خبرگزاری کار ایران

ویپ چیست ؟

کد خبر : ۱۱۱۲۸۷۷

ویپ به معنی انتقال صدا بر روی بستر اینترنت میباشد.در سیستم ویپ صدای آنالوگ به صفر و یک تبدیل میشود و به صورت دیجیتال در بستر شبکه منتقل میشود.

مرکز تماس چیست؟

مرکز تماس سرویسی است که بر روی سرور نصب میشود و با استفاده از آن امکان چینش سناریو تماس و نوع داخلی ها و تعداد تماس های همزمان قابل تنظیم است که با استفاده از مرکز تماس امکان مکالمه با هر اینترنتی موجود هست،قابلیت های مرکز تماس نظیر،منشی گویا،صف تماس،ضبط مکالمات،گزارش گیری ریز مکالمات،تنظیم ساعت کاری و ... میباشد.

چرا مرکز تلفن ویپ؟

سانترال های نسل جدید و یا به عبارتی مرکز تلفن تحت شبکه راهکار جایگزین جهت مهاجرت از سیستم های سنتی به سیستم های نسل جدید می باشد. بدین ترتیب سازمان هایی که چند صد یا حتی چندین هزار عضو دارند با راهکارهای موجود می توانند با کمترین هزینه به مخابرات نسل جدید وارد شوند.

مرکز تلفن تحت شبکه ویپ بطور کامل از قابلیت‌های سانترال های سنتی پشتیبانی می کند و علاوه بر آن دارای قابلیت‌های بسیاری می باشد.

برای راه اندازی مرکز تماس ویپ یا تلفن اینترنتی به چه امکاناتی نیاز داریم؟

از مزیت های مرکز تماس ویپ (تلفن اینترنتی) این است که نیاز به هیچ کابل کشی نیست و بر بستر اینترنت میباشد

تنها نیاز به تجهیزاتی مانند روتر ها،مودم و سوئیچ میباشد که به سرور متصل شوند تا با استفاده از مرکز تماسی که بر روی سرور نصب میشود روی بستر اینترنت امکان برقراری تماس به وجود آید.

امکان استفاده از گوشی همراه،کامپیوتر و تلفن های رو میزی برای برقراری تماس و استفاده از ویپ میباشد

که تلفن های رومیزی که به آن آی پی فون نیز گفته میشود با استفاده از آی پی و کابل شبکه روی بستر اینترنت به سیستم ویپ متصل میشود.

مزایای مرکز تماس ویپ

سیستم‌های تلفنی ویپ نسبت به مراکز تلفن سانترال، پایداری و انعطاف بیش‌تری دارند

تلفن‌های معمولی با سیگنال‌های آنالوگ کار می‌کنند و محدودیت‌های زیادی را به همراه دارند

اما سامانه تلفنی ویپ با سیگنال‌های دیجیتال کار می‌کند.

کاهش هزینه های مکالمه و تماس داخلی به داخلی رایگان

در هر نقطه جغرافیایی که به شبکه و یا اینترنت دسترسی دارید می‌توانید از امکانات ویپ استفاده کنید.

استفاده از کامپیوتر و موبایل به عنوان گوشی تلفن ویپ

بی نیاز از سیم کشی جدید

امکان برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری

افزایش سرعت پاسخگویی

امکان شیفت بندی اپراتور های مرکز تماس

افزایش بهره وری در فروش و خدمات

نظارت بر عملکرد اپراتور ها به کمک مرکز تماس

بازاریابی تلفنی با استفاده از مرکز تماس ویپ

مرکز تماس ویپ انواع مختلفی دارد که مرکزتماس سیموتل ساخت ایران است و کاملا فارسی میباشد و استفاده از آن بسیار راحت و کاربردی است،در مرکز تماس سیموتل امکانات بسیار فراوانی قراردارد که در ادامه با آن ها آشنا میشویم.

ویژگی های مرکز تماس سیموتل

منشی گویا : منشی گویا جهت راهنمایی کردن داخلی ها وبخش ها مختلف استفاده میشود.

صف تماس : از صف تماس در جهت نگهداشتن کاربر پشت خط جهت پاسخگویی قرار میگیرد.

ضبط مکالمالت : این امکان جهت ضبط کردن مکالمات استفاده میشود.

تعداد داخلی قابل تعریف : داخلی های مورد نظر قابل تعیین هستند.

تنظیم ساعت کاری : با استفاده از ساعت کاری میتوان مشخص کرد در چه ساعاتی با مجموعه تماس گرفته شود.

صندوق صوتی و نظر سنجی تلفنی : این امکان به منظور رضایت کاربر از نماینده فروش یا بخش فنی است.

کنفراس تلفنی چند نفره

مانیتورینگ زنده تماس ها و کاربران : مشاهده عملکرد کارکنان و تماس های که گرفته میشود.

تاریخ میلادی و شمسی و چند زبانه : تنظیم تاریخ میلادی و یا شمسی مرکز تماس

ویرایشگر زنده سناریو تماس : سناریو تماس به صورت زنده قابل تغییر است

ایجاد لیست سیاه و سفید : تنظیم لیست سیاه برای جلوگیری از تماس های مزاحمی و تنظیم لیست سفید برای برقراری هرچه سریعتر تماس با بخش های مرتبط میباشد.

تعیین و تفکیک سطح دسترسی ها : برای کاربران مجموعه امکان تنظیم سطح دسترسی وجود دارد تا در چارچوب مشخص شده از سیستم استفاده شود.

ماژول مدیریت تماس های بهمنی : تماس های بهمنی به منظور اعلام خبری کلی به تمامی کاربران میباشد ، مثال : برای دو ساعت برق منطقه ای ممکن است قطع شود با استفاده از تماس بهمنی به اهالی منطقه پیغام قطعی برق داده میشود.

ماژول تماس امن :

ماژول تماس رایگان روی وب

نکته : نحوه ی استفاده مرکز تماس به صورت لوکال و تلفن ابری می باشد.

مرکز تلفن لوکال به این معنی می باشد که سرور در محل شما وجود دارد و ارتباط تلفن ها و مرکز تلفن به صورت لوکال می باشد و مرکز تلفن ابری به این منظور می باشد که مرکز تماس روی سرور ها در دیتاسنتر راه اندازی می شود و از طریق بستر اینترنت قابل استفاده می باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز