خبرگزاری کار ایران

بر اساس اسناد فاش شده؛

قطر تروریست‌ها را برای جنگ در عراق تجهیز کرده است

کد خبر : ۱۷۹۱۸۲

در این سند که به امضای قائم مقام سفارت قطر در مغرب رسیده است، آمده که نیروهای داوطلب در پایگاه‌های «الزنتان»، «بنغازی»، «الزاویه» و «مصراته» در لیبی، علاوه بر آموزش‌های نظامی، نحوه استفاده از سلاح‌های سنگین را نیز آموزش دیده‌اند.

بر اساس سندی که به تازگی از سفارت قطر در طرابلس درز کرده است، دوحه نزدیک به هزار و ۸۰۰ داوطلب را از کشورهای مغرب عربی و شمال آفریقا برای جنگ در کنار نیروهای داعش در عراق، تجهیز و مسلح کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در این سند که به امضای «نایف عبدالله العمادی» قائم مقام سفارت قطر در مغرب رسیده است، آمده که نیروهای داوطلب در پایگاه‌های «الزنتان»، «بنغازی»، «الزاویه» و «مصراته» در لیبی، علاوه بر آموزش‌های نظامی، نحوه استفاده از سلاح‌های سنگین را نیز آموزش دیده‌اند.

سایت «عراق القانون» با انتشار این سند، تاکید کرد که در این نامه قائم مقام سفارت قطر در مغرب به دوحه پیشنهاد کرده است که این تروریست‌ها در سه نوبت از طریق بندرهای لیبی به ترکیه و از آنجا از طریق منطقه کردستان به داخل عراق اعزام شوند.

این مسئول قطری تاکید کرد که این گروه‌ها طی هفته آینده آماده خواهند بود.

وی درخواست کرد که این شبه‌نظامیان هرچه سریع‌تر در بندری مناسب پذیرش شوند و زمان مناسب برای اعزام آنها اعلام شود.

پس از اشغال استان نینوا توسط تروریست‌ها و پیشروی آنها به سمت استان صلاح‌الدین و تسلط بر برخی مناطق آن و با توجه به ناامنی ایجاد شده، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در تاریخ دهم ژوئن در این کشور آماده‌باش کامل اعلام کرد.

مرجعیت عراق نیز با اعلام جهاد کفایی از افرادی که قادر به حمل سلاح و جنگ با تروریست‌ها هستند، دعوت کرد تا برای پیوستن به نیروهای امنیتی و دفاع از کشور و ملت و اموال عمومی، داوطلب شوند.

جمعیت علمای اهل تسنن عراق نیز طی فتوایی مردم را به حمل سلاح و جنگ با داعش و مزدوران دعوت کردند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز