویژه مناطق محروم و مشترک اهل سنت و شیعه اقدام نموده است.
وی گفت: در این طرح، مبلغان در قالب گروههای تبلیغی با حضور در فضاهای مختلف مانند مساجد، محافل خانگی، اماکن عمومی و بوستانها با محوریت فعالیت تبلیغی در عرصه کودک و نوجوان با موضوعات مسئولیتهای اجتماعی، بحث ولایت و مباحث مربوط به غدیر و حکمرانی اسلامی مبتنی بر ولایت، سیره و سنت اهل بیت (ع) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، بحران جمعیت در زمان حال و آینده، مباحث عمومی مرتبط با خانواده مشغول به فعالیت تبلیغی خواهند شد.
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به مدت فعالیت مبلغان در طرح تابستان تصریح کرد: این فرصت تبلیغی از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۹مردادماه به مدت ۴۰ روز خواهد بود.
وی در پایان ضمن دعوت از مردم، خیرین، نهادهای تبلیغی و سایر مسئولین فرهنگی و اجرایی مناطق در زمینه فراهمسازی مناسب حضور مبلغان و بسترهای تبلیغی برای آنان، خاطرنشان کرد: مبلغان عزیز، سفیران هدایت و منادیان وحدت و همدلی و امید بخشی به جامعه و مردم هستند، لذا امیدواریم نهادهای تبلیغی با همکاری، مشارکت و هم افزایی با سایر نهادهای تبلیغی و اجرایی منطقه، به نحو مناسبی موانع و مشکلات در مسیر تبلیغ سربازان امام زمان (عج) را بر طرف نمایند.