به دلیل کمفروشی پهنای باند؛
مخابرات باید به مردم ۱۰ استان خسارت پرداخت کند
اخطارهای لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقاء پهنای باند شرکتهای مخابرات استانی داده شده است و این شرکتها به منظور جلوگیری از ضرر و زیان به مشتریان، در حال پیگیری ارتقاء پهنای باند و بهبود کیفیت سرویس خود هستند.
معاون نظارت رگولاتوری از تخلف در فروش پهنای باند بیش از حد مجاز از سوی شرکت مخابرات ایران در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، گیلان و مازندران خبر داد.
به گزارش ایلنا، حسن رضوانی با اشاره به نظارت مستمر رگولاتوری بر عملکرد و کیفیت سرویس ارائه شده از سوی اپراتورها گفت: بررسی و ارزیابیهای انجام شده از وضعیت و تناسب پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکتهای مخابرات استانی نشان میدهد در این ده استان فروش پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات ایران بیش از حد مجاز بوده و این موضوع کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را در این استانها در پی داشته است.
وی در تشریح اقدامات رگولاتوری در این خصوص اظهار کرد: در این زمینه تذکر و اخطارهای لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقاء پهنای باند شرکتهای مخابرات استانی داده شده است و این شرکتها به منظور جلوگیری از ضرر و زیان به مشتریان، در حال پیگیری ارتقاء پهنای باند و بهبود کیفیت سرویس خود هستند.
رضوانی افزود: شرکتهای مخابرات استانی موظفند ضمن ارتقاء پهنای باند و کیفیت سرویس ارائه شده، خسارت ایجاد شده برای مشترکین فعلی را مطابق توافقنامه سطح خدمات(SLA) پرداخت کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره پاسخگویی به نیاز متقاضیان سرویسهای اینترنت پرسرعت در این استانها تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی پهنای باند شرکت مخابرات ایران در استانهای نام برده شده، به متقاضیان توصیه میشود تا زمان رفع مشکلات موجود و افزایش کیفیت سرویس از سوی شرکت مخابرات ایران و اعلام رسمی رفع مشکل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از خدمات سایر دارندگان پروانه در این استانها استفاده کنند.
او خاطر نشان کرد: نامناسب بودن شرایط، در اختیار نداشتن امکانات لازم جهت ارائه خدمات به متقاضیان جدید و ادامه فروش خدمات به بهانه عدم همکاری سایر شرکتها با شرکت مخابرات ایران قابل قبول نبوده و شرکتهای مخابرات استانی میبایست پس از رفع مشکلات و ایجاد شرایط مطلوب نسبت به توسعه خدمات خود و جذب مشتری جدید اقدام کنند.