خبرگزاری کار ایران

ناصر دهقان آبادی در نطق میان دستور:

لزوم برخورد قاطع و قانونی با عوامل خاطی در حادثه معدن طبس

لزوم برخورد قاطع و قانونی با عوامل خاطی در حادثه معدن طبس
کد خبر : ۱۵۳۴۲۰۷

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: از ریاست قوه قضائیه می‌خواهم تا اقدامات قضایی لازم در خصوص پیگیری پرونده جنایت نسل‌کشی نزد دیوان کیفری بین‌المللی را به طور جد در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا ناصر دهقان آبادی در نطق میان دستور امروز ( چهارشنبه، ۴ مهر ماه)  مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی  گفت: هرچند دلمان از شهادت عزیزمان در سوریه، غزه و لبنان خونین است اما جا دارد هفته دفاع مقدس را به تمام ملت شریف و سرافراز ایران تبریک عرض نمایم.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون که رژیم جنایتکار صهیونیستی و هم‌پیمانان شرور آنها دست به جنایت نسل کشی در منطقه به ویژه مردم  مظلوم و بی‌پناه غزه و لبنان زده‌اند، هم صدا با رئیس جمهور کشورمان  که روز گذشته در نشست سازمان ملل صدای ما را به گوش جهانیان رسانیده‌اند، قاطعانه می‌گویم که این جنایت باید توسط تمامی کشورهای دنیا و سازمان‌های بین‌المللی بی‌درنگ محکوم شود و مسببان آن به جرم نسل‌کشی محاکمه شوند. آیا وقت آن نرسیده تا جهان در مقابل این کودک‌کشی و ظلم آشکار بایستد و برای جلوگیری از ادامه این روند تصمیم جمعی بگیرند.

وی افزود: از ریاست قوه قضائیه می‌خواهم تا اقدامات قضایی لازم در خصوص پیگیری پرونده جنایت نسل‌کشی نزد دیوان  کیفری بین‌المللی را به طور جد در دستور کار خود قرار دهد. چگونه ممکن است نهادهای بین‌المللی به اتفاق‌های کوچکی در گوشه‌ای از دنیای غرب عکس‌العمل نشان دهند و سریعا تمام رسانه‌های غربی نسبت به آن رخداد موضع‌گیری کنند  ولی چشم‌های خود را بر این خونریزی‌ها و جنایات هولناک ببندند و گوش‌های خود را بر ناله‌های مردم مظلوم و صدای انفجارهای در این سرزمین‌ها ببندند. آیا وقت این نرسیده تا تمام کشورها سکوت خود را بشکند و با موضع‌گیری و اقدام قاطع خود در مقابل این رژیم سفاک بایستند.

دهقان آبادی با اشاره به حادثه غم انگیز طبس و جان باختن تعدادی از جهادگران عرصه تولید کشور، بیان کرد: این  مصیب بزرگ را به بازماندگان این عزیزان و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. از مسئولین محترم قضایی ذیربط می‌خواهم تا ضمن بررسی علت وقوع حادثه، بدون اغماض با عوامل خاطی به هر نحو موجب بروز این حادثه تلخ و ناگوار شده‌اند، برخورد قاطع و قانونی کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه اضافه کرد: من از دیار ۱۳۰۰ شهید گلگون کفن  آمده‌ام تا بر اساس سوگند وکالتی زبان گویای مردم دیار و کشورم باشم. مردمی که ریشه در تاریخ داشته و در طول تاریخ همیشه نامدار و نامور بوده‌اند، مردمی که به خاطر فاصله از مرکز کشور و عدم دسترسی به سران قدرت همچنان محروم و مظلوم‌اند و به دلیل پایبند بودن به اصول اخلاقی و اصالت‌گرایی صورت خویش را با سیلی سرخ نگه داشته اما از مدار ولایت خارج نشده‌اند. مردمی که بر اثر بی‌توجهی و گاها بی‌کفایت برخی مسئولین اجرایی به جهت عدم توجه به منویات مقام معظم رهبری و سایر اسناد بالادستی نظام از جمله بیانیه گام دوم انقلاب از ابتدایی ترین حقوق خویش محروم‌ هستند.

وی ادامه داد: مسئولینی که با کم کاری و یا بی‌توجهی به مطالبات مردم حوزه انتخابیه موجب اجحاف و محرومیتشان شده‌اند، باید هم در درگاه الهی و هم در مقابل مردمی که به آنها اعتماد کرده‌اند، پاسخگو باشند، جواب اعتماد خیانت نیست. من با مردم عهد بستم که همواره مدافع حقوق آنها باشم، بر این اساس برخی مصادق تضییع حقوق و مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه را که در گذشته رخ داده در اینجا اعلام و ضمن تذکر از مسئولین اجرایی ذیربط خواستار احقاق حقوق آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستم.

دهقان آبادی با بیان اینکه چرا باید بیمارستان ۲۰۶ تخت‌خوابی تخصصی کازرون که ۱۴ سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده امروز در همان مرحله باقی بماند، افزود: آیا می‌دانید در زمان وقوع بیماری مهلک کرونا به لحاظ تأخیر در ساخت و تجهیز این بیمارستان چه تعداد از خانواده‌ها، عزیزانشان را از دست داده و داغدار شده‌اند. چرا باید پس از گذشت چندین سال از شکل‌گیری شهرستان کوه‌چنار هنوز ادارات آن به صورت مستقل و مجاز در جهت خدمت رسانی به مردم حوزه انتخابیه مستقر نشده باشند.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید عملیات اجرایی پروژه سد نرگسی پس از گذشت ۱۴ سال از آغاز به کار آن و با وجود اهمیتی که احداث این سد در تأمین آب شرب و کشاورزی و زیست محیطی منطقه داشته همچنان نیمه تمام رها شده است. متأسفانه کشاورزانی امروزه با سهل‌انگاری مسئولین در وزارت نیرو به دلیل عدم  تکمیل این پروژه زیربنایی، شغل و معیشت خود را از دست داده‌اند.

دهقان آبادی با بیان این سوال که چرا عملیات اجرایی تونل محرم که از شروع آن ۱۴ سال سپری شده علیرغم مطالبه جدی و به حق مردم این حوزه انتخابیه به صورت نیمه کاره رها شده است؟ بیان کرد: آیا این تبعیض ناروا در تأمین و تخصیص منابع مالی توسط وزارت راه و شهرسازی پذیرفتنی است؟ قریب به ۱۴ سال قبل احداث دو واحد پتروشیمی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام تصویب و با حضور وزیر وقت نفت عملیات اجرایی آنها آغاز و پس از آن یکی از واحدها در بورس نیز عرضه شده اما تاکنون با وجود تأکید مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی تاکنون به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای خطاب به مسئولین اجرایی خواستار شد تا در دفاع از حقوق مردم شریف حوزه انتخابیه تمام هم و غم خود را به کار گیرند تا آنچه در بستر زمان موجب تضییع حقوق آنها شده برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز