خبرگزاری کار ایران

بجارزهی:

اخراج معلمان خرید خدمت با روحیه دولت انقلابی سازگار نیست

اخراج معلمان خرید خدمت با روحیه دولت انقلابی سازگار نیست
کد خبر : ۱۴۹۹۵۸۸

نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن تأکید بر لزوم افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان گفت: موضوعب مطرح شده که ۶ هزار و ۲۱۹ نفر از معلمان خرید خدمات استان سیستان و بلوچستان که بخش مهمی از آنها در حوزه انتخابیه اینجانب قرار دارند و با کمترین حقوق و بیمه در حال تدریس هستند به جای تبدیل وضعیت اخراج شوند، این مورد با روحیات دولت انقلابی سازگار نیست.

به گزارش ایلنا، محمد انور بجارزهی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۰ توسط دولت سابق بخشنامه‌ای ابلاغ شد که حقوق معلمان خرید خدمات دو برابر شد. در دولت انقلابی انتظار ما بیشتر است نه اینکه گزینه‌ای مطرح شود تا ۶ هزار و ۲۱۹ نفر از معلمان خرید خدمات استان سیستان و بلوچستان که بخش مهمی از آنها در حوزه انتخابیه اینجانب قرار دارند و با کمترین حقوق و بیمه در حال تدریس هستند به جای تبدیل وضعیت اخراج شوند، این مورد با روحیات دولت انقلابی سازگار نیست.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلمان خرید خدمت و خانواده‌های آنها آرزوهایشان را به معلمین پیوند زده‌اند، حتماً در این خصوص تدبیری صورت گیرد. نرخ ماندگاری بر تحصیل در استان سیستان و بلوچستان ۴۰ درصد است در حالی که در سطح کشور ۷۰ درصد است به این معنا که از هر صد نفر دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان ۴۰ درصد ادامه تحصیل داده و ۶۰ نفر از گردونه خارج می‌شوند، کمبود فضای آموزشی و کمبود معلم داریم.

وی افزود: معلمان خرید خدمات جزء خانواده آموزش و پرورش هستند. چرا سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان سیستان و بلوچستان به جای افزایش کمتر شده است. در سال جاری به هر شهرستان استان ۱۴ نفر سهمیه داده شده است در حالی که سال گذشته سهمیه هر شهرستان ۴۰ نفر بود، این استان در بخش آموزش روزهای بدی را سپری می‌کند، اگر تدبیر نشود لازم است تا سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزایش داده شود زیرا آموزش زیرساخت و بدنه هر اجتماع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز