خضریان در تذکر شفاهی:
وزیر صمت نسبت به مافیای خودرو با عناوین مختلف ورود کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری، گفت: امروز شاهد وجود تعارض منافع در ساختار مدیریتی شرکت خودروسازی هستیم و مایه بسیاری از عقب ماندگیهای این گروه صنعتی، این تعارض منافع و حضور قطعه سازان در هیات مدیره خودروسازی است.
به گزارش ایلنا، علی خضریان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به خصوصیسازی شرکت خودروسازی، گفت: همانگونه که همه بزرگواران مستحضر هستند گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی کشور و منطقه با داشتن امکانات سخت افزاری و تولید قریب به یک میلیون دستگاه و اشتغال مستقیم نزدیک به ۵۰ هزار نفر در شرکتهای اصلی و شرکتهای تابع یکی از بنگاههای اصلی اقتصادی کشور و تاثیرگذار در صنعت خودرو است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعتی که خود سهمی نزدیک به ۷ درصد از تولید ناخالص کشور را دارد به شرط قرار گرفتن در ریل صحیح و بهره گیری از تمام ظرفیتهای زنجیره ارزش نقش پر رنگی در تحقق رشد اقتصادی ایجاد کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این در حالی است که امروز شاهد وجود تعارض منافع در ساختار مدیریتی شرکت خودروسازی هستیم و مایه بسیاری از عقب ماندگیهای این گروه صنعتی، این تعارض منافع و حضور قطعه سازان در هیات مدیره خودروسازی است. این تعارض منافع که حضور قطعه ساز در هیات مدیره خودروسازی است اتفاقی است که ما از آن تحت عنوان لابیها و جریانهای مافیای خودروسازی از آن یاد میکنیم.
وی خطاب به نمایندگان گفت: اگرچه خصوصیسازی دارای اهمیت است و میتواند راه نجات صنعت خودروسازی ما باشد اما سپردن خودروسازها به بانیان وضع موجود یعنی شرکت کروز که امروز این شرایط را ایجاد کرده است حتما به مصلحت کشور نیست، بنده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت درخواست دارم به این واگذاری و شائبهای که رخ میدهد به نام خصوصیسازی یا خودروسازی را به مافیای خودروسازها ورود کرده و از آن جلوگیری کنند در غیر این صورت مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت ورود خواهد داشت.