خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس قطر:

تروریزم نه به دین اعتقاد دارد و نه به ارزشها

کد خبر : ۱۴۶۹۱۵

گفتگوی تمدنها برای همه ما کار ساز است و کشور ما میزبان کنفرانس گفتگوی تمدنها و ادیان بوده براساس احساس متقابل و درک مشترک.

رئیس مجلس قطر جهان اسلام را به اتحاد و آشتی ملی و دفاع یکپارچه در حمایت از ملت فلسطین فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدبن مبارک الخلیفی رئیس مجلس قطر در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشوهرای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام در شرایط حساسی قرار دارد، تاکید کرد: این اجلاس در حالی برگزار می شود که اسرائیل به یاغیگری خود ادامه می دهد و شهرک سازی ها ادامه دارد، تجاوز علیه قدس شریف و سلب تابعیت از شهروندان فلسطینی در بیت المقدس چالشی آشکار علیه قوانین بین المللی است. جامعه بین الملل باید به اسرائیل فشار بیاورد تا به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و همچنین تلاش کند که اختلافات میان همه گروههای فلسطینی پایان یافته وروند آشتی ملی تقویت گردد.

وی ضمن تاکید بر موضع شناخته شده قطر برحمایت همواره از ملت برادر فلسطین از تلاشهای امیر قطر در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ستایش کرد و با اشاره به ضرورت تلاش کلیه محافل بین المللی برای باز پس گیری سرزمینهای فلسطینی به پایتختی قدس شریف اضافه کرد: باید دست یاری به سوی کشور سومالی دراز کنیم. وضعیت دردناک مسلمانان در میانمار اقتضا دارد با قدرت از آنها حمایت کنیم. همچنین باید به اوضاع مسلمانان در افریقای مرکزی رسیدگی شود و به پاکسازی نژادی که هزاران کشته و آواره را باعثشده است پایان داده شود.

شیخ محمد بن مبارک الخلیفی به تروریزم حاکم بر جهان اشاره کرد و گفت: این گروهها نه دین دارند و نه اعتقادی به ارزشها. باید تلاشها برای مبارزه با تروریزم یکسان سازی شود و البته فرق قائل شویم میان تروریزم و مبارزه مشروع همچنین تاکید می کنم برحق ثابت و خدشه ناپذیر همه کشورها برای استفاده از انرژی هسته ای و تاکید می کنم بر خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای و به ویژه درباره اسرائیل باید تلاش شود تا سیاست یک بام و دو هوا را تایید نکرده باشیم.

رئیس مجلس قطر درادامه خواهان برقراری همزیستی مسالمت آمیز و برخورد با تعصب گردید و اظهار داشت: گفتگوی تمدنها برای همه ما کار ساز است و کشور ما میزبان کنفرانس گفتگوی تمدنها و ادیان بوده براساس احساس متقابل و درک مشترک.

وی در پایان گفت: امیدوارم این نشست به ثمر بنشیند و گامهای بلندی را در تشریک مساعی فیمابین برداریم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز