مسوول کمیته ارزیابی سازمان کیفیت در گفتگو با ایلنا:
برداشت جامعه از شرکتها مهمترین عامل تعیین امتیاز کیفی است

از ۱۸ ابان سال۹۱ تا ۱۸ آبان امسال کلیه شرکتهایی که برای جایزه ملی کیفیت ثبت نام کردهاند مورد ارزیابی قرار گرفته و برترینها در این جشنواره معرفی خواهند شد.
مسوول کمیته ارزیابی سازمان کیفیت گفت: برداشت جامعه از شرکتها مهمترین عامل در تعیین امتیاز کیفی آنهاست.
فرشید شکر خدایی، مسوول کمیته ارزیابی سازمان کیفیت در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جایزه ملی کیفیت ایران اظهار داشت: از ۱۸ ابان سال۹۱ تا ۱۸ آبان امسال کلیه شرکتهایی که برای جایزه ملی کیفیت ثبت نام کردهاند مورد ارزیابی قرار گرفته و برترینها در این جشنواره معرفی خواهند شد.
وی افزود: امسال در کل فرآیند جایزه ملی کیفیت بیش از ۱۰۰ شرکت حضور دارند که ۳۰ شرکت در بخش غذا و دارو، ۳۰ شرکت در حوزه خودرو، ۳۰ شرکت در بخش فناوری اطلاعات و ۲۸ شرکت دیگر نیز در بخش جایزه کیفیت اصلی شرکت کردهاند.
شکر خدایی خاطر نشان کرد: همچنین برای بخش جوایز تندیس ۱۰ شرکت حضور یافتند که از این تعداد ۶ شرکت در بخش تندیس رد شدند و با ارزیابی ها ۴ شرکت دیگر پذیرفته شده اند که روز۱۸ ابان ماه نتیجه نهایی دریافت کنندگان تندیس مشخص میشود.
وی سیستم مدیریت کیفیت جامع نظیر ساماندهی مدیریت فرایندها، تکنولوژی و فناوری اطلاعات، رهبری و مدیریت منابع و مدیریت انسانی را از جمله موارد ارزیابی شرکتها عنوان کرد و گفت: ۵۰۰ امتیاز برای نتایج مشتری و ۵۰۰ امتیاز برای توانمندی شرکتها در نظر گرفته شده که توسط کارشناسان مستقل مورد سنجش قرار می گیرد و نتایج ارزیابیها از سوی سازمان استاندارد تایید خواهد شد.
مسئول کمیته ارزیابی سازمان کیفیت نظر مردم و برداشت جامعه را مهمترین عامل برای تعیین امتیاز کیفیت شرکت ها بیان کرد.