در گفتوگو با ایلنا مطرح شد:
آیا خروج برندهای خارجی بازار موبایل ایران را آشفته کرد؟
اینکه خدمات پس از فروش برخی برندهای خارجی کاهش یافته کاملا مشهود و تاثیرگذار بوده که تحریمها و عدم ورود لوازم و قطعات هم مزید بر علیت شده است.
افشار فروتنلاریجانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره ارائه خدمات پس از فروش بعد از خروج سامسونگ و الجی و سایر شرکتهایی که در کشور نمایندگی داشتند، اظهار داشت: اینکه خدمات پس از فروش برخی برندهای خارجی کاهش یافته کاملا مشهود و تاثیرگذار بوده که تحریمها و عدم ورود لوازم و قطعات هم مزید بر علیت شده است.
وی بیان اینکه تحریمها خدمات به کاربران و مصرف کنندگان را کاهش داده و روی لوازم الکترونیکی تاثیرگذار بوده است، گفت: در هر حال آنچه مسلم است باید بدنبال راهکار جهت ارائه خدمات و تامین قطعات باشیم، از طرفی با توجه به اینکه تا حدی ارائه خدمات و فعالیت نمایندگیها کاهش پیدا کرده است، عمده فعالیتها و عرضه این برندها توسط مراکز دیگر به صورت مختصرتر و غیرانحصاری یعنی توسط فعالان صنوف دیگر صورت میگیرد.
رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه یادآور شد: در هر حال ارائه خدمات پس از فروش تلفن همراه به طرز چشمگیری کاهش یافته و کمرنگ شده است که باید مراکزی را برای این نوع خدماترسانی جایگزین کرد.
وی تغییر تقاضای مردم از نمایندگیهایی که خارج شدند با برندهای دیگر گفت: خود خریدار و مصرفکننده تعیین میکند چه برندی استفاده کند، البته در بازار تنوع وجود دارد و گوشیهایی که تا حدی در داخل کشور تولید میشوند هم گوشیهای مناسب و تا حدی قابل رقابت هستند.
فروتنلاریجانی درباره تغییرات قیمتی گوشی تلفن همراه یادآور شد: قیمت گوشی متاثر از نرخ ارز است و با توجه به آن کاهش و یا افزایش نرخ خواهد داشت.