خبرگزاری کار ایران

رزرو آنلاین؛ انتخاب جدید مسافران برای تجربه یک سفر بی‌دغدغه

رزرو آنلاین؛ انتخاب جدید مسافران برای تجربه یک سفر بی‌دغدغه
کد خبر : ۱۵۳۴۲۷۵

به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور، رزرو آنلاین به اصلی‌ترین روش انتخاب اقامتگاه در ایران تبدیل شود و بازار آفلاین از پاسخگویی به تقاضای مسافران عقب بماند.

آیا جاباما بزرگ‌ترین اجاره‌دهنده اقامتگاه در شمال ایران می‌شود؟

مسافرت در تعطیلات نوروزی یا تابستانی بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ مردم ایران است. اما تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی همواره روی این موضوع تاثیر گذاشته است.

همزمان در سال‌های اخیر، یکی از مهمترین تحولات را می‌توان در نحوه دسترسی به خدمات اقامتی دانست؛ جایی که پلتفرم‌های آنلاین، نقش پررنگی در ایجاد این تغییرات ایفا کرده‌اند. جاباما در حال حاضر، بزرگترین بازیگر بازار اقامتگاه‌های غیر هتلی است.

 

در حالی که بسیاری از مسافران شمال تا جنوب کشور همچنان به روش‌های سنتی برای پیدا کردن ویلا و اقامتگاه اعتماد می‌کنند، اما افزایش چشمگیر استفاده از پلتفرم‌های آنلاین نشان از تغییرات اساسی در رفتار سفر و گردشگری مردم ایران دارد.

 افزایش چشمگیر استفاده از پلتفرم‌های آنلاین در شمال کشور

تعطیلات تابستانی همیشه فرصتی برای سفرهای خانوادگی به مناطق خوش آب‌وهوای شمال کشور بوده است. در شهریور امسال، نیز شرایط خاصی پیش آمد تا مردم از آخرین فرصت تعطیلات بهترین بهره را ببرند.

دقیقا جایی که جاباما هم با رشد ۲ برابری در فروش، رکورد جدیدی را ثبت کرد.  نکته جالب اینجاست که بیش از ۷۰ درصد از فروش این پلتفرم در شهریور، به دو استان گیلان و مازندران اختصاص داشت.

این رشد نشان می‌دهد که مسافران شمال کشور، به‌طور فزاینده‌ای به استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای رزرو اقامتگاه‌ها روی آورده‌اند. تحلیل‌های کارشناسی هم حکایت از ادامه این روند دارند.

پلتفرم‌های آنلاین رزرو اقامتگاه به سرعت در حال رشد هستند و در راس آنها رهبر این بازار، جاباما، با ارائه بیش از ۳۰ هزار گزینه اقامتی در سراسر کشور، انتخاب‌های گسترده‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و این مسئله به‌ویژه در استان‌های شمالی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند شهریور امسال، در حالی که بسیاری از مسافران به دلیل عدم برنامه‌ریزی و رزرو حضوری با مشکل چادرخوابی مواجه بودند، کسانی که از خدمات آنلاین استفاده کرده بودند، توانستند محل اقامت مناسب خود را بدون دغدغه پیدا کنند. این موفقیت نشان می‌دهد که فرهنگ رزرو اینترنتی در حال تثبیت شدن است و مزایای آن برای مسافران بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

چالش‌های رزرو حضوری و مزایای رزرو آنلاین

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مسافران شمالی کشور، به‌ویژه در روزهای شلوغ تعطیلات، ناتوانی در پیدا کردن اقامتگاه مناسب به صورت حضوری است.

واضح است بازار آفلاین، که شامل دفاتر املاک شهری و دلالان کنار جاده‌ای است، به دلیل نداشتن امکانات مناسب و استانداردهای کیفی لازم، نمی‌تواند نیازهای تمامی مسافران را برآورده کند.

در مقابل، پلتفرم‌های آنلاین نه تنها این مشکلات را برطرف کرده‌اند، بلکه با ارائه نظرات کاربران، امتیازدهی و مقایسه قیمت‌ها، به مسافران کمک می‌کنند تا با آگاهی بیشتری محل اقامت خود را انتخاب کنند.

این پلتفرم‌ها با استفاده از زیرساخت‌های هوشمند قیمت‌گذاری، امکان رزرو اقامتگاه‌هایی با قیمت‌های اقتصادی‌تر از هتل‌ها و حتی کمتر از نرخ تورم را فراهم کرده‌اند.

به این ترتیب، به مسافران این امکان را می‌دهند که ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اقامتگاهی باکیفیت و امن برای سفر خود انتخاب کنند.  از طرفی به گفته کارشناسان، در حالی که ۵۰ درصد از هتل‌های کشور حتی در شلوغ‌ترین تعطیلات سال، مانند نوروز، خالی می‌مانند، ظرفیت اقامتگاه‌های پلتفرم‌هایی مثل جاباما در این ایام به‌طور کامل پر می‌شود. جاباما همچنین به‌واسطه کمپین‌های تبلیغاتی خود، به شکلی هدفمند بر افزایش آگاهی عمومی نسبت به مزایای رزرو آنلاین و تغییر رفتار سفر مردم ایران تأکید دارد. نتیجه این تلاش‌ها، رشد سریع این بازار و افزایش روزافزون استقبال مردم از خدمات آنلاین است.

در حالی که هنوز بخش زیادی از بازار در اختیار رزروهای حضوری است، به نظر می‌رسد با ادامه این روند، آینده صنعت گردشگری ایران نیز با دیجیتالی‌ شدن گره خورده است و جاباما به‌زودی به بزرگ‌ترین اجاره‌دهنده اقامتگاه‌های شمال کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز