خبرگزاری کار ایران

ارائه آمارهایی از برگزاری یک نمایشگاه در شیراز؛

۲۰ هزار نفر از نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع دستی بازدید کردند

۲۰ هزار نفر از نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع دستی بازدید کردند
کد خبر : ۱۴۳۷۶۳۶

حضور بی سابقه ایرلاین های داخلی و خارجی در طول برپایی نمایشگاه

دوازدهمین جلسه هیات اندیشه ورز حوزه فعالان گردشگری و زیارت در استانداری فارس امروز 24 دی ماه با حضور مسوولین برگزاری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت فارس گفت: نمایشگاهی در این عرصه موثر است که در تقویم بین المللی جای گیرد و در قالب آن تفاهم‌نامه‌های خوب و عالمانه شکل گیرد، محل تعامل و گفت‌وگو برای حل مسائل فعالان باشد.

محمد فرخ‌زاده هرچند نمایشگاه سیزدهم را تمرین وحدت خوبی دانست، ادامه داد: به این دلیل نمایشگاه گردشگری شیراز باید دبیرخانه دائمی داشته باشد تا در طول یکسال برنامه ریزی و اقدام کند و ماه منتهی به رویداد زمان راحتی آن باشد، نه اینکه در روزهای نزدیک به نمایشگاه با انبوهی از چالش‌ها مواجه شود.

وی  درباره نحوه برپایی نمایشگاه گردشگری سلامت نیز گفت: نظر استان این است که این نمایشگاه درکنار رویداد گردشگری پارس برگزار شود و باید هم به همین شکل باشد، امسال را متولیان نتوانستند به هماهنگی برسند اما از سال آینده همزمان خواهد بود.

فرخ زاده از ناکافی بودن غرفه‌های شهرستانی فارس در این نمایشگاه نیز انتقاد کرد و پیشنهاد داد: در چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و پانزدهمین صنایع دستی شیراز، یک سالن ویژه شهرستان‌ها و روستاهای هدف گردشگری استان اختصاص یابد تا در این قالب ظرفیت‌های انها معرفی شود.

افتتاحیه نمایشگاه پارس به رویداد بین‌المللی تهران تنه می‌زد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز که نمایشگاه را ابزار کارایی برای بازاریابی و برندسازی و هویت دهی به شهر می دانست، همدلی شکل گرفته میان بخش دولتی و خصوصی را از نقاط قوت برپایی این دوره از نمایشگاه فارس عنوان کرد و معتقد بود افتتاحیه رویداد به نمایشگاه بین‌المللی تهران تنه می‌زد و از نظر محتوایی هم نمود خوبی داشت.

محمدثابت اقلیدی این انتقاد را مطرح کرد که نظرسنجی به شکل مصاحبه، توزیع پرسشنامه یا هر شکل دیگری که انجام می‌شود باید در هنگامه نمایشگاه انجام شود تا پایایی و اعتبار علمی داشته باشد و با کمک به روشن شدن نقاط ضعف و قوت به برپایی بهتر دوره‌های آینده کمک کند.

وی افزود: نمره برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شیراز ۲۰ است.

 مجری نمایشگاه گردشگری بین المللی پارس با بیان اینکه در بدو شروع نمایشگاه پارس و با دستور استاندار فارس و پیگیری های معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس قراردادی را با نمایشگاه بین الملی فارس منعقد کرد، افزود: در روزهای نزدیک به افتتاحیه نمایشگاه دبیرخانه نمایشگاه بین المللی پارس نیز مستقر شد و در حد توان دستورات لازم برای حمایت از برگزاری نمایشگاه انجام گرفت.

احمدرضا نقیب زاده ادامه داد: نمایشگاه گردشگری پارس چند ویژگی داشت که یکی از مهمترین مباحث آن تهیه برنامه اجرایی و تدوین اهداف عملی و منطقی اصلی ترین آن بشمار می رفت و در هسته مرکزی روی آن متمرکز شدیم.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس  با بیان اینکه از لحاظ زمانی در مضیقه بودیم،عنوان کرد:  علارغم معرفی به عنوان مجری نمایشگاه بین المللی پارس اما تاریخ دقیق برگزای نمایشگاه مشخص نبود؛ برگزاری نمایشگاه گردشگری امسال از تقویم نمایشگاه حذف شده بود و  با توجه به تاکیدات صورت گرفته تنها تاریخی که توانسته شد در تقویم گنجانده شود، ۱۳ دی ماه بود.

وی  با بیان اینکه تاریخ برگزاری نمایشگاه یکسری مسائل و مشکلات را به همراه داشت  که در کیفیت نمایشگاه بی تاثیر نبود، تصریح کرد: یکی از این مشکلات همزمانی این تاریخ با سال نو میلادی بود و میهمانان بین المللی استقبال کمتری از آن انجام دادند؛ در بحث بین الملل پیگیری های زیادی انجام شد اما همین مسئله باعث شد آنچه مورد هدفمان بود اتفاق نیفتد، هرچند که ۳۵ بازدیدکننده و غرفه دار از ۸ کشور دنیا هم نتیجه بدی نبود.

مجری نمایشگاه گردشگری  با اشاره به برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه گردشگری پارس گفت: در بحث صنایع دستی حضور اقوام ایرانی در یکی از سالن ها پیش بینی شد؛ در طول برگزاری نمایشگاه با مسائل و موضوعات جدید روبرو شدیم که با وجود برگزاری چندین باره نمایشگاه تاکنون با آن مواجه نشده بودیم.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس  ادامه داد: حضور گردشگری سلامت، میز ملی گردشگری ادبی، عشایر، خوراک های تاریخی و خوراک اقوام از دیگر برنامه هایی بود که در این نمایشگاه مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

نقیب زاده از همکاری دستگاه ها با مجری نمایشگاه به عنوان نقطه قوت این نمایشگاه یاد کرد و افزود: همکاری پر قدرت شهرداری در عبور و مرور بازدیدکنندگان و اختصاص ۴ سرویس رفت و سرویس شبانه از جمله مسائل خوب برگزاری نمایشگاه اخیر بود.

مجری نمایشگاه گردشگری  گفت: همکاری خوبی نیز با دفتر امور خارجه به صورت مستمر و شبانه روزی انجام‌گرفت و پیگیری های زیادی برای حضور میهمانان بین المللی داشتیم؛ در برگزاری  نمایشگاه بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان اصلی حضور داشت.

۲۰ هزار نفر از نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع دستی بازدید کردند۲۰ هزار نفر از نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع دستی بازدید کردند

۲۰ هزار بازدیدکننده  طی ۴ روز برپایی نمایشگاه گردشگری پارس

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس نیز در این نشست گفت: ۲۰ هزار بازدیدکننده در طی ۴ روز برپایی از نمایشگاه گردشگری پارس و نمایشگاه صنایع دستی شیراز دیدن کردند که روز جمعه و شنبه آمار بازدیدکنندگان بسیار بالا بود.

به اعتقاد خسرو مقدسی رضایتمندی مناسبی از بازدیدکنندگان و غرفه داران در طول برگزاری نمایشگاه گردشگری شاهد بوده ایم و افزود: مجموعا نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع دستی نزدیک به ۶هزار و ۵۰۰ متر و در ۵ سالن در اختیار غرفه داران قرار گرفت.

وی به برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی در حاشیه نمایشگاه اشاره کرد و گفت: دو کنفرانس ملی که بازخورد مناسبی داشت در طول برگزاری نمایشگاه برپا شد و  در گردشگری خلاق ،  رویکرد محور و میزملی عشایر نیز فعالیت های خوبی انجام گرفت.

۲۵ مقدسی با بیان اینکه  ۳۰ کارگاه آموزشی توسط اقوام‌برپا شد، یادآور شد: در حوزه شهرداری طی ۴ روز کنفرانس های متعددی در حوزه شهر خلاق برگزار شد؛ یکی از سالن ها نیز به توانمندی های کانون اتومبیلرانی تعلق گرفت.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس  خاطرنشان کرد: در موضوع اطلاع رسانی به بیش از ۳۰۰ بنگاه گردشگری نامه نگاری شد تا با توجه به تعطیلات ژانویه آن تعداد منظر را در شیراز شاهد باشیم.

حضور بی سابقه ایرلاین های داخلی و خارجی در طول برپایی نمایشگاه  

 رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  نیز با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری پارس در شرایطی برگزار شد که ۳ نمایشگاه اصفهان، تبریز و قم را پشت سر گذاشته بود و طی سال های گذشته در بحث برگزاری نمایشگاه گردشگری رتبه اول را به خود اختصاص داده بودیم.

محمود فخری ادامه داد: یک ماه مانده به نمایشگاه تهران همه دوست داشتند به جای حضور در نمایشگاه گردشگری شیراز خود را برای حضور در نمایشگاه ملی  آماده کنند؛ از اینرو در این مبحث هم با مشکل مواجه بودیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات  دیگر و تاثیرگذار در نمایشگاه گردشگری پارس  تاریخ برگزاری آن در ژانویه بود که نهایتا با بهترین حضور بازدیدکنندگان برگزار شد و می توان گفت که شیراز گل کاشت و این نمایشگاه به نمایشگاه ملی پایتخت تنه زد.

فخری افزود: در نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز بیش از ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی ، نزدیک به ۱۰ ایرلاین داخلی و خارجی حضور داشتند ‌که در نوع خود بی سابقه بوده است‌.

اهداف نمایشگاه ها باید دقیق تر مشخص شود

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شیراز نیز در این جلسه گفت: تلاش زیادی برای تغییر تاریخ نمایشگاه گردشگری پارس صورت پذیرفت و تاریخ ۵ تا ۶ عنوان نمایشگاهی را تغییر دادیم تا نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و صنایع دستی شیراز برگزار شود.

محسن نهاوندی با بیان اینکه  برخی غرفه های صنایع دستی به دلیل فروش کم‌محصولات از نمایشگاه ناراضی بودند، گفت: برای سال آینده امیدواریم گردشگری سلامت را  در کنار این نمایشگاه گردشگری داشته باشیم؛ هرچند تقویم اولیه سال آینده  نمایشگاه بسته شده اما می توان چند عنوان به آن اضافه کرد.

به اعتقاد نهاوندی اهداف نمایشگاه ها باید دقیق تر مشخص شود، یکسری چالش ها در بحث گردشگری اقوام به وجود آمد اما با اقدامات صورت گرفته تلاش شد این موارد دچار بحران نشود.

وی افزود: اتفاقات خوبی در سالن حافظ انجام گرفت و غرفه شهرداری کارهای متنوعی انجام داد و می توان از ظرفیت های آن استفاده کرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شیراز  یادآورشد: سال آینده از ۸۰ میهمان خارجی  از کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت خواهند شد تا برای برگزاری نمایشگاه اکسپو به شیراز بیایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز