خبرگزاری کار ایران

معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو

معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو
کد خبر : ۱۲۰۰۲۱۷

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد بسیاری را نیز درگیر خود کرده ریزش موست. این عارضه روش­های درمان متفاوتی دارد که در این صفحه قصد داریم درباره بهترین و ارزان­ترین روش­های کاشت مو مطالبی را ارائه کنیم.

 علت این ریزش چیست؟

درمان این عارضه چه روش­هایی دارد؟

باید بدانید ریزش مو به صورت ناگهانی یا تدریجی اتفاق می­افتد و این ریزش می­تواند دائمی یا موقتی باشد! درواقع با بالا رفتن میزان سن افراد، ریزش مو به صورت معمولی ادامه خواهد داشت اما دیگر سلول­های مربوطه توانایی جایگزینی این موهای از دست رفته را ندارند. همچنین باید بدانید این ریزش مو معمولا به علت استرس، مشکلات جسمانی، مصرف برخی داروهای خاص، کمبود ویتامین­ها و عوامل دیگر اتفاق می­افتد.

افرادی که درگیر ریزش مو هستند معمولا به سراغ درمان­های پزشکی می­روند ما نیز در این مقاله سعی داریم درباره­ی بهترین روش­های کاشت مو اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم.

کاشت مو­ی طبیعی

کاشت موی طبیعی روشی است که با برداشت فولیکول­ها صورت می­گیرد. در این روش فولیکول­های جدا شده به بخش­های کم پشت مو افزوده شده و نکته­ی بسیار مهم این روش این است که افرادی قصد کاشت مو دارند باید دارای بانک موی مناسبی باشند تا نتایج حاصله ایده­آل باشد.

آشنایی با روش­های مختلف کاشت مو

امروزه روش­های بسیار متفاوتی برای کاشت مو وجود دارد و در این زمینه پزشکان با انجام معاینات مختلف مناسب­ترین روش برای کاشت مو را به شما پیشنهاد می­دهند و کاشت مو با کمترین میزان تهاجم و بروز هرگونه حساسیتی انجام می­شود.

مابین روش­های مختلف جهت کاشت مو روش FUT  یک روش معمول بوده که در سال­های اخیر بیش­تر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین نتایج این روش عموما مورد قبول واقع گردیده و نوع پیشرفته­تر آن یعنی روش super fue plus یکی از جدیدترین روش­های کاشت موست.

معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در این روش یک برش نواری شکل در قسمت پشتی سر ایجاد شده تا فولیکول­های مورد نظر از این بخش جدا شود. سپس در مرحله بعد ناحیه برش داده شده را بخیه می­زنند. در پایان پس از کاشت فولیکول­ها سر پانسمان شده تا از هر دو ناحیه کاشت و برداشت مو محافظت شود.

باید بدانید در این روش برش نواری ایجاد شده در پشت سر با تشکیل اسکار زخم همراه است که البته این برش معمولا توسط موهای قسمت­های دیگر سر پوشیده می­شود.

جالب است بدانید در گذشته­ای نه چندان دور این روش تنها روش مورد تایید کاشت مو بود اما هم­اکنون روش­های جدیدتری نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

روش FUT چه مزایایی دارد؟

  • در این روش جداسازی گرافت­های مو با سرعت بالاتری انجام می­شود..
  • گرافت­ها در این روش حداقل آسیب را دریافت می­کنند.
  • هزینه­ی این روش نسبت به سایر روش­های کاشت مو پایین­تر است.
  • انتخاب فولیکول­های برداشته شده در این روشاز مناسب ترین محل­ها و قوی­ترین گرافت­ها انجام می­شود.

روش FUT چه معایبی دارد؟

  • در این روش از گرافت­های پایین گردن و بدن افراد استفاده نمی­شود.
  • افرادی که پوست سر سفتی دارند نمی­توانند از این روش استفاده کنند.
  • تا دو ماه بعد از کاشت به این روش انجام فعالیت­های فیزیکی و ورزشی امکان پذیر نیست.
  • این روش دوره نقاهت نسبتا طولانی دارد.
  • در این روش زخم در محل برداشت باقی می­ماند.

معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش FIT

در این روش هر واحد فولیکول با استفاده از ابزار مخصوصی جدا شده و بعد از نگهداری داخل محلولی مخصوص و بی­حس کردن ناحیه گیرنده، این واحد­های نگهداری شده از طریق سواخ­های ایجاد شده کاشته خواهد شد.

جالب است بدانید تعداد فولیکول­های برداشت شده در این روش بستگی به تراکم مورد نیاز داشته و مراحل انجام این روش به طور معمول بین 5 تا 7 ساعت طول خواهد کشید.

روش FIT چه مزایایی دارد؟

  • دوران نقاهت این روش نسبت به روش FUT  کوتاه­تر است.
  • این روش بدون درد و خون­ریزی بود و جای زخم و اسکار در این روش باقی نمی­ماند.
  • در این روش بر خلاف روش FUT امکان برداشت مو از موهای بدن نیز وجود دارد.

روش FIT چه معایبی دارد؟

  • سرعت برداشت گرافت در این روش پایین است.
  • رسیدن به تراکم بالا در این روش نیازمند جلسات بیش­تر می­باشد.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به این روش تقریبا مشابه روش FIT می­باشد و تنها تفاوت آن برداشت فولیکول­ها با استفاده از دستگاه ­های مخصوص است. مهم­ترین ویژگی این روش این است که در این روش میزان آسیب به فولیکول­ها بسیار کمتر از روش­های دیگر بوده و در صورت تراکم مناسب، برداشت بیش از 14000 فولیکول در این روش کاملا امکان پذیر است.

کاشت مو به روش SUT روش کم تهاجمی بوده و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است  این روش بدون ایجاد جای زخم و اسکاری روشی بسیار محبوب بوده اما باید توجه داشت هزینه کاشت مو با استفاده از این روش نسبت به روش­هایی مانند FUE، FIT و... به مراتب بیش­تر می­باشد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به این روش برداشت فولیکول­ها با استفاده از هولدرهای مخصوص الکتریکی انجام می­شود و به همین دلیل میزان خطای انسانی در این روش تقریبا به صفر می­رسد. همچنین باید بدانید در این روش مراحل جراحی با سرعت بالاتری انجام شده و جای زخمی باقی نمی­ماند.

کاشت مو به روش میکروگرافت چه مزایایی دارد؟

  • در این روش نسبت به روش­های دیگر امکان برداشت تعداد بیش­تری از گرافت­ها وجود دارد.
  • به دلیل استفاده از میکروموترها تراکم موهای کاشته شده در این روش بالاست.
  • سرعت کاشت در این روش نسبت به روش­های دیگر بیش­تر است.

و در پایان ...

همان­طور که در مطالب بالا اشاره شد روش­های متفاوتی جهت کاشت مو و کاشت ابرو وجود داشته که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما در مطالب بالا بهترین و ارزان­ترین روش­های کاشت مو را به شما عزیزان معرفی کرده و امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. همچنین باید بدانید هزینه کاشت مو معمولا بستگی به کلینیک انتخابی و روش کاشتی دارد که شما می­خواهید از آن استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز