خبرگزاری کار ایران

تا کی تیم ملی باید ترسو بازی کند؛

هاشمی‌نسب: قطعا از این گروه صعود نمی‌کنیم / فقط مسی برای تیم ما بس است

هاشمی‌نسب: قطعا از این گروه صعود نمی‌کنیم / فقط مسی برای تیم ما بس است
کد خبر : ۱۷۷۹۴۳

اگر تریلی هم جلوی دروازه پارک کنیم نمی‌توانیم دروازه‌ خود را بسته نگه داریم. اما اگر دعای خیر مردم باشد ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار باشند شاید یک مساوی بگیریم.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است مقابل آرژانتین با روشی که جلوی نیجریه بازی کردیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم چون آرژانتین بازیکنان تکنیکی و خلاقی دارد که به راحتی می‌توانند با دفاع و دروازه‌بان ما تک به تک شوند و روی دروازه ما خطرات جدی ایجاد کنند.

گفت‌وگوی مهدی هاشمی‌نسب با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

تیم ملی دراولین بازی خود در جام‌جهانی با نیجریه مساوی کرد، راجع به این بازی چه نظری دارید؟
فقط نتیجه خوب بود و راجع به بازی هیچ صحبتی نکنیم. بهتر است بچه‌ها زحمت خودشان را کشیدند و تلاش کردند و همین یک امتیاز هم خوب است. صعود ما از این گروه سخت و غیر ممکن است، اما همین یک امتیاز باعثشد تا آخرین روز به صعود امیدوار باشیم. به لحاظ فوتبالی در مورد بازی با نیجریه هیچ صحبتی نمی‌شود کرد.

شنبه‌شب باید به مصاف آرژانتین برویم، این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
بازی سختی است. آرژانتین مثل نیجریه نیست که توان بدنی همه‌کاره باشد، آنها بازیکنانی مثل مسی و آگوئرو دارند که اگر بازی گره بخورد به راحتی بازیکنان ما را جا می‌گذارند و با خط دفاع و دروازه‌بان ما تک به تک می‌شوند چون بازیکنان خلاق و تکنیکی هستند مقابل آرژانتین با سیستم اتوبوسی که هیچ اگر تریلی هم جلوی دروازه پارک کنیم نمی‌توانیم دروازه‌ خود را بسته نگه داریم. اما اگر دعای خیر مردم باشد ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار باشند شاید یک مساوی بگیریم. امیدوارم یک امتیاز از آرژانتین بگیریم و با پیروزی مقابل بوسنی صعود کنیم. به هر حال خوشحالم در اولین بازی مقابل نیجریه مساوی کردیم و نباختیم.

مسی به سرمربی آرژانتین پیشنهاد داده مقابل ایران با ۳ مهاجم بازی کنند و جالب اینکه تمرین دیروز آرژانتین با ۳ مهاجم برگزار شده، در این رابطه چه نظری دارید؟
در رابطه با مسی من نباید حرف بزنم چون آنقدر بزرگان فوتبالی داریم که آنها باید در مورد او صحبت کنند، اما با ۳ مهاجم که هیچی با نصف مهاجم هم باشند کار ما سخت است خود مسی برای تیم ما بس است. آرژانتین شوخی بردار نیست.

به صعود از این گروه امیدوارید؟
امیدوارم این اتفاق بیفتد و بعد از ۴ دوره که در جام‌جهانی حاضر بوده‌ایم این بار از گروه خود صعود کنیم، هر چند کار سختی است. مقابل نیجریه فقط همان یک امتیاز مردم را خوشحال کرد، اما بزن‌زیرش تیم ملی اصلا به دل ما ننشست. نتیجه خوب بود، اما از این فوتبالی که بازی کردیم خوشم نیامد. ما در گذشته به یوگسلاوی، آلمان و پرتغال هم باخته بودیم، اما خوب بازی کردیم. این چه فوتبالی است که ما فقط زیر توپ می‌زنیم. شاید توقع من زیاد است، ما که از این گروه صعود نمی‌کنیم حداقل خوب بازی کنیم. این چه فوتبالی است که ما از قطر، ‌ امارات، ‌ ازبکستان و کره‌جنوبی می‌ترسیم، از آرژانتین هم می‌ترسیم. این چه فوتبالی است که لبنان هم ما را می‌برد. تا چه زمانی قرار است ترسو بازی کنیم؟ کاستاریکا کجای نقشه فوتبال دنیاست اما می‌آید فوتبال بازی می‌کند و می‌جنگد و اروگوئه را می‌برد. امیدوارم از آرژانتین امتیاز بگیریم و با یک اتفاق مثل بازی با کره‌جنوبی بتوانیم بوسنی را ببریم و به دور دوم صعود کنیم. بچه‌ها زحمت زیادی کشیده‌اند، اما این تفکرات کی‌روش است که تیم ما با این روش بازی می‌کند که باید از او تشکر کنیم چون اگر این شیوه نبود ما هم مثل پرتغال که ۴ گل از آلمان خورد شاید الان شرایط بدی داشتیم. به هر حال امیدوارم تیم ملی سربلند باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز