خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی سلامت در گفتگو با ایلنا:

بهره‌گیری از نیروهای بومی پیشرفت مناطق را افزایش می‌دهد

بهره‌گیری از نیروهای بومی پیشرفت مناطق را افزایش می‌دهد
کد خبر : ۱۵۴۸۸۹۴

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی سلامت، گفت: استفاده از نیروی بومی هر شهر مزیت‌های گوناگونی نظیر صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت خوابگاه، دوری از خانواده و بروز مشکلات اجتماعی، مهاجرت معکوس، توسعه شهر و رشد توریسم، گردشگری و بازدیدکننده را در پی خواهد داشت.

علی اکبر صابری، مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی سلامت، در گفتگو با خبرنگار بازرگانی ایلنا گفت: بیش از ۳۵ سال است که در کشور مشغول فعالیت هستیم و ابرپروژه‌های سد، انتقال آب و نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را ساخته و مشغول بهره‌برداری است.

صابری با اشاره به بهره‌گیری از پتانسیل نیروهای جوان کشور افزود: اگر نیروهای بومی متخصص و متعهد نبودند امروز یک قسمتی از کشور قطعا خاموش بود و یک قسمت دیگر هم بر اثر خسران و سیلاب دچار تخریب می‌شد.

شرکتی با ۲۰ هزار پرسنل و توجه ویژه به نیروهای بومی

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی سلامت، گفت: قریب به ۲۰ هزار پرسنل، پیمانکار و مشاور این شرکت در پروژه‌های متعدد در ۲۴ استان مشغول به کار در طرح‌های برق‌آبی هستند.طرح‌های برق آبی طرح هایی هستند که علاوه بر اینکه توسط سدها آب را تنظیم می‌کنند، سیلاب را هم کنترل و مهار می‌کنند و با برنامه ریزی این آب را مدیریت کرده و به قسمت‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات و ... می‌رسانند.

صابری ادامه داد: ۵۰ درصد از مخازن بزرگ کشور از سوی این شرکت ساخته شده است و از حدود ۱۲ هزار ظرفیت نصب برق آبی کشور ۹ هزار نیروگاه برق آبی کشور از سوی شرکت آب و نیرو ساخته شده است.

ساخت یک نیروگاه بسیاری از رشته‌های صنعتی را در برمی‌گیرد

او با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست این شرکت بهره‌گیری از نیروهای بومی است افزود: این اقدام به منظور توسعه نیروهای بومی در منطقه است و دارای مزایای گوناگونی نظیر صرفه‌جویی در هزینه‌ ساخت خوابگاه، حضور در کنار خانواده، جلوگیری از مهاجرت معکوس، توسعه شهر و رشد توریسم، گردشگری و بازدیدکننده را در پی‌خواهد داشت.

او با بیان اینکه این صنعت پروژه محور است در ادامه گفت: هم‌چنین آموزش حرفه و تخصص به بومیان هر شهر می‌تواند آنها را از انجام شغل‌های کاذب معاف کند. ضمن آنکه برای ساخت یک نیروگاه برق آبی بسیاری از رشته‌ها درگیر آن می‌شوند از عمران گرفته تا نقشه‌برداری و ژئوتکنیک، برق، برق الکترونیک و صنایع و انواع علم مواد و جاده‌سازی و پل‌سازی و اکثر رشته‌های صنعتی را دربرمی‌گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی سلامت با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها ممکن است تا ده سال طول بکشد ادامه‌داد: این موضوع سبب پایداری اقتصادی، اجتماعی و ...  در آن شهر یا منطقه خواهد شد که به پایداری منطقه، استان و پایداری ملی خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز