خبرگزاری کار ایران

شریعتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

ظفرقندی می‌خواهد از مجلسی رای اعتماد بگیرد که چند ماه پیش آن را نامشروع خوانده بود

ظفرقندی می‌خواهد از مجلسی رای اعتماد بگیرد که چند ماه پیش آن را نامشروع خوانده بود
کد خبر : ۱۵۱۹۲۴۷

نماینده تهران در مجلس گفت: ظفرقندی می‌خواهد از مجلسی رای اعتماد بگیرد که چند ماه پیش آن را نامشروع خوانده بود آقای ظفرقندی کاش حداقل به مواضع خودتان پایبند بودید و به مجلسی نمی‌‌آمدید که مشروعش نمی‌دانید.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز در جلسه علنی نوبت عصر مجلس و در مخالفت با محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ظفرقندی می‌خواهد از مجلسی رای اعتماد بگیرد که چند ماه پیش آن را نامشروع خوانده بود آقای ظفرقندی کاش حداقل به مواضع خودتان پایبند بودید و به مجلسی نمی‌‌آمدید که مشروعش نمی‌دانید.

وی ادامه داد: پزشکیان با رای ۲۶ درصد مردم رئیس‌جمهور شده اما ما او را رئیس‌جمهور اقلیت نمی‌خوانیم.  ظفرقندی گفته است همان مواضع گذشته را دارم. ایشان همچنان از سران فتنه دفاع می‌کند.

شریعتی عنوان کرد: مطالب ایشان در فضای مجازی موجود است. گفته است آمبولانس‌ها را با نیروهای نظامی پر کرده‌اند! و این حرف خسارات زیاری به آمبولانس ها وارد کرده است. ظفرقندی رئیس بیمارستان خوبی است اما وزیر بهداشت خوبی نخواهد شد.

نماینده تهران گفت: با اشاره به سه شاخصه در تعیین وزرا، بیان کرد: نگرش ملی و بین جناحی، اعتقاد از بن دندان به نظام اسلامی و امید به آینده از جمله شاخصه‌هایی است که رهبری برای انتخاب وزرا مد نظر قرار دادند. اگر به درستی بررسی کنیم می‌بینیم این شاخصه‌ها درباره آقای ظفرقندی چه جایگاهی دارد.

وی با بیان اینکه سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین مواضع از سوی آقای ظفرقندی و تشکل زیرمجموعه وی اتخاذ شده است، گفت: کوی دانشگاه ۷۸ و فتنه ۸۸ از جمله این موارد است. آقای ظفرقندی نه در ۱۰ سال گذشته که در یک سال گذشته سخنرانی کرده و در این زمینه بیانیه داده و سخنرانی کردند.

شریعتی با اشاره به مواضع تمجیدی ظفرقندی از سران فتنه تاکید کرد: این در حالی رخ می‌دهد که این موارد از جمله خطوط قرمز رهبری قلمداد می‌شود. همچنین آقای ظفرقندی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را یک جنبش پاک قلمداد کردند و آن را ناشی از انتقاد مردم تحت ستم عنوان کردند.

وی با بیان اینکه ما در بررسی برنامه ظفرقندی رویکرد سیاسی نداریم، ادامه داد: رهبری تاکید داشتند در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با همدیگر است اما در برخی موارد و مسائل رویکردها متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شود. مساله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم خطوط قرمز است. ایشان فرمودند: فتنه نابخشودنی است.

شریعتی با طرح این پرسش که چرا فتنه در خطوط قرمز ما قرار دارد، گفت: مشارکت ۸۵ درصدی مردم در جریانات گذشته ضایع شد و اثرات کاهش مشارکت تا امروز نیز باقی است. برخی کشور را به لبه پرتگاه بردند و دشمنان ما را امیدوار کردند.

وی با بیان اینکه فتنه باعث شد تا تحریم‌ها هوشمندانه علیه کشور بیشتر شود، ادامه داد: مشاور آقای قالیباف کتابی را به عنوان تاثیر فتنه ۸۸ بر تحریم‌های جدید آمریکا منتشر کرده‌اند که توصیه می‌کنم نمایندگان آن را مطالعه کنند. بحث کمبود دارو و بیماران پروانه ای و تحریم اورانیوم ۲۰ درصد بعد از فتنه ۸۸ آغاز شد. لذا امروز آقای ظفرقندی باید این موارد را جبران کنند اما از سران فتنه همچنان تمجید می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: ظفرقندی قصد دارد از مجلسی رای اعتماد اخذ کند که زمانی آن را و در سخنرانی مشروع ندانسته‌اند. این در حالی است که آقای پزشکیان هم در همین انتخابات نفر دوم حوزه انتخابیه تبریز بوده و رای آورده‌اند. آقای ظفرقندی تاکید داشتند که این انتخابات مجلس دوازدهم مهندسی شده است.

وی با بیان اینکه ظفرقندی در تمامی جلسات کمیسیون‌ها بر مواضع قبلی خود پافشاری کرده اند، بیان کرد: ای کاش آقای ظفرقندی پافشاری خودشان را عملا اثبات می‌کردند و برای رای اعتماد به مجلسی نمی‌آمدند که از سر تا پای آن را مشروع سیاسی نمی‌دانند. با این حال با همین ملاک که ملاک غلطی است رای اکثریت مجلس حجت است.

وی با بیان اینکه آقای پزشکیان با رای ۲۶ درصد مردم در مسند ریاست جمهوری قرار دارد، ادامه داد: آقای پزشکیان رییس جمهور همه ما هستند و همه ما موظف هستیم تا از ایشان حمایت کنیم و هیچ وقت نخواهیم گفت که وی رییس جمهور اقلیت است.

وی با بیان اینکه آماده‌ایم مواضع اصلاحی آقای ظفرقندی را بشنویم، تاکید کرد: سابقه آقای ظفرقندی سابقه تند سیاسی است. همچنین وی مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که در حال حاضر موجود است. وی در ماجرای اغتشاشات تویبتی را منتشر کرده و گفتند که آمبولانس‌ها را پر از نیروی انتظامی کردند. آیا این خدمت به نظام پزشکی کشور است.

شریعتی با بیان اینکه به دلیل چنین اظهاراتی چند ده میلیارد به آمبولانس‌های کشور خسارت وارد شد، گفت: مقام وزارت بهداشت، پزشک بدون مرز نیست. وزیر بهداشت مرز بین حق و باطل را باید رعایت کند. مقام وزارت بهداشت، مقام حاکمیت در جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز