خبرگزاری کار ایران

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو
کد خبر : ۱۵۱۷۱۱۰

ایمپلنت دندان جلو چیست و چه مراحلی دارد؟ قیمت implant چقدر است؟ implant فوری دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ ایمپلنت دندان جلو شامل یک میله پیچ تیتانیوم است که درون استخوان فک قرار گرفته و در فرآیندی کاملا تخصصی با استخوان فک ترکیب می‌شود. مرحله فیوژن به زمانی معادل با 4 ماه نیاز دارد که پس از آن تاج در بالای پیچ قرار می‌گیرد. در مرحله بعد متخصص دستگاهی موقت تهیه کرده تا شکاف میان دندان را بپوشاند.

ایمپلنت دندان جلو چیست و چه مراحلی دارد؟ قیمت implant چقدر است؟ implant فوری دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ ایمپلنت دندان جلو شامل یک میله پیچ تیتانیوم است که درون استخوان فک قرار گرفته و در فرآیندی کاملا تخصصی با استخوان فک ترکیب می‌شود. مرحله فیوژن به زمانی معادل با 4 ماه نیاز دارد که پس از آن تاج در بالای پیچ قرار می‌گیرد. در مرحله بعد متخصص دستگاهی موقت تهیه کرده تا شکاف میان دندان را بپوشاند. در صورتی که چند دندان را به طور همزمان از دست داده‌اید با این روش می‌توانید به طور اصولی دندان‌های خود را جایگزین کنید، این فرآیند دائمی بوده و ظاهری شبیه به دندان طبیعی ایجاد می‌کند به همین دلیل بهترین انتخاب برای پر کردن دندان‌های از دست رفته است. در این مقاله به طور دقیق قیمت و مراحل implant را مورد بررسی قرار می‌دهیم در نتیجه تا انتها ما را همراهی کنید.

قیمت ایمپلنت دندان جلو

قیمت ایمپلنت دندان جلو اصولا نسبت به سایر روش‌های درمانی بسیار بیشتر بوده و هزینه نهایی با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف تعیین می‌شود. مهمترین موضوعی که در تعیین قیمت موثر است را باید پیوند استخوان در نظر بگیریم که برای تمامی مراجعین انجام نشده و به وضعیت دندان و فک بستگی دارد. در صورتی که استخوان فک از استحکام و انسجام مناسبی برخوردار باشد نیاز نیست پیوند استخوان انجام شود. عامل مهم دیگر به کاشت پایه مرتبط است، همچنین تجربه و دستمزد جراح نیز در این زمینه نقش بسزایی را ایفا می‌کند. در برخی موارد دندانپزشک تشخیص می‌دهد که برای این روش درمانی به ساخت یک پروتز موقت نیاز است که این موضوع هزینه‌ای جداگانه به بیمار تحمیل می‌کند. برند implant، کشور سازنده، ابعاد، تعداد و ... نیز روی هزینه ایمپلنت دندان  تاثیرات بسیار زیادی دارند. در نهایت قیمت‌ها در کلینیک‌های ارائه دهنده این خدمات با یکدیگر متفاوت هستند در صورتی که مرکز درمانی از آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات برای کاشت پیچ درون استخوان فک استفاده کند بی شک هزینه درمان افزایش پیدا می‌کند.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو دارای یک فرآیند مشخص و از پیش تعیین شده است که باید مرحله به مرحله و به طور اصولی انجام شود.

معاینه و عکس برداری از دندان

اولین مرحله برای انجام این روش درمانی معاینه و عکس برداری به حساب می‌آید، بر این اساس پیشنهاد می‌شود در ابتدا با دندانپزشکی متخصص در این حوزه مشورت کرده و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. در این زمان کارشناس بررسی‌های لازم را روی دندان انجام می‌دهد. این معاینه به صورت مستقیم و با استفاده از رادیوگرافی و عکس برداری OPG صورت می‌گیرد، سپس تمامی گزینه‌های موجود را با فرد در میان می‌گذارد.

تهیه برنامه درمانی برای ایمپلنت دندان جلو

مرحله بعد ایجاد زمان بندی مناسب برای implant است، در این زمان از سی تی اسکن به منظور تهیه تصاویر 3 بعدی از دندان استفاده می‌شود. این تصاویر شرایط را برای برنامه ریزی تایم جراحی فراهم می‌کنند. دندانپزشک با توجه به وضعیت دندان، محل قرار گیری ایمپلنت، عمق و زاویه مناسب را تعیین کرده و یک برنامه درمانی مناسب در نظر می‌گیرد. این برنامه ریزی شرایطی را فراهم کرده تا از ایجاد خطاهای احتمالی جلوگیری شود.

آزمایش تراکم استخوان فک پایین و بالا

در مرحله بعدی نوبت به آزمایش تراکم استخوان می‌رسد، تراکم استخوان از جمله پارامترهای مهمی است که در عمل پیوند بسیار مهم به حساب می‌آید در نتیجه در صورتی که فک تراکم لازم را برای بهرمندی از ایمپلنت دندان جلو نداشته باشد امکان آسیب دیدن استخوان وجود دارد. بدین ترتیب متخصص بهترین روش را برای بازیابی دندان‌های از دست رفته پیشنهاد می‌کند. در برخی موارد مشاهده می‌شود که مراجع از کامپوزیت ips استفاده کرده تا عیوب ظاهری دندان را بپوشاند، بر این اساس باید گفت که این موضوع مشکلی در فرآیند implant ایجاد نخواهد کرد به همین خاطر نگران نباشید.

ایمپلنت دندان جلو

نصب تاج دندان

مرحله آخر مربوط به نصب روکش یا تاج دندان است، در ابتدا دندان باید قالب گیری شده و روکش با توجه به ابعاد قالب تهیه شوند. بدین ترتیب تاج دندان با توجه به اندازه قالب تهیه و نصب می‌شود. پس از به اتمام رسیدن مراحل توصیه می‌شود تا همواره به طور مداوم به کلینیک مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرید تا در صورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان رفع شود.

قیمت ایمپلنت دندان جلو فک بالا

قیمت ایمپلنت دندان جلو فک بالا با در نظر گرفتن موارد زیر به طور دقیق از سوی کارشناسان تعیین می‌شود.

  • تعداد دندان‌هایی که به این نوع خدمات درمانی نیاز دارند، به هر میزان تعداد دندان‌ها بالا باشد قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • نوع implant از مواردی است که به طور مستقیم روی قیمت نهایی موثر است نوع سرامیکی از فلزی قیمت بالاتری دارد.
  • تجربه دندانپزشک و شهری که در آن اقامت دارید از پارامترهای تاثیرگذار در تعیین هزینه نهایی هستند.

به طور جامع قیمت implant همچون کامپوزیت دندان در تهران برای دندان‌های جلویی فک به ازای هر واحد دندان تعیین می‌شود. با برآوردهای انجام شده قیمت این روش درمانی برای هر واحد دندان به 15 میلیون تومان می‌رسد، البته به منظور آگاهی از هزینه دقیق باید به متخصص این حوزه مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان جلو فک پایین

قیمت ایمپلنت دندان جلو فک پایین بدون در نظر گرفتن پیوند استخوان حدودا برای هر واحد دندان 11 تا 16 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود که این رقم به هر میزان جنس implant بهتر باشد افزایش می‌یابد. بر این اساس در صورتی که کیفیت قطعات افزایش یابد این رقم به 25 میلیون تومان نیز خواهد رسید. رقم نهایی برای تمامی دندان‌های جلویی فک پایین چیزی حدود 70 تا 100 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.

ایمپلنت دندان جلو

قیمت روکش ایمپلنت دندان جلو بر اساس جنس روکش مشخص می‌شود، قیمت روکش فلزی در بازه 5,000,000 تا 6,000,000 تومان قرار دارد، در صورتی که به دنبال روکش سرامیکی هستید تا مدت زمان بیشتری از ایمپلنت استفاده کنید این روکش قیمتی برابر با 9 تا 10 میلیون تومان دارد. روکش دقیقا همان قسمت سفید رنگ است که به عنوان تاج دندان قرار گرفته و ظاهری طبیعی به دندان می‌بخشد. با توجه به متریال مورد استفاده در روکش بهترین نوع پوشش برای دندان مبلغی حدود 14 میلیون تومان دارد که به مرور زمان کیفیت خود را حفظ کرده و دچار ترک خوردن یا شکستگی نمی‌شود، به همین خاطر بهتر است پیش از مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی از قیمت روکش نیز مطلع شود.

قیمت کاشتن دندان جلو

قیمت کاشتن دندان جلو به ازای هر واحد کاشت مشخص می‌شود، در صورتی که به دنبال کاشت دندان ارزان قیمت هستید این رقم برای هر دندان به 9,500,000 تومان می‌رسد. همچنین مدل‌های باکیفیت از 19 میلیون تومان تا 32 میلیون قابل استفاده هستند که هزینه نهایی بر اساس تعداد دندان مشخص می‌شود. اصولا به دلیل اینکه دندان جلو از حساسیت بالایی برخوردار است هزینه کاشت ایمپلنت دندان آن به نسبت بالاتر در نظر گرفته می‌شود چرا که به صورت مستقیم روی زیبایی افراد موثر خواهد بود بدین ترتیب بهتر است برای این فرآیند درمانی به کلینیک‌های معتبری چون بریس دنتال مراجعه کرده و از خدمات آن بهرمند شوید تا هرآنچه که نیاز دارید به طور اصولی در اختیارتان قرار گیرد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز