خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مدرسه قهوه و نائب رئیس اتحادیه کافی شاپ، در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

حضور در نمایشگاه‌های خارجی به رشد صنعت قهوه در کشور کمک کنند+ فیلم

حضور در نمایشگاه‌های خارجی به رشد صنعت قهوه در کشور کمک کنند+ فیلم
کد خبر : ۱۵۲۷۰۶۵

مدیرعامل مدرسه قهوه و نائب رئیس اتحادیه کافی شاپ، گفت: بازدید از نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند به رشد صنعت قهوه در کشور کمک کند.

علی زعفری، مدیرعامل مدرسه قهوه و نائب رئیس اتحادیه کافی شاپ در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه  مدرسه قهوه از سال ۹۰ به اسم "خانه باریستای ایران" آغاز به کار کرد گفت: پس از حدود پنج سال برای اینکه بتوانیم زیر نظر وزارت کار ادامه فعالیت دهیم و از سازمان فنی و حرفه‌ای پروانه اخذ کنیم، اقدام به تغییر نام "خانه باریستای ایران" به مدرسه قهوه ایران کردیم.

آموزش ۲۵ هزار نفر متخصص قهوه

مدیرعامل مدرسه قهوه و نائب رئیس اتحادیه کافی شاپ، گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر باریستا (متخصص آماده کردن قهوه) که متصدی کانتر هم کافی شاپ هستند در این مدرسه قهوه آموزش دیده‌اند و برای حدود صد هزار نفر نیز در سطح کشور به صورت غیرمستقیم کارآفرینی شده است.

زعفری ادامه داد: بیشتر از پنج هزار نفر نیز کارآموز خارج از کشور در این مرکز آموزش دیده‌اند.

لذت نوشیدن با متد جدید دم‌آوری قهوه

مدیرعامل مدرسه قهوه گفت: قهوه‌نوشی و کافه‌نشینی در ده تا ۱۵ سال‌گذشته در کشور رشد خوبی داشته و مردم به خاصیت‌ها و مزایای اصلی قهوه پی‌برده‌اند.

زعفری در ادامه افزود: در گذشته به دلیل تلخی قهوه تمایلی برای استفاده از این نوشیدنی میان مردم نبود، اما در نسل سوم و دم‌آوری‌های جدید عطر و بو و تست قهوه اهمیت زیادی پیدا کرده است و ذائقه ایرانیان هم خواهان طعم ‌و مزه خوب قهوه شده است.

او تاکید کرد: از حدود ۱۵ سال گذشته ۹۰ درصد قهوه فراوری شده و بیشتر با ذائقه اروپایی و کاملا تیره وارد ایران می‌شد، اما امروز ۹۰ درصد فراوری‌ها برای ذائقه ایرانی و با کیفیت بسیار بالا در داخل کشور تولید می‎‌شود و این امر باعث اشتغال‌زایی بی‌نظیر شده و از خروج ارز هم تا حدود زیادی جلوگیری کرده است.

زعفری تصریح کرد: امروزه به راحتی می‌توانیم به دلخواه خودمان هم بر روی قهوه‌های تجاری و هم تخصصی پروفایل‌های برشته‌کاری متنوعی داشته باشیم و از دم‌آوری و نوشیدن آن قهوه با کیفیت لذت ببریم.

فرایند آموزش در مدرسه قهوه ایران

مدیرعامل مدرسه قهوه، گفت: آموزش در مدرسه قهوه به این صورت است که هنرآموزان مهارت را آموزش دیده و مدرک مهارت زیر نظر وزارت کار را اخذ می‌کنند و پس از حدود شش ماه تا دو سال کارورزی در کافه‌های مختلفی که از طریق سامانه کاریابی ما ( cafeneed.com ) درخواست نیرو کرده‌اند مشغول به کار شده و پس از آن می‌توانند کسب و کار خود را آغاز کنند.

زعفری ادامه داد: مدرک فنی و حرفه ای و مدرک مدرسه قهوه برای اخذ پروانه کسب بسیار کمک‌کننده است و از کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و ترکیه هنرجوهای بسیاری جذب شده است و در حال آموزش هستند.

رشد ۴ برابری مصرف قهوه در کشور

مدیرعامل مدرسه قهوه با بیان اینکه مصرف قهوه در کشور بیش از گذشته شده است، ادامه داد: در ده سال گذشته سرانه مصرف هر نفر کمتر از صد گرم بود، اما امروز مصرف هر نفر به بیش از ۴۰۰ گرم شده و تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

زعفری اشاره کرد: واردات قهوه در دهه گذشته زیر ده هزار تن بود که برای امسال پیش‌بینی می شود بیشتر از ۶۵ هزار تن باشد که این موضوع رشد بالای این صنعت را در کشور نشان می‌دهد.

حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

مدیرعامل مدرسه قهوه گفت: با توجه به اینکه در نمایشگاه‌ها جدیدترین مسائل روز، نوآوری در سرو و متد‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود، از اینرو مدرسه قهوه با همکاری مجریان این رویدادها به طور مرتب در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنند.

زعفری ادامه داد: در تهران نیز در مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی حضور داشتیم و درصدد هستیم تا با کمک خبرگزاری ایلنا، در آبان ماه در نمایشگاه خارجی که برگزار می‌شود نیز شرکت کنیم و مطمئنا استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه خواهد شد.

او تاکید کرد: در گذشته انجمن تخصصی قهوه اروپا در ایران حضور داشت اما به دلیل ادغام انجمن اروپا و امریکا و تحریم‌ها در ایران این امکان از ما سلب شده است و این بازدیدهای خارجی که به همت خبرگزاری ایلنا صورت خواهد گرفت، می‌تواند به رشد صنعت قهوه کمک کند.

حجم ویدیو: ۳.۳۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز