خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد:

زمستان سخت؛ آزمون اروپا برای ادامه حمایت از اوکراین

زمستان سخت؛ آزمون اروپا برای ادامه حمایت از اوکراین
کد خبر : ۱۲۶۸۹۸۶

سی‌ان‌ان گزارش داد که شش ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، واکنش غرب به این بحران همچنان قوی و تا حد زیادی متحد باقی مانده است، امری که باعث تعجب بسیاری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، شش ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، واکنش غرب به این بحران همچنان قوی و تا حد زیادی متحد باقی مانده است، امری که باعث تعجب بسیاری شد. 

علی‌رغم سال‌ها از هم گسیختگی روابط در دوران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و همه‌گیری کووید-۱۹، ائتلاف فراسوی‌ آتلانتیک توانسته است متحد شود و به توافقاتی در مورد حمایت مالی و اهدای تسلیحات به کی‌یف و توقف استفاده روسیه از انرژی به‌عنوان اهرم فشار و همچنین تحریم‌هایی که برای ضربه زدن به «‌ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری این کشور و متحدانش دست یابد. 

با این حال، در حالی که حدود شش ماه از بحران اوکراین می‌گذرد، مقامات در سراسر اروپا نگران هستند که این اجماع ممکن است از هم بپاشد چراکه این قاره وارد زمستان تیره و تار افزایش قیمت مواد غذایی، محدودیت انرژی برای گرم کردن خانه‌ها و احتمال واقعی رکود می‌شود.

برلین، پایتخت آلمان، با توجه به اقدامات سخت‌گیرانه‌تر در آینده، چراغ‌های روشنایی بناهای تاریخی را به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق خاموش کرد، در حالی که به مغازه‌های فرانسوی گفته شده است که درهای خود را تا زمانی که تهویه مطبوع روشن است بسته نگه دارند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، که نگاه غرب را به خود جلب کرده و کشورها را برای حمایت از تلاش‌های جنگی خود به شدت تحت فشار قرار داده است، ممکن است با ادامه درگیری‌ها برای جلب توجه رهبران اروپایی‌اش دچار مشکل شود. 

«کایر گیلز»، مشاور ارشد در اندیشکده چتم هاوس در این رابطه گفت: «چالش برای اوکراین همان است که در روز اول وجود داشت: حفظ غرب در کنار هزینه‌های حمایت از کی‌یف مانند حوزه گاز و غلات و همچنین هزینه حمایت اقتصادی و بشردوستانه». 

وی افزود: «‌شاید به همین دلیل زلنسکی گفت که می‌خواهد جنگ قبل از کریسمس تمام شود، زیرا مسائل واقعی این است که در درازمدت غرب به وعده‌هایش پایبند بماند.»

بحران سوخت زمستانی چیزی است که مقامات و دیپلمات‌های اروپایی هر روز به آن فکر می‌کنند، چراکه روسیه حدود ۵۵ درصد از کل واردات گاز اروپا در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

کشورهای اروپایی نیز تشنه نفت روسیه هستند و تقریبا نیمی از صادرات نفت روسیه به این قاره می‌رسد. طبق گزارش ها، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ روزانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام از روسیه وارد کرده است.

مقامات اروپایی همچنین نگران آن هستند که استراتژی غرب برای تسلیح اوکراینی‌ها در حال تبدیل شدن به یک راه‌حل کوتاه مدت برای یک مشکل بلند‌مدت است: یعنی جنگی بدون نقطه پایان مشخص.

تسلیحات فرانسوی در حال حاضر در میدان نبرد در اوکراین حضور دارند، در حالی که آلمان چندین دهه سیاست‌های صلح‌طلبانه را برای افزایش هزینه‌های دفاعی خود و ارسال تسلیحات زیر پا گذاشت، هرچند که به دلیل طولانی شدن زمان تحویل این سلاح‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

یکی از مقامات ناتو به سی‌ان‌ان گفت: «در آغاز، واکنش غرب سخت‌تر از آن چیزی بود که روسیه انتظار داشت. از نظر تاکتیکی کرملین اشتباهات زیادی را مرتکب شد. از نظر سیاسی بسیار آسان بود که از اوکراین حمایت کنیم و بر اهدای سلاح و پول نقد تاکید کنیم.»

وی افزود: «‌به مرور زمان، انواع سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال شد پیچیده‌تر شده‌اند، همانطور که آموزش لازم برای استفاده مؤثر از آن‌ها. خبر خوب این است که این سلاح‌ها به اوکراینی‌ها کمک می‌کنند تا مقاومت کنند. خبر بد این است که هر چه جنگ طولانی‌تر شود، رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز دشوارتر می‌شود.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز