خبرگزاری کار ایران

وزیر امنیت داخلی آمریکا:

بحران سوریه امنیت ملی ما را تهدید می‌کند

کد خبر : ۱۴۳۸۷۹

جانسون بدون اشاره به آمریکایی‌هایی که در سوریه حضور دارند تصریح کرد که دستگاه‌های امنیتی باید افراد مسلح خارجی را مشخص و آن‌ها را تحت نظر بگیرند.

«جی جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا هشدار داد که بحران کنونی سوریه امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، جانسون در نخستین سخنرانی خود پس از تعیین‌اش به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا با اشاره به بازگشت تعدادی از شهروندان آمریکایی پس از پیوستن‌شان به گروه‌های مسلح در سوریه، هشدار داد که بحران سوریه تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود. وی دسامبر گذشته به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا منصوب شد.

وی افزود که عناصر تندرو تلاش می‌کنند که شهروندان غربی را جذب کرده و آن‌ها را آموزش دهند تا وقتی به کشورهای خود برگردند، عملیات تروریستی انجام دهند.

جانسون برخی عناصر تروریستی را «گرگ‌های منزوی» توصیف کرد و گفت که این عناصر هیچ گونه آموزشی از القاعده یا دیگر گروه‌های تروریستی نمی‌بینند ولی به طرف افکار تند کشیده می‌شوند.

وی بدون اشاره به آمریکایی‌هایی که در سوریه حضور دارند تصریح کرد که دستگاه‌های امنیتی باید افراد مسلح خارجی را مشخص و آن‌ها را تحت نظر بگیرند.

وی تندروهای خارجی که در سوریه به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند را تهدیدی برای کشور‌هایشان دانست.

این در حالی است که «جیمز کلابر» وزیر سازمان اطلاعات آمریکا نیز اخیرا گفته بود که نزدیک به ۷هزار خارجی از ۵۰ کشور از جمله کشورهای اروپایی در سوریه حضور دارند و به گروه‌های تروریستی ملحق شده‌اند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز