خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر و شهردار شیراز در گفتگو با شهروندان مطرح کردند؛

اختصاص ۳ درصد محرومیت‌زدایی و ۳ درصد محله‌محوری در بودجه شهرداری

اختصاص ۳ درصد محرومیت‌زدایی و ۳ درصد محله‌محوری در بودجه شهرداری
کد خبر : ۱۵۲۷۰۰۸

رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز ضمن گفتگو با شهروندان به ارائه کارنامه و دستاوردهای مدیریت شهری پرداختند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر و محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز ضمن گفتگو با شهروندان به ارائه کارنامه و دستاوردهای مدیریت شهری پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز  با اشاره به آیین افتتاحیه فازهای دوم و سوم بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و نیز تعدادی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری شیراز که با حضور وزیر کشور در این کلان‌شهر برگزار شد، عنوان کرد: وزیر کشور در اولین سفر استانی خود به شیراز از پروژه‌های شهرداری شیراز رضایت داشت و بر این باور بود که این پروژه.ها با سرعت و کیفیت خوبی در حال انجام است.

سید ابراهیم حسینی افزود: به غیر از دو تک واژه نگاه بلند و کارهای بزرگ که همواره مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بوده است در این برهه زمانی، داشتن برنامه و امیدبخشی به مردم از مواردی است که در اولویت قرار دارد.

برنامه عملیاتی سند سومین حرم اهل‌بیت(ع) تا پایان مهرماه ارائه خواهد شد

وی  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای قرار گرفتن شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) به یک سند نیاز داشتیم که این سند رونمایی شد و برنامه این سند در حال اجرا است.

حسینی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تا پایان مهرماه برنامه عملیاتی این سند را ارائه می‌دهند، افزود: برنامه این سند، ۲۰ سال آینده این شهر را با محوریت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) نشان خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: رضایت‌مندی عمومی و رفاه شهروندان بیش از هر چیز مدنظر است و در این راستا با هدف بالا بردن رفاه و رضایت شهروندان پروژه‌های متعدد تعریف و در دستور کار اجرا قرار داده شد.

وی افزود: در شورای ششم چشم‌انداز و رویکردهای مدنظرچشم‌انداز مشخص و بر اساس آن برنامه شیراز ۱۴۰۴ تعریف شد و حاصل این برنامه‌ریزی، امروز رشد، پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف است.

حسینی با اشاره به اینکه دو سرفصل با عنوان اختصاص ۳ درصد محرومیت‌زدایی و ۳ درصد محله‌محوری در بودجه تعریف شده است، اضافه کرد: برخی از محلات دارای نواقصی نسبت به سایر محلات دیگر است که این بودجه برای رفع مشکلات آنها  تخصیص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری نیز گفت: در بودجه‌های سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان محقق شد  و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روند خدمتگذاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بر اساس برنامه و کار جهادی ادامه دارد و ما در این زمینه نیازمند انتقادها و پیشنهادات ارزشمند شهروندان هستیم.

اهتمام و همدلی در ارائه کارنامه درخشان مدیریت شهری شیراز

شهردار شیراز نیز در این برنامه اظهار کرد: مواردی که مدیریت شهری اعلام می‌کند، ادعا و برنامه نیست، بلکه کارنامه عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است که با همت و همدلی در سه سال دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز اتفاق افتاده است.

به گفته محمدحسن اسدی؛ شیراز جهان‌شهر است و این موضوع بار بزرگی را بر دوش شورای اسلامی شهر و شهرداری نهاده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز که این کلان‌شهر را تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز می‌داند، گفت: ما میراث‌دار تاریخی به عظمت قدمت این شهر هستیم و امروز شیراز در عناوینی همچون پایتخت زیست‌محیطی کلانشهرهای آسیا، دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی، عضویت هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان و عضویت هیئت‌مدیره انجمن کلانشهرهای جهان(متروپلیس) می‌درخشد.

اسدی در ادامه با توجه به فعالیت‌های شبانه‌روزی خانواده بزرگ شهرداری و همدلی و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز، به تحقق بودجه ۳۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای نخستین‌بار و همچنین تکلیف بودجه سرمایه‌گذاری ۲۶ همتی در ۱۴۰۳ اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شیراز در سال جاری اشاره و عنوان کرد: بسی‌وهفتمین جهش عمرانی ااین کلان‌شهر با حضور وزیر کشور، مقامات ملی، استانی و شهری برگزار شد.

شهردار شیراز در آیین رونمایی از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۶ پروژه بااعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در سی‌وهفتمین جهش عمرانی این کلان‌شهر، به برشمردن پروژه‌‌های مختلف شهری نظیر بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی به موازات محور شریانی شیراز-سپیدان و تونل ملل که تسهیل در عبورومرور شهری را به دنبال دارند، پرداخت.

به گفته اسدی؛ شهرداری شیراز سال گذشته در سفر ریاست‌جمهوری به فارس در یک روز بسته بیش از  ۲۱ هزار میلیارد تومانی پروژه و در دهه فجر همان سال بسته ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه را ارائه کرد و این در حالی  است که  امسال بسته ۱۰۰ همتی برای ساختن شهری شایسته مردم این کلان‌شهر و رضایتمندی و امیدآفرینی ارائه شده است.

وی تصریح کرد؛ ۳۷ مرحله جهش عمرانی در عمر ۳۷ ماهه شورای ششم یعنی به طور متوسط هر ماه یک جهش عمرانی و ارائه بسته‌ای از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد شهری در ابعاد مختلف و این جز با اهتمام خانواده بزرگ شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز حاصل نشده‌است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز