خبرگزاری کار ایران

ایلان ماسک با پخش یک ویدئوی جعلی از کامالا هریس بار دیگر جنجال‌ساز شد

ایلان ماسک با پخش یک ویدئوی جعلی از کامالا هریس بار دیگر جنجال‌ساز شد
کد خبر : ۱۵۱۱۱۹۱

انتشار ویدئویی که با استفاده از ابزارهای شبیه‌سازی هوش مصنوعی ساخته شده و صدای کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا را تقلید می‌کند توجه‌ها را به خود جلب کرده و نگرانی‌ها را در خصوص پخش اخبار جعلی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده برانگیخته است.

این ویدئو که ابتدا توسط یک کاربر ایکس انتشار یافت، پس از آن جنجال‌ساز شد که ایلان ماسک میلیاردر و مدیرعامل تسلا روز جمعه آن را در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت.

در این فیلم، که همچون یکی از ویدئوهای کارزار تبلیغاتی کامالا هریس نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری درست شده است، صدایی به گوش می‌رسد که توسط هوش مصنوعی تولید شده ولی به طرز متقاعد‌کننده‌ای شبیه به صدای خود خانم هریس است.

این صدا در ویدئو می‌گوید: «من، کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستم زیرا جو بایدن پیری و خرفتی خودش را در مناظره به نمایش گذاشت.»

صدا در ادامه می‌گوید که «چیزهای ابتدایی» را در مورد اداره کشور نمی‌داند و منتقدانش را «همجنس‌گرا و نژادپرست» می‌خواند. او همچنین تلویحاً می‌گوید که یک «عروسک خیمه‌شب بازی» خواهد بود.

ویدئویی که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده، نمونه‌ای از چگونگی استفاده واقعی از تصاویر، ویدئوها یا کلیپ‌های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی است که هم برای تمسخر و هم برای گمراه کردن افراد در سیاست استفاده می‌شود.

این ویدئو شامل برخی از تصاویر بصری است که پیش از این در یک تبلیغ واقعی از کارزار خانم هریس استفاده شده بودند.

کاربر اصلی که این ویدیو را پست کرده است، یوتیوبری به نام «کریس کولز» معروف به «آقای ریگان»، از ابتدا هم در یوتیوب و هم در ایکس عنوان کرده بود که ویدئوی دستکاری‌شده یک تقلید است. با این حال بازپخش این ویدئو، که تا کنون ۱۳۰ میلیون بازدید داشته است، توسط ایلان ماسک فقط شامل عنوان «این شگفت‌انگیز است» و یک ایموجی خنده می‌شود.

میا ارنبرگ، سخنگوی کمپین کامالا هریس، در این باره گفت: «ما معتقدیم که مردم آمریکا خواهان آزادی، فرصت و امنیت واقعی هستند که معاون رئیس‌جمهور هریس ارائه می‌کند. نه دروغ‌های جعلی و دستکاری‌شده ایلان ماسک و دونالد ترامپ.»

ایلان ماسک در اوایل ماه جاری از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ماه نوامبر حمایت کرده است.

آقای ماسک بعدتر در پروفایل خود توضیح دهد که این ویدئو یک شوخی است، با این حال برخی از کاربران آنلاین این سوال را مطرح کرده‌اند که پست اولیه او می‌تواند قوانین ایکس را نقض کرده باشد.

یکی از قوانین می‌گوید که کاربران نباید «ویدئوهای مصنوعی یا دستکاری شده را که ممکن است مردم را فریب داده یا گیج کند و منجر به آسیب شود به اشتراک بگذارند.» هرچند این دستورالعمل برای «میم‌ها و طنزها» استثنا قائل شده است.

ایلان ماسک با پخش یک ویدئوی جعلی از کامالا هریس بار دیگر جنجال‌ساز شد

گوین نیوسام و کامالا هریسعکس: آسوشیتد پرس

در واکنش به انتشار این ویدئو گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، با انتشار پستی در حساب شخصی‌اش گفت که این ویدئو باید «غیرقانونی» اعلام شود و او به شخصه قانونی را برای ممنوعیت چنین دست محتواهایی «طی چند هفته آینده» امضا خواهد کرد.

 

ویدئوی بحث‌برانگیز که توسط ایلان ماسک اشتراک‌گذاری شد

حجم ویدیو: ۲۳.۷۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز