خبرگزاری کار ایران

نمازی در گفت‌وگو با ایلنا:

مورد به مورد و چهره به چهره با افراد حرف بزنیم تا رای بدهند/ قالیباف از روی ناچاری بیانیه حمایت از جلیلی را صادر کرد؟

مورد به مورد و چهره به چهره با افراد حرف بزنیم تا رای بدهند/ قالیباف از روی ناچاری بیانیه حمایت از جلیلی را صادر کرد؟
کد خبر : ۱۴۹۹۹۴۰

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: همه کسانی که رأی به آقای پزشکیان دادند و می‌خواهند تغییر و تحول در کشور و برنامه‌ها رخ دهد، بیایند موردی و چهره به چهره با افراد حرف بزنند و افراد را دعوت به پای صندوق‌های رأی کنند. با زبان درست برای این افراد توضیح داده شود که ما هم قهر کرده بودیم اما باید با هم به پای صندوق رأی برویم.

علی محمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی گفت: علیرغم فضای سرد و بی‌روحی که بر عرصه انتخاباتی کشور مدت‌هاست حاکم شده و مردم با صندوق رأی فاصله گرفته و یا قهر کرده‌اند، تغییر این وضعیت و بازگشت به صندوق رأی و رأی دادن بسیار مشکل است، در دور اول ۲۴ میلیون رأی داده شد که بیش از ۱۰ میلیون رأی برای آقای پزشکیان است. با این حال ایشان رأی خوبی در مرحله اول آورد و حدود ۴۳ درصد آرا به خودش اختصاص داد و این یک آمار و دستاورد خوبی است.

وی ادامه داد: الان در زمان باقی مانده باید چهره به چهره، موردی و مویرگی حرکت کنیم. باید فعالان سیاسی و حامیان آقای پزشکیان با افراد مختلف مخصوصا کسانی که رأی ندادند، صحبت کنند، ضمن این‌که می‌گوییم و تائید می‌کنیم آن‌ها حق دارند رأی ندهند؛ اما حالا در این موقعیت قرار گرفتیم که یک نفر نه حرف از لغو تحریم‌ها گفته است، نه حرف از حقوق شهروندی زده است، نه حرف از ارتباط با ۳۰ کشور و مخصوصا آمریکا زده است؛ نمی‌توانیم انتخاب دیگری داشته باشیم.

نمازی تاکید کرد: آقای جلیلی به نظر من نماد ادامه وضع موجود است و ایشان اگر رأی بیاورد نباید انتظار تغییر داشت و شاید بر اساس صحبت‌هایی که خودش و اطرافیانش در این مدت کردند، فضا افراطی‌تر شود، مخصوصا این که اگر ترامپ در آمریکا رأی بیاورد که مناظرات‌شان نشان می‌دهد امکان این وجود دارد، خدایی نکرده نمی‌خواهیم منتظر یک رویارویی جدی بین ایران و آمریکا باشیم و این برای ملت و کشور گران تمام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که رأی به آقای پزشکیان دادند و می‌خواهند تغییر و تحول در کشور و برنامه‌ها رخ دهد مخصوصا عرصه‌‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رقابتی شود، حقوق شهروندی کاملا رعایت شود و برخوردهای بد تحت عنوان گشت ارشاد با زنان و دختران و جوانان نداشته باشیم، بیایند موردی و چهره به چهره با افراد حرف بزنند و افراد را دعوت به پای صندوق‌های رأی کنند. با زبان درست برای این افراد توضیح داده شود که ضمن این که شما قهر بودید و ما هم قهر کرده بودیم باید با هم به پای صندوق رأی برویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این‌که محمدباقر قالیباف دیگر نامزد این دوره از انتخابات پس از آن‌که رأی نیاورد از طرفدارانش خواسته در مرحله دوم رأی خودشان را به سعید جلیلی دهند و اینکه آیا این اتفاق خواهد افتاد، گفت: این هم یکی از ویژگی‌های انتخابات خاص ایران است، لذا مشاهده می‌کنیم فردی که چند روزی در ایام مناظرات و تبلیغات جدی با آقای جلیلی سرشاخ بوده‌اند و حتی آقای جلیلی به آقای قالیباف تیکه می‌انداختند؛ حال این گونه گفته است.

نمازی بیان کرد: آقای قالیباف هنگامی که با آن آرای کم روبه‌رو و حذف شد آن هم در حالی که همه انتظار داشتند نفر دوم همراه آقای پزشکیان وی باشد؛ اعلام می‌کند طرفدارانش از آقای جلیلی حمایت کنند. اولاً همه ۳ میلیون رأی دهنده‌ به آقای قالیباف به آقای جلیلی رأی نمی‌دهند، بخشی از آن‌ها به آقای پزشکیان رأی خواهند داد و تعدادی هم انتخابات را ترک خواهند کرد و رأی نخواهند داد و بعضی از آن‌‌ها هم متاسفانه هم رأی باطله به صندوق می‌اندازند.

وی یادآور شد:موضوع مهم دیگر این است که آقای قالیباف در مناظرات نشان داد می‌خواهد منطقی صحبت کند و دیگران را متهم نمی‌کند، اما مشاهده می‌کنیم با بی‌پروایی و عدم رعایت ادب می‌گوید اگر به رأی به جلیلی ندهید حامیان آقای پزشکیان که قبلا کشور را خراب کردند دوباره بازمی‌گردند و کشور را خراب‌تر خواهند کرد و این یک توهین به جمع کثیری است که حامی آقای پزشکیان بودند و کارنامه‌شان در دولت اصلاحات و قبل از آن نشان می‌دهد که اقدامات بسیار خوبی داشتند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که دوره ۸ ساله آقای خاتمی بهترین دوران برای قوه مجریه کشور بوده است، اظهار داشت: در نامه‌ای به ستاد آقای پزشکیان نوشتم از ایشان شکایت کنند که چرا کسی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی این گونه راحت دیگران را متهم می‌کند. این افراد که دائما دم از امام می‌زنند مگر ایشان نفرمودند در انتخابات از خوبی‌ها و مزایای خودتان بگوید به کاندیدای دیگر توهین نکنید چه طور ایشان در یک بیانیه رسمی می‌آید حامیان آقای پزشکیان را مورد تهمت و افترا قرار می‌دهد. ملت آگاه هستند و خودشان می‌دانند این بازی‌ها چندان مناسب کشور نیست.

وی ادامه داد: البته ما در دل آقای قالیباف نیستیم شاید هم از روی ظاهر و ناچاری این بیانیه را در حمایت آقای جلیلی صادر کرده است و خودشان فشار، اجبار و توصیه‌ای به طرفدارانشان نکنند که به آقای جلیلی رأی دهند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز