خبرگزاری کار ایران

تعمیر صندلی اداری در محل

تعمیر صندلی اداری در محل
کد خبر : ۱۳۱۰۳۴۹

با افزایش روزافزون استفاده از سیستم‌های اداری به‌ویژه صندلی‌های اداری و نیاز به تنظیم و تعمیر آن‌ها، خدمات مرتبط با این حوزه کاری، به صنعتی مجزا تبدیل شده است. صندلی‌های اداری بسته به کاربردشان، تخصصی هستند و در برخی موارد بر خلاف نمونه‌های دیگر دارای قطعاتی می­باشند که پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیر دارند.

تنظیم چنین صندلی‌هایی برای استفاده بهینه نیز بخشی از این فرایند است که بدون شک نیاز به دانش و تخصص دارد. طراحان آرک، یکی از ارائه­دهندگان سیستم­ها و مبلمان اداری است که بخش تعمیرات، به ویژه تعمیر صندلی اداری آن نیز خدماتی به موقع و باکیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه می­کند.

لزوم تعمیر صندلی اداری

با گسترش و تفکیک بخش‌های مختلف اداری، نگهداری از صندلی‌های اداری به یکی از وظایف فنی هر صنعتی تبدیل شده است. گذراندن ساعات طولانی در محل کار و نیاز به نشستن روی صندلی برای انجام امور، وجود صندلی با مشخصات فنی و ارگونومی مناسب را بیش‌ازپیش ضروری ساخته است.

طراحی صندلی‌های اداری مختلف، با قالب صنعتی و مهندسی تجهیزات آن نیز فراتر از این نیاز است. به‌عبارت‌دیگر، سلامت کاربر تا حد زیادی به انتخاب بهترین تجهیزات و به‌خصوص نوع صندلی اداری و نگهداری آن در بهترین شرایط بستگی دارد.

با درنظرگرفتن این موضوع، بهترین برندهای سازنده این کالا، قطعات موردنیاز برای سرویس این واحدها را فراهم کرده و با رعایت اصول استاندارد ساخت و استفاده از مواد باکیفیت، امکان سرویس، تعمیر صندلی اداری و تعویض آنها را فراهم ساخته‌اند.

بدنه اصلی صندلی اداری از قسمت‌های مختلفی از جمله رویه و تکیه‌گاه، روکش، پنج عدد کوسن، دستگیره، جک و بسیاری قسمت‌های دیگر تشکیل شده است. در بیشتر موارد، هر یک از اجزا به دلیل استفاده مکرر و طولانی‌مدت دچار نقص و نقص می‌شود که نیاز به تعمیر دارد، هرچند کیفیت ساخت این قطعات و ضمانت‌هایی که برای این محصولات اعمال می‌شود، متفاوت است.

علاوه بر این، این نوع صندلی‌ها، به‌خصوص مدل‌های به‌اصطلاح سیستمی، نیاز به راه‌اندازی اولیه داشته و اغلب به‌مرورزمان نیاز به تنظیم دارند. مجموعه این عوامل امروزه تعمیر صندلی اداری را برای بسیاری از مشتریان به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است.

طراحان آرک، یکی از حرفه‌ای‌ترین شرکت‌ها در حوزه تعمیر صندلی در محل است. این تیم متشکل از متخصصان مجربی است که قادرند طراحی خود را مطابق با فرهنگ و سلیقه مشتری اجرا کرده و درعین‌حال از دانش روز برای انجام تعمیرات بهره گیرند.

نحوه تعمیر صندلی اداری

تعمیر صندلی اداری در محل

صندلی‌های اداری به دلیل استفاده مداوم به‌صورت مکرر نیاز به تعمیر و تنظیم پیدا می‌کنند. این کار می‌تواند روی بخش‌های مختلف آن‌ها انجام گیرد که عبارتند از:

تعویض روکش

تعمیر صندلی اداری، همان‌طور که گفتیم شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود که برخی از آن‌ها مربوط به بدنه و برخی دیگر مربوط به تجهیزات داخلی است. روکش صندلی یکی از قطعات مهم مورداستفاده در این نمونه از تجهیزات اداری است.

این قسمت، علاوه بر نقشی که در راحتی کاربر دارد، به لحاظ بهداشتی نیز حائز اهمیت است. از انتخاب مواد پوشش مناسب گرفته تا مونتاژ صحیح و اصولی که اغلب به‌صورت مکانیزه در کارخانه انجام می‌شود، موارد و ترفندهای زیادی وجود دارد که می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تعمیر و تعویض جک صندلی

بخش جک در تعمیر صندلی اداری، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی است که اغلب برای کاربران اداری اتفاق می‌افتد. خرابی جک در چنین مواردی می‌تواند باعث ناراحتی و حواس‌پرتی کاربر شود. علاوه بر تعمیراتی که در این قسمت می‌توان انجام داد،

در صورت مشاهده آسیب یا زمان و هزینه طولانی تعمیر، امکان تعویض جک فراهم است. با این کار در پول اضافی خرید یک صندلی اداری جدید صرفه‌جویی می‌کنید. عملکرد اصلی جک، تنظیم ارتفاع است که برای سلامت کمر و زانو کاربر مفید می­باشد.

جک‌های هیدرولیک که به آن سیلندر یا جک پنوماتیک نیز می‌گویند، قطعاتی هستند که این کار را انجام می‌دهند و در صورت خرابی باید سریعاً تعمیر یا تعویض شوند. این کار به ابزارهای اولیه مانند پیچ‌گوشتی، آچار، چکش پلاستیکی و غیره نیاز دارد.

مشکلاتی مانند فرورفتن صندلی یا ازدست‌دادن تراز به دلیل خرابی جک نیز ممکن است رخ دهند. به‌عنوان‌مثال، وزن اضافی بدن که باعث خالی‌شدن سیلندر یا نشستن ناگهانی روی صندلی یا فرسودگی سیلندر می‌شود که لزوم تعمیر صندلی را فراهم می‌آورد.

تعمیر و تعویض مکانیزم صندلی

تعمیر صندلی اداری از طریق تنظیم مکانیزم آن از دیگر مواردی است که منجر به استفاده بهینه از آن می‌شود. مکانیزم، بخشی از زیر صندلی است که به جک متصل می‌شود. این بخش به شما امکان تنظیم صندلی به جلو و عقب و ایجاد شیب آن را می‌دهد که برای راحتی کاربر بسیار مهم است.

اگر این قطعه از کار بیفتد، تمامی تنظیمات ارتفاع و شیب صندلی اداری از کار می‌افتد. در این مورد، تعمیر باید توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود. باتوجه ‌به اهمیت قطعات به‌کاررفته، در صورت نیاز به تعمیر این قسمت، لطفاً آن را به متخصصینی که تکنولوژی صندلی اداری را می‌شناسند، ارجاع داده و از سپردن تعمیر آن به افراد غیرحرفه‌ای بپرهیزید.

تعویض چرخ صندلی

تعمیر صندلی اداری، در بخش چرخ، بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی‌که جابه‌جایی و حرکت این‌گونه صندلی‌ها به چرخ‌ها بستگی دارد، می‌توان آن را جزء محرکه و مهم این تعمیرات دانست. این قسمت از تعمیر یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین‌هاست و با ابتدایی‌ترین تجهیزات قابل تعویض است. مشروط بر اینکه اصولی انجام شود و مراحل به ترتیب و درست طی شود.

سخن آخر

باتوجه‌به قیمت بالای این محصولات، تعمیر صندلی اداری می‌تواند بسیار ارزان‌تر از خرید یک صندلی جدید باشد. امروزه که سیستم‌ها و قطعات مختلف صندلی اداری در بازار وجود دارد، امکان تعویض هر یک از آن‌ها به‌راحتی فراهم است. به‌این‌ترتیب می‌توان تمامی قسمت‌های صندلی را در صورت لزوم تعویض و روکش کرد.

 انتخاب مدل مناسب و مطابقت با هر صندلی در زمان نیاز به تعویض برای افزایش دوام و عمر مفید آن بسیار مهم است. همچنین، در این صورت مواد اولیه و قطعات سازنده نقش مهمی در کیفیت عملکردی این لوازم اداری خواهد داشت.

توصیه نهایی به کاربران برای خرید انواع صندلی‌های اداری این است که پس از آسیب‌دیدگی صندلی، تک‌تک قطعات را دراسرع‌وقت تعمیر یا تعویض کنند تا مشکل به سایر قطعات سرایت نکند. همچنین، بهتر است این کار به یک فرد ماهر سپرده شود تا بهترین نتیجه را فراهم آورد. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز