خبرگزاری کار ایران

ادعای عجیب رسانه کویتی درباره سفر محرمانه هیئت امنیتی آمریکا به ایران در پی شهادت «اسماعیل هنیه»!

ادعای عجیب رسانه کویتی درباره سفر محرمانه هیئت امنیتی آمریکا به ایران در پی شهادت «اسماعیل هنیه»!
کد خبر : ۱۵۱۳۱۰۵

روزنامه الجریده کویت مدعی سفر محرمانه هیئت امنیتی آمریکا به ایران در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شد و نوشت: هیئت آمریکایی فهرستی شامل اسامی ۱۰ نفر از عوامل موساد در داخل ایران را که آمریکایی‌ها معتقد هستند مستقیم یا غیرمستقیم در این ترور دست داشته‌اند، به عنوان حسن نیت و در پاسخ به اقدام یک جانبه اسرائیل در ترو هنیه ارائه کرده است.

روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع ارشد در شورای عالی امنیت ملی ایران مدعی شد که یک هیئت امنیتی آمریکایی با میانجیگری عمان به ایران سفر کرد تا همزمان، پیام آرامش و هشدار را به رهبران تهران ارسال و از وقوع جنگ بزرگی که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا برنامه‌ریزی کرده است، جلوگیری کند. 

به ادعای این منبع، هیئت آمریکایی با یک هواپیمای شخصی که از ترکیه بلند شده بود، پنج‌شنبه گذشته در فرودگاه «پیام» کرج به زمین نشست و پس از آن، نشستی دو ساعته میان مقام های آمریکایی و ایرانی در فرودگاه و زیر نظر سپاه پاسداران برگزار شد.

در ادامه ادعاهای مطرح شده آمده است: «هیئت امنیتی آمریکا بار دیگر به ایرانیان تاکید کرد که واشنگتن از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس اطلاعی نداشته است و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از رفتار یک‌جانبه نتانیاهو بسیار ناراحت است و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حضور او در قدرت در راستای امنیت و صلح جهانی نیست».

این منبع توضیح داد: «هیئت آمریکایی تاکید کرد که دولت بایدن به دنبال تغییرات اساسی و ایجاد معادلات منطقه ای جدیدی است که طبق آن نخست‌وزیر کنونی اسرائیل را که به دنبال فرار رو به جلو و کشاندن کل منطقه به یک درگیری فراگیر است، کنار بگذارد».  

به ادعای این روزنامه کویتی، هیئت آمریکایی به ایرانیان تاکید کرد که نتانیاهو در سفر اخیر به واشنگتن برنامه خود را برای تعدادی از مقامات ارشد لابی صهیونیستی فاش و تاکید کرده است که زمان یک جنگ بزرگ فرا رسیده است و باید تهران را وادار به مذاکره برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی کرد. 

این هیئت آمریکایی در ادامه گفته است که نتانیاهو چیزی را که در واشنگتن دوست دارد، نشنیده است، زیرا کاخ سفید اصرار داشت که می‌خواهد به سرعت جنگ غزه را متوقف کند و به آرامشی همه‌جانبه در منطقه دست یابد، اما او با هدف انفجار مذاکرات تبادل اسرا و آتش‌بس، هنیه را ترور کرد. 

طبق ادعای این گزارش، هیئت آمریکایی گفته است که اگر ایران در اقدام تلافی‌جویانه، به اسرائیل حمله کند، دولت آمریکا مجبور خواهد شد دوباره از آن دفاع کند که به تبع، چنین اقدامی به منزله فرصت جدید برای نتانیاهو و فرار از فشارهای اعمال شده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که طرف آمریکایی بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن خواهان جنگ با تهران نیست و به دنبال حل اختلافات از طریق مجاری دیپلماتیک است و منتظر پاسخ درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای و تعلیق تحریم هاست که اگر تهران بپذیرد به توافق هسته‌ای بازگردد، این یک ضربه دردناک‌تر به ائتلاف راست افراطی در اسرائیل درباره حمله نظامی خواهد بود، به‌ویژه اینکه «کاملا هریس»، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ»، رقیب جمهوری‌خواه و افراطی خود جلوتراست. 

 طبق این ادعا، هیئت آمریکایی فهرستی شامل اسامی ۱۰ نفر از عوامل موساد در داخل ایران را که آمریکایی‌ها معتقد هستند مستقیم یا غیرمستقیم در این ترور دست داشته‌اند، به عنوان حسن نیت و در پاسخ به اقدام یک جانبه اسرائیل در ترو هنیه ارائه کرده است.

مسئولان کشورمان تا  این لحظه نسبت به ادعای این رسانه -که بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد -واکنشی نشان نداده‌اند.

این روزنامه کویتی پیش از این نیز به دلیل انتشار گزارش های نادرست و عاری از صحت درباره ایران، با اعتراض رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت مواجه شده بود.

ادعای عجیب رسانه کویتی درباره سفر محرمانه هیئت امنیتی آمریکا به ایران در پی شهادت «اسماعیل هنیه»!

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز