خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

دولت‌های منطقه جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارند/ جنگ روانی دشمن گاهی به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است

دولت‌های منطقه جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارند/ جنگ روانی دشمن گاهی به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است
کد خبر : ۱۵۴۷۴۳۱

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه دولت‌های منطقه جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند خاک ایران را اشغال کنند، گفت: آیا ندیدید که صدام، به‌دلیل حمایت شما، به چه روز ذلتی افتاد؟ ملت ایران به او سیلی محکمی زدند. اگر صدام‌ها بخواهند چنین هوس‌هایی داشته باشند، محکم‌تر از ملت ایران خواهند خورد. حرف ما یک حرف میهنی است، اما بالاتر از آن یک حرف دینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمد خاتمی در خطبه‌ی اول نماز جمعه تهران گفت: از مباحث توحیدی این است که توجه داشته باشیم که پایبندی به دین، همواره با توطئه همراه است و هزینه‌هایی را می‌طلبد. برای پاسداری از دین، باید این هزینه‌ها را پرداخت کرد؛ این یک واقعیت است و توهم نیست. برخی ممکن است تصور کنند که این یک توهم است، اما چنین نیست. هم امروز و هم در طول تاریخ، این‌گونه بوده است. عبارت قرآن کریم می‌فرماید: آن‌ها همواره در تلاش‌اند تا نور خدا را خاموش کنند، ولی خداوند می‌خواهد که این نور فراگیر شود. در سوره توبه، آیه ۳۲، بیان شده است که این یک حقیقت است؛ سوره صف نیز به این موضوع اشاره دارد. در سوره بقره، آیه ۲۱۷، آن‌ها به قدری شما را آزار می‌دهند و جنگ و نزاع به راه می‌اندازند تا شما از دین‌تان دست بردارید. اگر از قدرت آن‌ها برآید، به فضل خدا در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی، نتوانسته‌اند و نخواهند توانست.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با هویت دینی خود در تضاد قرار دارند، گفت: جالب است که قرآن کریم اشاره می‌کند که این نوع اقدامات پیشینه‌ای طولانی دارد و با حضرت ابراهیم (ع) چنین کردند. انبیا در برابر توطئه‌ها قرار گرفتند. در مورد حضرت موسی (ع) نیز، فرعون تمام نیروهای خود را علیه او بسیج کرد، اما به فضل خداوند، به جایی نرسیدند. در نامه ۶۲ نهج البلاغه، سخنی از امیرالمؤمنین علی (ع) وجود دارد که می‌فرمایند؛ مرد جنگ همواره بیدار است و خوابش نمی‌برد. کسی که خوابش می‌برد، باید بداند که دشمن هرگز نمی‌خوابد. باید هوشیار و بیدار بود در برابر توطئه‌ها.

 خاتمی افزود:‌ این موضوع توهم نیست، بلکه واقعیتی است که دشمن مدام در حال تلاش علیه شماست. بیداری و هوشیاری مستمر ضروری است و خوشبختانه نیروهای مسلح ما به عنوان بازوهای پرتوان ملت، اعلام کرده‌اند که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادقه سه علیه آن‌ها انجام خواهد شد.

خطیب نماز جمعه عنوان کرد: دشمن قصد دارد شما را غافل کند. آمادگی نظامی، آمادگی فرهنگی، آمادگی اقتصادی و آمادگی روانی هر یک از مهم‌ترین نکات است و الحمدلله، امتی آماده و همراه که شما هستید، در مقابل دنیای کفر ایستاده و به فضل خدا پیروز میدان خواهید بود، بدون تردید.

خاتمی با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ است؛ این قانون مصونیت آمریکایی‌ها را در این کشور تأمین می‌کرد. امام خمینی (ره) فرمودند: "عزت ما پاکوب شد و عظمت ایران از بین رفت.". شاید آن قیام بزرگ در آن زمان صورت نگرفت، اما بذر انقلاب در دل‌ها کاشته شد؛ بذرهایی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و فریاد "مرگ بر آمریکا" را در ایران طنین‌انداز کرد.ما این فریاد و خروش را گرامی می‌داریم و به فضل خدا آن را ادامه خواهیم داد. هفته گذشته، ما شاهد شهادت دو قهرمان بودیم: یکی جناب یحیی سنوار که ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد شکنجه قرار گرفت و در نهایت به دست شقی‌ترین افراد، رژیم جلاد صهیونیستی به شهادت رسید. 

وی ادامه داد: قهرمان دومی که داغ او تازه است، شهید سید هاشم صفی الدین است که به تعبیر مقام معظم رهبری، سید مجاهد و فداکار بود و در راه جهاد، راه قدس شریف را مزین کرد. او یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های حزب الله و یار همیشگی سید حسن نصرالله بود.  این شهدا هم مصداق "من ینتظر" بودند و هم سعادت را پیدا کردند. نکته دیگری که یادآوری می‌کنم، امروز سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی عزیز است که مظلومانه به شهادت رسید. 

خطیب نماز جمعه در خطبه دوم با بیان اینکه، دو مطلب کوتاه را خدمت شما عرض می‌کنم، گفت: مطلب اول این است که از سالی که  بحرین توسط شاه واگذار شد، موضوع جزایر سه‌گانه مطرح است. سالی نیست که این جزایر را مطرح نکنند: جزیره بوموسی، جزیره تنب بزرگ و جزیره تنب کوچک. اما این بار تفاوت دارد؛ این بار کشورهای اروپایی نیز با آنها همراه شده‌اند. دلیلی که این کشور‌ها اروپایی به این موضوع پرداخته‌اند، حمایت از رژیم صهیونیستی است، زیرا امروز ایران به عنوان کانون حمایت از جبهه مقاومت مطرح است. لذا اینکه در این مقطع این موضوع را مطرح کرده‌اند، به انگیزه حمایت از رژیم صهیونیستی برمی‌گردد. اما آنها بدانند این جزایر سه‌گانه ملک ایران بوده و خواهد بود.

 خاتمی با بیان اینکه دولت‌های منطقه جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند خاک ایران را اشغال کنند، گفت: آیا ندیدید که صدام، به‌دلیل حمایت شما، به چه روز ذلتی افتاد؟ ملت ایران به او سیلی محکمی زدند. اگر صدام‌ها بخواهند چنین هوس‌هایی داشته باشند، محکم‌تر از ملت ایران خواهند خورد. حرف ما یک حرف میهنی است، اما بالاتر از آن یک حرف دینی است. فقه ما، یعنی فقه شیعه، حفظ نظام را از واجبات می‌داند و از مقدمات این حفظ نظام، حفظ نظام‌های اسلامی است.  

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس،  تصریح کرد: باید بدانید که در ۲۰۰ سال اخیر، هرگاه ایران با کشوری یا کشوری با ایران درگیر می‌شد، بخش‌هایی از ایران از دست می‌رفت، اما در این جنگ، تنها یک وجب خاک ما از بین نرفت. مردم ما در هشت سال دفاع مقدس، با غیرتی که دارند و با نسل شجاعشان، به فضل خدا، یک وجب از این خاک را از دست نخواهند داد.  

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جبهه مقاومت، گفت: سرنوشت رژیم صهیونیستی و جنایتکاران جلاد در قرآن بیان شده است. همچنین سرنوشت مقاومت را نیز قرآن مشخص کرده است. خداوند در قرآن اعلام کرده که بر آن‌ها تا روز قیامت عذاب خواهد فرستاد. این‌ها ذلت خواهند کشید و روزهای سیاه خواهند دید. تردید نکنید که این وعده خداوند است. یقین داشته باشید که این رژیم از بین خواهد رفت و شما یک روز جمعه در اینجا جشن پیروزی جبهه مقاومت را خواهید گرفت.  

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند: «در صف‌آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت، پیروزی از آن مقاومت است» نکته مهمی است که حزب‌الله لبنان در این راستا غالب خواهد بود. جبهه مقاومت درگیر رژیم صهیونیستی نیستند، بلکه درگیری اصلی با آمریکاست. حزب‌الله مسلح بوده و خواهد بود.  

خاتمی با بیان اینکه امت مسلمان را خطاب قرار داد و اظهار کرد: خوبان امت باید مراقب جنگ روانی باشند. جنگ روانی دشمن گاهی به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است. لذا باید مراقب اخبار و شایعات بود و بدون سند، هیچ خبری را باور نکرد. چقدر در رابطه با سردار قاآنی شایعه درست کردند. یک بار گفتند شهید شده است و بعد گفتند دستگیر شده است. 

وی با بیان اینکه ما در رابطه با جبهه مقاومت دو سند بالادستی داریم،‌ گفت:  اول اینکه امام ما فرمود: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» و ان‌شاءالله این امر محقق خواهد شد. دوم بیانات مقام معظم رهبری، در خصوص راه‌حل مسائل فلسطین  است که باید برای هر فلسطینی یک رأی در نظر گرفته شود تا در سطح جهانی، فلسطینی‌ها بتوانند حاکمان خود را انتخاب کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این نظر نظام جمهوری اسلامی است و اگر کسی بگوید اسرائیل باید به مرزهای قانونی خود بازگردد، این سخن نمایانگر اراده مردم نیست. آنچه مردم می‌خواهند، نظر رهبران دیروز و امروز آنان است که بر این باورند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو گردد. اسرائیل یک دولت نیست، بلکه یک تیم تروریستی و جمعی از جلادان و کودک‌کش‌هاست و این‌ها نمی‌توانند به عنوان دولت محسوب شوند. تنها راه‌حل در این زمینه، دو سند بالادستی است.  

 خاتمی  به پویش "ایران همدل" اشاره کرد و گفت: بانوان عزیز نیز با صفوفی منظم برای ارسال هدایای مردمی به مظلومان غزه و لبنان، افتخاری دیگر به پرونده افتخارات ملت افزودند. 

وی بیان اینکه  جریان مقاومت و حمایت از آن به محور وحدت تبدیل شده است، تصریح کرد:  در اینجا باید تأکید کنم که این شما مردم هستید که با تکبیرهای خود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زنید و این بیانگر خط ملت است. مواضع مقام معظم رهبری در این زمینه، همواره در دوره‌های مختلف، از آغاز و حتی پیش از انقلاب، روشن و صریح بوده است. 

خطیب نماز جمعه خاطرنشان کرد: در اجلاس بریکس، آقای رئیس‌جمهور مواضع خوبی در حمایت از مقاومت اتخاذ کردند و وزیر خارجه پرتلاش ما، همچون شهید امیر عبداللهیان، به طور مداوم در تلاش برای حمایت از جبهه مقاومت است که به لطف خداوند، تمام ملت آن را دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز