آئین افتتاح توسعه مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی البرز برگزار شد
مدیرکل بهزیستی البرز در آئین افتتاح توسعه مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال جهت رفاه حال شهروندان و پاسخ به نیازهای مردم در ساختمان جدید و با تعداد ۱۰ کابین راه اندازی شده است.
به گزارش ایلنا از البرز، امروز چهارشنبه همزمان با گرامیداشت هفته دولت مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ استان البرز با حضور مهری السادات موسوی معاون سلامت اجتماعی کشور ، مرتضی ولی پوری معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری البرز ، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز، معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاوره وامور روانشناختی بهزیستی کشور ، دکتر زهرا همتی کارشناس مسئول صدای مشاور بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح گردید.
وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز در این آئین و در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال جهت رفاه حال شهروندان و پاسخ به نیازهای ایشان و همچنین ایجاد دسترسی آسان و رایگان و ارتقا سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله های دربردارنده در ساختمان جدید و با تعداد ۱۰ کابین راه اندازی شده است.
وی افزود: در این مرکز مشاوران به منظور ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و ارجاع در زمینه پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و ارتقای سلامت روان تماس گیرندگان به ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی میپردازند.
محمدی فلاح با اشاره با تاکید برنامه هفتم توسعه کشور بر خدمات مشاوره افزود: این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه ارائه می شود.
وی افزود: طی ۵ ماهه سال جاری ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاها ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
این مسئول گفت: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه میدهد.