درباره قیمت گذاری رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید
مقدمه ای برای قیمت رپورتاژ آگهی
ریپورتاژ آگهی یک روش جذاب و موثر برای تبلیغات کسبوکار و فعالیت شما است که معمولا به صورت یک داستان خبری نوشته میشود. کسبوکارها ممکن است هدفهای مختلفی برای انتشار این ریپورتاژ آگهی داشته باشند، اما میتوان گفت اگر این ریپورتاژ به درستی صورت بگیرد، تفاوتی ندارد که موضوع آن چیست؛ زیرا باعث بهبود وضعیت سئو سایت، افزایش مخاطب و فروش بیشتر، بدست آوردن جایگاه ثابت بین رقبا و... خواهد شد. اگر میخواهید درباره قیمت رپورتاژ آگهی و بدانید حدودی باید چه هزینهای را برای آن درنظر بگیرید، تا انتهای متن همراه ما باشید.
آیا برای رپورتاژ آگهی باید هزینه زیادی را پرداخت کرد؟
پیش از اینکه بخواهیم به عوامل تاثیرگذار بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که آیا همیشه رپورتاژ گران به معنای درصد موفقیت بالا است؟ میزان هزینه کردن برای این کار به رقابتی که در بستر اینترنت میان شرکتهای رقیب شما وجود دارد و استراتژی و نوع کلمات کلیدی قدرتمندی است که باید انتخاب شود، بستگی دارد. اما در جواب سوال اول باید گفت که مهمتر از هزینهای که برای رپورتاژ آگهی میکنید، هدفی است که پشت این کار وجود دارد. گاهی با مناسبترین هزینه میتوانید یک رپورتاژ آگهی عالی داشته باشید و گاهی با پرداخت هزینه زیاد نیز به نتیجه دلخواه نمیرسید زیرا از یک پلتفرم و مجموعه باتجربه کمک نگرفتید.
چه مواردی بر قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر میگذارند؟
به صورت کلی نمیتوان عدد مشخصی را برای قیمت رپورتاژ آگهی درنظر گرفت، زیرا این موضوع به موارد مختلفی که باعث افزایش یا کاهش کیفیت سایت میشود، بستگی خواهد داشت که در ادامه تعدادی از آنها را بررسی کردهایم:
- اسپم اسکور به عنوان فاکتور مهم بوده که عدد آن بین صفر تا صد است. این اعداد نشان میدهد که سایت موردنظر چقدر احتمال دارد که توسط گوگل جریمه شده و به عبارتی دیگر در گروه سایتهای اسپم قرار دارد. به عنوان مثال اگر این عدد برای سایتی به صد نزدیک باشد، یعنی احتمال بیشتری برای اسپم بودن آن وجود دارد و به همین دلیل رپورتاژ آگهی در این سایتهای اسپم با هزینه بسیار کمتری انجام خواهد شد.
- اعتبار دامنه و صفحه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت سایت و قیمت رپورتاژ است. این اعتبارها نشاندهنده میزان امتیازی است که سایت در رتبهبندی موتور جستجو دارد. امتیازهای اعتبار دامنه و اعتبار صفحه سایت از صفر تا صد است و هرچه این عدد به صد نزدیکتر باشد، یعنی رتبه بهتری در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد.
- تعداد لینکهای فالو میتواند قیمت رپورتاژ را تغییر دهد. این تعداد توسط سایت آگهیدهنده اعلام شده که هرچه در وضعیت بهتری قرار گرفته باشد، باعث میشود که سئو سایت شما نیز بهتر شده و نتایج جستجوی کلمات کلیدی موردنظر و رسیدن به سایت نیز بتواند رتبه بالاتری را بدست آورد.
- رتبه الکسا نشان میدهد که تعداد بازدیدکنندگان سایت به چه صورت است. بدیهی است هرچه افراد بیشتری از یک سایت بازدید کنند، رتبه الکسا آن سایت نیز کاهش یابد. درنتیجه از دیگر مواردی که میتواند قیمت یک رپورتاژ آگهی را مشخص کند، میتوان به رتبه الکسا و تعداد تقریبی بازدیدکنندگان اشاره کرد.
پیش از سفارش رپورتاژ آگهی باید به این موارد توجه کنید
اما علاوه بر قیمت رپورتاژ آگهی، موارد دیگری نیز وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. رپورتاژ آگهی به عنوان یک روش تبلیغاتی پرطرفدار شناخته میشود که به صورت غیرمستقیم میتواند مخاطب را علاقهمندتر به دنبال کردن آن موضوع کند.
اما پیش از اینکه بخواهید سفارش رپورتاژ دهید، باید بدانید که چه هدفی از انتخاب این روش تبلیغاتی دارید، چه نوع رپورتاژ آگهی و با چه شرایطی مدنظر شما است و حتی باید میزان هزینهای که میتوانید برای آن پرداخت کنید را نیز درنظر داشته باشید. اگر میخواهید در زمان کوتاهتری به هدف خود در پیشرفت کسبوکار برسید، باید با دقت بیشتری اقدام به تبلیغات کنید.
حتی نوع سایتی که برای رپورتاژ آگهی شما انتخاب میشود، باید با موضوع محتوای شما هماهنگ باشد. گاهی برخی از افراد به دلیل تجربه کم و یا هزینه پایین به این نکته دقت نمیکنند و سایتی را برای انتشار رپورتاژ انتخاب میکنند که مخاطبهای آن علاقهای به فعالیت و کسبوکار شما نخواهند داشت.
چه زمانی باید از رپورتاژ آگهی استفاده کرد؟
اگر میخواهید یک اتفاق و رویداد خاصی را در کسبوکار خود به یادماندنی کنید، به سراغ سفارش رپورتاژ آگهی بروید. اما این اتفاق مهم شامل چه مواردی میشود؟
- افتتاح کردن یک فروشگاه، شعبه و یا دفتر جدید
- عرضه و ارائه یک محصول جدید
- همکاری با شخص یا یک شرکت شاخص
- برگزاری یک سمینار و یا همایش بزرگ و مهم
- دریافت یک جایزه یا رتبه مهم در کسبوکار خود
- فعال شدن خط تولید محصولی قدیمی
- تغییرات ایجاد شده در سیستم مدیریتی شرکت و یا یک محصول
- تاسیس یک وب سایت و یا راه ارتباطی جدید
- حضور پیدا کردن در یک رویداد بینالمللی
- گرامی داشتن و یادآوری سالگرد یک روز مهم در کسبوکار
- اطلاعرسانی درباره تغییرات در برند و بازسازی آن
رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟
برای اینکه بدانید چرا سفارش و خرید رپورتاژ آگهی ارزش دارد و چرا باید برای آن هزینهای را پرداخت کنید، بهتر است با مزایای آن آشنا شوید:
- شما هر کسبوکاری را در هر زمینهای داشته باشید، به رپورتاژ آگهی نیاز پیدا میکنید تا بتوانید به بهترین و تاثیرگذارترین شکل فعالیت خود را به دیگران معرفی کنید.
- رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی سرعت بیشتری دارد و به همین دلیل در زمان کوتاهتری، افراد از اقشار مختلف مانند دانشجو، گزارشگر و... این تبلیغات را خواهند دید. به عبارت دیگری هر فردی که به اینترنت دسترسی دارد و سایتهای مرتبط با موضوع کسبوکار شما را دنبال میکند، متوجه رپورتاژ آگهی شما خواهد شد.
- ریپورتاژ آگهی باعث میشود که وضعیت سئو سایت شما بهبود پیدا کند و بتوانید در شرایط بهتری بک لینک دریافت کنید. حتی میتوانید اقدام به سفارش بک لینک کنید تا با دریافت لینکهای مفید رشد سریعتر و بهتری در موتور جستجوها داشته باشید.
- با این روش تبلیغاتی جایگاه برند و کسبوکار شما تثبیت پیدا کرده و اعتبار بهتری پیدا خواهید کرد و درنتیجه مسیر موفقیت شما هموارتر خواهد شد.
- با توجه به مزایایی که این راه نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی برای سایت و کسبوکار شما دارد، میتوان گفت که قیمت رپورتاژ آگهی مناسبتر و مقرونبهصرفهتر از سایر روشها خواهد بود.
البته به یاد داشته باشید که تمام این مزایایی که گفته شد، برای زمانی است که شما به صورت اصولی یک رپورتاژ آگهی داشته باشید. به همین دلیل پلتفرم تسمینو همراه شما است تا خیالتان از دیده شدن و پیشرفت کسبوکار خود راحت باشد.
سخن پایانی درباره قیمت رپورتاژ آگهی
در این متن درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت رپورتاژ آگهی صحبت کردیم، اما همانطور که گفته شد نباید پیش از خرید رپورتاژ فقط به این موضوع فکر کنید و موارد دیگر را کم اهمیت بدانید زیرا هدف شما از رپورتاژ آگهی و یا سفارش بک لینک، افزایش بازدید سایت و شناخته شدن فعالیتتان توسط افراد بیشتری در جامعه است و به همین دلیل باید به کیفیت سایت توجه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید، در غیر این صورت فقط هزینه زیادی را برای رپورتاژ آگهی پرداخت کردهاید، بدون اینکه رتبه شما در موتور جستجو گوگل تغییر کند و مخاطبهای جدیدی بدست آورید. اگر در این زمینه سوالی دارید، تیم پشتیبانی پلتفرم انتشار رپورتاژ تسمینو راهنماییهای لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.