خبرگزاری کار ایران

در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ و با حضور فرماندار شهرستان شیراز صورت گرفت؛

بررسی طرح ورزش شهرستان شیراز با حضور هیات های ورزشی

کد خبر : ۱۲۲۴۲۱

در این جلسه فرماندار شهرستان شیراز از هر یک از مسئولان هیات های ورزشی خواستار تعیین اهداف کمی برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه های اجرایی برای نیل به این اهداف شد.

شیراز - ایلنا: در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای ورزش، روسای هیات‌های ورزشی و به ریاست فرماندار شهرستان شیراز متن پیش نویس طرح ورزش شهرستان که طی جلسات کار‌شناسی در فرمانداری آمده شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد هریک از مسئولان هیات‌های ورزشی اهداف کمی و برنامه‌های اجرایی خود، برای رسیدن به این اهداف را در برنامه کوتاه مدت و بلند مدت ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در این جلسه فرماندار شهرستان شیراز از هر یک از مسئولان هیات‌های ورزشی خواستار تعیین اهداف کمی برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه‌های اجرایی برای نیل به این اهداف شد.

جواد زرین کلاه از روسای هیات‌های ورزشی خواست که با ورود به سطح جامعه و مدارس، نسبت به شناسایی استعدادهای نوجوانان در سنین ۷ تا ۸ سال، برنامه ریزی‌های لازم را برای شکوفایی استعداد‌ها در راه نیل به قهرمانی تا سطح ملی و بین المللی اقدام نمایند.

رییس شورای ورزش شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: تامین ورزش از طریق توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی، زمینه‌سازی برای رشد فکری و علمی و توانمند سازی جوانان، احیاء‌ و بازسازی اخلاق و فرهنگ در عرصه جوانان، مدیریت ستادی مختلف مرتبط با نیازهای جوانان و رفع تبعیض و ایجاد نگرش عدالت‌محور در توزیع مناسب امکانات و منابع از جمله مطالبی است که در طرح جامع ورزش شهرستان شیراز باید بصورت کاریردی به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پیشنهادی در طرح جامع ورزش شهرستان باید شفاف و راهکار مشخصی برای بسیاری از مشکلات وجود داشته باشد.

زرین کلاه با بیان اینکه شهرستان شیراز از استعدادهای ورزشی بسیاری بهره می‌برد که می‌بایست با یک برنامه ریزی منسجم این استعداد‌ها شناسایی شود؛ ادامه داد: اگر بتوانیم با توسعه کمی و کیفی ورزش به نقاط محروم و کم برخوردار شهرستان شیراز توجه کنیم و اگر به ورزش جوانان اهمیت بدهیم، در آینده شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی کمتری خواهیم بود.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: بر همین اساس باید در طرح جامع بگونه‌ای تصمیم گیری شود که اجرای آن، رفع بی‌عدالتی در حوزه ورزش، جلوگیری از محرومیت ورزش روستایی، اخلاق در ورزش، مشارکت زنان، عمومی کردن ورزش از طریق توسعه ورزش همگانی، توجه به ورزش جانبازان و کاهش تدریجی مالکیت و تصدی‌گری دولت در حوزه ورزش را در پی داشته باشد.

رییس شورای برنامه ریزی شهزستان شیراز تصریح کرد: کمی و کیفی بودن طرح، توجه هیات‌های ورزشی به اهداف جزیی و کلان سند چشم انداز، استعداد یابی در رشته‌های ورزشی مختلف، تعامل مثبت بین هیات‌ها و مجموعه‌های ورزشی، ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شناسایی مشکلات و ارائه راه حل از جمله مسائلی است که در تدوین این طرح باید به آن‌ها پرداخته شود.

رئیس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه ابتدا می‌بایست وضع موجود شناسایی و با استفاده از تجربه گذشته ببینیم در چه رشته‌های انفرادی و تیمی در سطح کشور صاحب جایگاه هستیم و در چه رشته‌هایی با توجه به استعدادهای موجود می‌توانیم جایگاه قهرمانی ملی و آسیایی و حتی جهانی کسب کنیم و بر این اساس هیئت‌های ورزشی خود بگویند تا رسیدن به سال ۱۴۰۴ به صورت پلکانی چه اهداف و برنامه‌هایی برای ارتقاء وضع موجود خود دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد بسیاری از هیئت‌های ورزشی شیراز با توجه به منابع در اختیار قابل تقدیر است؛ اضافه کرد: به طور مثال در سند باید آورده شود در سال ۱۴۰۴ تعداد ۴ نفر ملی پوش در فوتبال یا بسکتبال، والیبال و دیگر رشته‌های تیمی خواهیم داشت و در لیگ‌های قهرمانی کشور نیز جز مدعیان قهرمانی با استفاده از طرح جامع ورزش خواهیم بود و در ورزش‌های انفرادی به طور مثال در تنیس یا کاراته و دیگر رشته‌ها همچون پینگ پنگ، شطرنج، بوکس، ژیمناستیک، دارت و… تعداد ۲،۳، ۴ قهرمان ملی پوش خواهیم داشت و برای رسیدن به این مهم نیاز‌ها در طرح و سهم دستگاه‌های مختلف و نوع همکاری باید مشخص شود.

زرین کلاه از داشتن حداقل ۳ قهرمان بین المللی تکواندو، ۳ قهرمان بین المللی کشتی، ۳ قهرمان بین المللی دومیدانی، ۲ قهرمان بین المللی پرش ارتقاع، یک قهرمان پرش طول در سطح بین المللی، ۲ قهرمان دوچرخه سواری در سطح بین المللی، ۲ قهرمان بین المللی در رشته تنیس روی میز و۲ قهرمان وزنه برداری در سطح بین المللی به عنوان نمونه‌هایی از اهداف کمی برخی هیات‌های ورزشی برای سند چشم انداز ۱۴۰۴ یاد کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این برنامه، یک سند ماندگار برای ورزش باشد و بتواند به عنوان یک الگو نه تنها در حوزه ورزش بلکه در مجموع برنامه ریزی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز