خبرگزاری کار ایران

راز مخفی پوست صاف و شفاف کره ای ها با بهترین مرطوب کننده صورت

راز مخفی پوست صاف و شفاف کره ای ها با بهترین مرطوب کننده صورت
کد خبر : ۱۵۳۵۳۶۳

در سال‌های اخیر، روتین پوست کره‌ای در تمامی جهان مشهور شده و افرادی زیادی را به خود علاقه‌مند کرده است. این روتین پوستی از ۱۰ مرحله مختلف تشکیل شده که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

احتمالا شما نیز پوست صاف و شفاف مردم کره را در تصاویر یا سریال‌های کره‌ای دیده‌اید و دوست دارید تا پوست شما نیز شبیه کره‌ای ها، صاف و شفاف شود. راز مخفی این زیبایی و پوست براق کره‌ای ها، در روتین پوستی آن‌ها و استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند مرطوب کننده است. اگر شما نیز دوست دارید تا پوستی به زیبایی کره‌ای ها داشته باشید، باید روتین پوستی آن‌ها را یاد بگیرید و این روتین را به صورت روزانه دنبال کنید؛ اما مراحل روتین پوستی کره ای چیست؟

مراحل روتین پوستی کره ای

در سال‌های اخیر، روتین پوست کره‌ای در تمامی جهان مشهور شده و افرادی زیادی را به خود علاقه‌مند کرده است. این روتین پوستی از ۱۰ مرحله مختلف تشکیل شده که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

۱. شستشو و تمیز کردن پوست

اولین مرحله در روتین پوست کره ای، شستشو کامل پوست است که در چند مرحله انجام می‌شود. کره‌ای ها در مرحله اول با یک فوم شستشو مناسب و خوب، پوست را شستشو می‌دهند. مراحل بعدی شامل استفاده از یک پاک‌کننده روغنی و سپس میسلار واتر است. با این سه مرحله، تمامی آلودگی‌ها از سطح پوست حذف می‌شوند.

۲. استفاده از تونر

آلودگی‌ها موجب اسیدی شدن pH پوست می‌شوند و تونر، وظیفه تنظیم و تعدیل pH پوست را بر عهده دارد. از دیگر فواید استفاده از تونر نیز می‌توان به آبرسانی پوست و از بین بردن خشکی سطحی پوست اشاره کرد. تونر مرحله پس از شستشو و پاکسازی است که شرایط را برای مراحل بعدی روتین پوستی فراهم می‌کند.

۳. استفاده از ماسک‌های پوستی

ماسک‌های صورت یک روتین جدانشدنی پوستی برای مردم کره، به ویژه خانم‌ها محسوب می‌شود. کره‌ای ها از انواع ماسک زغال، ماسک چای سبز و... استفاده می‌کنند که وظیفه تغذیه و آبرسانی سلول‌های پوستی را بر عهده دارند. البته دقت داشته باشید که ماسک‌های صورت را باید روی پوست تمیز استفاده کرد.

۴. لایه برداری پوست

در تمامی روتین‌های پوستی، لایه‌برداری، مرحله مهمی است. البته اغلب کره‌ای ها ترجیح می‌دهند تا به جای استفاده از لایه بردارهای شیمیایی، از روش‌های فیزیکی لایه برداری استفاده کنند. اسکراب‌ها گزینه خوبی برای لایه برداری فیزیکی هستند، اما این کار را می‌توان با یک حوله تمیز و آب گرم هم انجام داد. در ضمن با توجه به نوع پوست، تنها مجاز به ۱ تا ۲ بار لایه برداری در طول هفته هستید.

۵. مرطوب کننده و آبرسان

استفاده از مرطوب کننده، مرحله‌ای مهم در روتین پوست کره ای است که پوست شما را زیباتر و شفاف‌تر می‌کند. کرم‌های مرطوب کننده یا آبرسان، نرمی و لطافت پوست شما را حفظ می‌کنند. در ضمن، از مرطوب کننده ها باید ۲ بار در روز، صبح و شب استفاده کنید تا بهترین شرایط پوستی فراهم شود.

۶. استفاده از ضد آفتاب

بعد از مرطوب کننده و آبرسان، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد. هیچ چیز به اندازه اشعه‌های ماورا بنفش و مضر خورشید، سلامت و جوانی پوست را تهدید نمی‌کند. یک ضد آفتاب متناسب با پوست خود بخرید و ۱۵ دقیقه پیش از خروج از منزل استفاده کنید. در ضمن، ضد آفتاب را باید پس از ۲ تا ۴ ساعت تمدید کرد.

۷. سرم‌های تقویت کننده پوست

در ساختار سرم‌های تقویت کننده، مواد مغذی و ویتامین‌های موردنیاز پوست وجود دارد. همچنین موادی مانند کلاژن و الاستین را می‌توان از ترکیبات این سرم‌ها معرفی کرد. استفاده از این سرم‌های پوستی، از بروز چین و چروک و علائم پیری پوست جلوگیری می‌کند و ترکیبات موجود در آن‌ها به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست می‌پردازد.

۸. مراقبت‌های دور چشم

پوست دور چشم، از دیگر بخش‌های صورت حساس‌تر است و علائم پیری پوست مانند چین و چروک‌ها را سریع‌تر نشان می‌دهد؛ پس به مراقبت بیشتری نیاز دارد. برای این بخش از صورت باید از کرم‌های دور چشم و محصولات ضد چین و چروک دور چشم استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم‌های مرطوب کننده نیز برای دور چشم اهمیت زیادی دارد.

۹. ورزش روزانه پوست

علاوه بر محصولات مراقبتی پوست، ورزش‌های پوستی هم نقش مهمی در روتین پوست کره‌ای‌ها دارند. حرکات ورزشی پوست، بافت‌های صورت را درگیر می‌کند تا از شل شدن و افتادن پوست جلوگیری شده و بافت‌ها سفت و محکم‌تر شوند. برای ورزش پوست، لب‌ها را غنچه کنید و عضلات صورت را به گونه‌ای حرکت دهید که بافت‌های پوستی به خوبی درگیر شوند.

۱۰. رژیم غذایی سالم و دمنوش‌های گیاهی

در روتین پوست کره‌ای‌ها، همه چیز در محصولات پوستی خلاصه نمی‌شود و رژیم غذایی نیز نقش مهمی دارد. کره‌ای ها بر مصرف غذاهای سالم مانند سبزیجات تازه تاکید دارند و غذاهای خود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که بیشترین مواد مغذی در اختیار بدن قرار گیرد. در این میان، دمنوش‌های گیاهی نیز نقش مهمی در رژیم غذایی کره‌ای‌ها دارند که یکی از فواید این دمنوش‌ها، شادابی و سلامت پوست است.

خرید محصولات مراقبتی برای روتین پوست کره ای

برای انجام مراحل مختلف روتین پوستی کره ای، به محصولات پوستی مختلفی مانند مرطوب کننده نیاز دارید. این محصولات را تنها از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا بهترین نتیجه به دست آید. مهم‌ترین نکته برای خرید محصولات اصل و باکیفیت، مراجعه به فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی رسمی و معتبر است.

با خرید مرطوب کننده از دیجی کالا یا سفارش دیگر محصولات مراقبتی پوست می‌توانید بهترین محصولات را از برندهای معتبر تهیه کنید. کلیه محصولات این فروشگاه با تضمین اصالت و کیفیت کالا به فروش می‌رسند و دیگر نگرانی برای خرید آن‌ها باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز