معاون وزیر صمت مطرح کرد:
قرعه کشی خودرو مانع فرصت ویژه برای دارندگان امکانات بهتر اینترنتی
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت واگذاری خودرو با روش قرعه کشی در راستای برخورداری همه متقاضیان از شانس یکسان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی است و عملاً از ایجاد فرصت ویژه و نابرابر دارندگان امکانات بهتر اینترنتی از سوی وزارت صمت ممانعت شده است.
به گزارش ایلنا و به نقل از ایدرو، امیر بیات یکی از نارضایتیهای جدی متقاضیان در سالهای اخیر را مشکلات شیوه های فروش دانست و گفت: چون با هجوم لحظهای افراد به درگاه های فروش اینترنتی اولاً شاهد اشکالات فنی و از دسترس خارج شدن سایت ها بودیم و ثانیاً موفقیت فرد در خرید خودرو تا حد زیادی به کیفیت ابزارهای مورد استفاده وی و نیز کیفیت میزان پوشش شبکه بر اساس جغرافیا و یا حتی ISP مورد استفاده ارتباط داشت که این موضوع خود گو نهای از نابرابری غیر منطقی و غیر منصفانه بین متقاضیان بوده است.
وی افزود: در طرح جدید فروش خودروها فشار روانی یا فشار سامانه ای ناشی از هجوم متقاضیان و مسابقه های چند ثانیه ای خرید را شاهد نیستیم و حق طبیعی مصرف کننده است که اگر در لحظه ای از زیرساخت اینترنت برخوردار نباشد بتواند بدون نگرانی و دغدغه در ساعات یا روزهای دیگری نسبت به ثبت نام خرید خود اقدام نماید.
بیات تصریح کرد ده روز فرصت پیش ثبت نام و سپس ۷ روز فرصت تکمیل مراحل این امکان منصفانه، منطقی و محترمانه را به متقاضی خرید می دهد تا بدون اضطراب دسترسی خود را به زیرساخت برخط فراهم نموده و نسبت به ثبت نام خرید خودرو اقدام کند.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان به گونه ای است که همه ی افراد در موقعیت یکسان و مشابه با هم به لحاظ نیاز مصرفی به خودرو هستند. از این رو وزارت صمت برای رعایت برابری و جلوگیری از افزایش شانس ناشی از تفاوت کیفیت زیرساخت های اینترنتی شیوه قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و رسانه های کشور را به عنوان شیوه برابر انتخاب کرده است.
بیات با اشاره به اهمیت حیاتی حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مصرف کنندگان اظهار امیدواری کرد شفافیت کامل و شیوه جدید قرعه کشی در طرحفروش اخیر خودرو در این راستا مفید واقع شود.