خبرگزاری کار ایران

شریعتی اندراتی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

وضعیت تالاب و زیستگاه بین‌المللی میانکاله بسیار اسفناک

وضعیت تالاب و زیستگاه بین‌المللی میانکاله بسیار اسفناک
کد خبر : ۱۱۵۷۹۴۶

شریعتی اندراتی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: وضعیت تالاب و زیستگاه بین المللی میانکاله بسیار اسفناک است. شما که خود را متولی حفظ و حراست از این تالاب می دانید چرا حمایت نمی کنید که این موضوع موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده و دغدغه مردم این است که به فوریت اقدامات عملی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی اندراتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز (۲۶ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از برخورد مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران با ارتش تروریست آمریکا در دریای عمان و حفاظت از منافع کشور تشکر کرد و ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام(ره)، با اشاره به تشکیل دولت مردمی سیزدهم، گفت: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب که سپردن امور به جوانان بود، تا حد زیادی محقق شد. حضور جوانان باانگیزه در امور همراه با استفاده از مشورت های بزرگان، روح جدیدی را در مسیر خدمت، جهش و تحول به سمت اهداف و ارزش های اسلامی در کالبد جامعه جاری می کند از این رو از رئیس جمهور سپاسگزارم.

نماینده بهشهر و نکا در مجلس در ادامه حضور رئیس جمهور در استان های مختلف را باعث ایجاد امیدواری میان مردم به خصوص مستضعفان دانست و افزود: امیدوارم این روش از اداره کشور به کلیه سطوح مدیریتی تسری پیدا کرده و البته انتظار می رود که مصوبات این دیدارها به صورت گزارش به مردم ارائه شود.

وی خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب به حمایت از تولید و مانع زدایی از روند فعالیت های تولیدی و کارآفرینان تأکید کرده اند اما عملا شاهدیم سیاست های اعمال شده دستگاه های اجرایی و نظارتی همچنان مانع تحقق منویات رهبری است.

شریعتی اندراتی ادامه داد: پتروشیمی امیرآباد مازندران از جمله طرح های تولیدی دانست که علیرغم گذشت یک سال از تصویب در هیأت وزیران است اما همچنان همراهی برخی سازمان ها را ندارد. عدم تمایل برخی مسئولان، انگیزه کارآفرینان به سرمایه گذاری در مسیر اجرای اوامر رهبری را از بین می برد لذا انتظار داریم قرارگاه فرماندهی جهاد اقتصادی را در کلیه سطوح مدیریتی راه اندازی کرده و ملاک تشویق مدیران، نقش آنها در مانع زدایی در مسیر تولید و اشتغال قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه زمزمه انتقال آب دریای خزر به سمت کویر مرکزی ایران از سوی برخی وزرا شنیده شده، یادآور شد: این موضوع ضمن اینکه مغایر با هرگونه ارزیابی زیست محیطی است، موجب نگرانی آحاد مردم استان های شمالی به خصوص مازندران شده لذا انتظار می رود این موضوع کأن لم یکن تلقی شود.

وی خطاب به وزیر راه عنوان کرد: قریب به ۱۸ ماه از عمر مجلس یازدهم می گذرد و بنده مکررا پیرامون وضعیت نامناسب شبکه های راهی حوزه انتخابیه را تذکر داده ام که توجه مقام عالی وزارت را در پی داشته اما در سطوح پایین تر دغدغه ای برای حل مشکلات منطقه هزارجریب در شهرستان های منطقه وجود ندارد. همچنین شبکه راه های منتهی به بندر امیرآباد و نکا-نیروگاه شهید سلیمی و دلیل عدم توجه همواره شاهد دردناک جاده ای است از این رو دستور دهید به قید فوریت اقدامات اجرایی لازم برای حل این مشکلات صورت گیرد.

شریعتی اندراتی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: وضعیت تالاب و زیستگاه بین المللی میانکاله بسیار اسفناک است. شما که خود را متولی حفظ و حراست از این تالاب می دانید چرا حمایت نمی کنید که این موضوع موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده و دغدغه مردم این است که به فوریت اقدامات عملی لازم صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین خطاب به وزرای کشاورزی و صمت عنوان کرد: موانعی برای انتقال سند و ایجاد زیرساخت های شهرک سردار شهید سلیمانی وجود دارد که انتظار داریم جهت رفع موانع مساعدت شود.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: شرق مازندران منطقه بحرانی آب در حوزه آب شرب و کشاورزی است که انتظار داریم تکمیل سد گلورد و مناطق پایین دستی جزء اولویت ها باشد. قریب به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت حوزه انتخابیه بیش از ۳ دهه منتظر بهره برداری از این پروژه حیاتی هستند.

شریعتی اندراتی اضافه کرد: آثار و تبعات منفی بر سلامت مردم منطقه و کشاورزی این حوزه به دلیل استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا، بارها تذکر داده شده که باید دستور داده شود که ضمن کاهش سوخت مازوت، خسارات مردم منطقه نیز جبران شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس در ادامه خطاب به وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: شرق مازندران دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی است که از تمدن و فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی را در خود نهفته دارد لذا انتظار داریم ضمن سفر به شرق مازندران جهت بهسازی آثار باستانی، برنامه و راهکارهای عملی در مسیر رونق گردشگری در این حوزه را فراهم کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و صمت خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های صادراتی در شرق مازندران با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از محصولات تولیدی و کسب جایگاه در بازار کشورهای همسایه در حوزه دریای خزر و تحقق اشتغال زایی و تأمین ارز مورد نیاز کشور و رونق اقتصادی و استفاده بیشتر از ظرفیت تجاری همسایگان نیازمند برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاران داخلی است که انتظار می رود توجه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز