خبرگزاری کار ایران

هافمن؛ تنها شرکت دانش بنیان در زمینه تولید پروفیل UPVC در ایران

هافمن؛ تنها شرکت دانش بنیان در زمینه تولید پروفیل UPVC در ایران
کد خبر : ۱۲۳۴۶۲۶

توجه به اقتصاد دانش‌بنیان سیاستی است که در طی سال‌های اخیر توسط بسیاری از کشورهای پیشرو و حتی کشورهای شاخص در حال توسعه اتخاذ شده. کار روی فناوری‌های نوظهور و نوآوری‌ در صنایع مختلف می‌تواند اقتصادهای در حال توسعه را متحول کرده و پیشرفت قابل توجهی برایشان پدید آورد.

هافمن؛ تنها شرکت دانش بنیان در زمینه تولید پروفیل UPVC در ایران

رسیدن به اقتصاد دانش بنیان الزامات و پیش فرض‌هایی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده، وجود مشوق‌ها، در نظر گرفتن بودجه‌های مورد نیاز و فراهم سازی زیرساخت‌های ارتباطی اشاره کرد تا با حرکت در مسیرهای تعیین‌شده، بتوان دانش را تبدیل به ارزش کرد، آن را گسترش داد و با توجه به تحولات جدید و ناگهانی، واکنش مناسبی به آن نشان داد.

در دنیای کسب و کار نیز پیشروترین‌ها و موفق‌ترین‌ها، شرکت‌هایی هستند که بیشترین توجه را به تحقیق و توسعه و تولید محصولات دانش بنیان می‌کنند. مؤسسات دانشگاهی و شرکت‌های درگیر در تحقیق و توسعه، پایه‌های مهم چنین سیستمی هستند. یکی از مولفه‌های مهم در دانش‌ بنیان بودن شرکت‌ها ارزش آفرینی و تبدیل دانش به محصول و بالا بردن کیفیت زندگی برای جامعه‌ای است که در آن فعالیت و زندگی می‌کنند.

هافمن برندی شناخته شده در زمینه تولید پروفیل UPVC در ایران است که به عنوان تنها شرکت در این زمینه بر محور علم و دانش گام برداشته و محصولات فناورانه‌ی خود را به بازار عرضه می‌کند. هافمن را از کمپین‌های تبلیغاتی گسترده‌اش می‌شناسید ولی خوب است بدانید در DNA‌ این شرکت حمایت از علم و دانش، به روز بودن، تخصص و پیشرو بودن هک شده است.

در هافمن ارزش‌هایی نهادینه شده که این برند را تنها برند دانش بنیان در صنعت تولید پروفیل در ایران کرده است. در اینجا می‌خواهیم به بررسی چند مورد از این ارزش‌ها بپردازیم. هدف از واکاوی این موارد قابلیت الگوبرداری در شرکت‌های دیگر و گسترش این نوع ارزش‌های کلیدی در بین سایر فعالین موجود در صنعت ساختمان و عموما سایر شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی است.

در هافمن، «سرمایه‌گذاری بلندمدت روی آموزش»، «بهبود زیرساخت‌های اطلاعاتی و اهمیت بخشیدن به داده‌ها»، «ارتباط قوی و موثر با مراکز علمی و دانشگاه‌ها»، «ایجاد زیرساخت‌ها ارتباطی برای به اشتراک گذاری دانش» و «جهت گیری بین‌المللی و توجه و ارتباط با سایر فعالین خارجی پیشرو در صنعت» جزو ارزش‌های جاری و ساری در شرکت است. همچنین هافمن در سال‌های اخیر چندین تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های مطرح کشور داشته است که طی آنها روی پروژه‌هایی در رابطه با خواص پروفیل‌ها کار می‌شود. نتایج این پژوهش‌های علمی نیز در آینده‌ نزدیک از طرف هافمن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نتیجه‌ی این رویکردها و سیاست‌ها در هافمن تبدیل شدن این برند به اولین تولید‌کننده‌ی پروفیل لاستیک‌دار و سری ۷۰ در ایران، با به کار گیری مدرن‌ترین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی بوده است. هافمن توانسته با اتخاذ رویکرد دانش بنیان استانداردهای جهانی را کسب و با رسیدن به تولید سالانه بیش از ۲۵ هزار تن محصول در این صنعت یکه‌تاز باشد.

دکتر محمد حمیدیه مدیرعامل هافمن در خلال یکی از سخنرانی‌هایش در سال گذشته به درستی اشاره کرد زمان گفتار درمانی و سخن گفتن‌های بیش از حد گذشته و باید به عمل گرایی بپردازیم. همین جمله را به راحتی می‌توان در روح شرکت و کارخانه‌های هافمن مشاهده کرد. آنها با پیاده‌سازی ساختاری علمی و قرار گرفتن بر محور علم و دانش توانسته‌اند محصولاتی دانش بنیان توسعه و تولید کنند و از سایر رقبای خود در بازار داخل و حتی در برخی بازارهای همسایگان پیشی بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز